Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition får officiella systemkrav

Permalänk
Melding Plague

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition får officiella systemkrav

Till slutet av oktober släpper Bethesda sin specialversion av The Elder Scrolls V: Skyrim, där upphottad grafik nu får sällskap av officiella systemkrav för PC-versionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Duger fint som det är med lite moddar. De borde satsa på ES6 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer dyka upp som ett separat spel i steamcommunity.com eller om legendary edition ersätts av detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Någon som vet om det kommer dyka upp som ett separat spel i steamcommunity.com eller om legendary edition ersätts av detta?

Det finns redan på Steam som separat spel.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Pga tidsbrist så har jag hoppat hela elder scrolls serien, men efter floppen elder scrolls online så fick jag ändå upp ögonen för elder scrolls liren. Detta skulle kunna göra mig intresserad helt klart men jag skulle sakna flerspelarläge om det inte finns. Vore roligt att kunna köra med vänner, liknande diablo 2 multiplayer eller något att fienden blir starkare med fler spelare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur datorn presterar till detta spelet. Får bara hoppas att Special Edition inte har FPS-drops som i Fallout 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Duger fint som det är med lite moddar. De borde satsa på ES6 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen tycker jag att det är nice med en snyggare grafiken från grunden då det tar en hel del tid att gräva ned sig i moddningens alla delar. Finns utmärkta stöd och tutorials för det men om man vill starta igång snabbt med snyggare grafik så finns nu möjligheten.

Tycker denna video på Youtube diskuterar tidsåtgången väl: https://youtu.be/feQJnHxyXlk

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Hm, kanske är dags för en ny playthrough då. Spånade på att testa att tramsa runt med en unarmed-build när spelet var hyfsat nytt, men blev aldrig nåt med det. Det här var ju någon slags incitament att återuppta de funderingarna

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dagas:

Duger fint som det är med lite moddar. De borde satsa på ES6 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för mig som nästan alltid verkar misslyckas med att modda mina spel..knappt man kan slänga in en DLC

Eller har intresset för att läsa igenom 40sidor lång guide för att lägga till den där extra texturen på hästen..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Personligen tycker jag att det är nice med en snyggare grafiken från grunden då det tar en hel del tid att gräva ned sig i moddningens alla delar. Finns utmärkta stöd och tutorials för det men om man vill starta igång snabbt med snyggare grafik så finns nu möjligheten.

Tycker denna video på Youtube diskuterar tidsåtgången väl: https://youtu.be/feQJnHxyXlk

Spelmotorn i sig får också en del nya funktioner och förbättringar. Det är mer än bara en high-res texture pack.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Geeks Gaming

64-bit, Slipper dra in ENB för det ska se bra ut, Bättre stöd för moddar, Gratis för pc om man redan äger spelet. Ser inte hur man kan klaga.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Pga tidsbrist så har jag hoppat hela elder scrolls serien, men efter floppen elder scrolls online så fick jag ändå upp ögonen för elder scrolls liren. Detta skulle kunna göra mig intresserad helt klart men jag skulle sakna flerspelarläge om det inte finns. Vore roligt att kunna köra med vänner, liknande diablo 2 multiplayer eller något att fienden blir starkare med fler spelare.

Hade älskat om det kom drop in/drop out-co op till es och fallout.

Permalänk

Fantastiskt trevligt. Hoppas på bra moddstöd. Jag har aldrig haft suget att lägga till mods för grafiken, bara content som ger något för handligen osv.

Senast jag skulle börja köra skyrim igen började jag läsa guider om hur man gick tillväga för att lägga in mods på bästa sätt. Det slutade med att jag struntade i att spela för att jag inte orkade få till en bra och felfri modlist. Får testa det uppfräshade skyrim och slänga in något enstaka mod här och där.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dagas:

Duger fint som det är med lite moddar. De borde satsa på ES6 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller inte med om att vara likgiltig. Dom bästa modsen är med, behöver inte leta, spelet är gratis för oss som har spelet med alla dlc. Har inte spelat med någon mod och detta släppet är välkommet. Skall bli roligt att spela i 4k och njuta av dom högupplösta texturerna.

Permalänk
Medlem

GTX 470? Det var inte igår direkt 😄
Härligt med relativt enkla krav för en gångs skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

GTX 470? Det var inte igår direkt 😄
Härligt med relativt enkla krav för en gångs skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, och angående det är jag rätt säker på att 7870 är en del bättre än 470.
Underligt att inte de rekommenderar typ 660 ti eller nåt i samma prestanda. Kanske drivrutiner stöds för äldre nvidia kort men inte för amd?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Grafiken och effekter är Skyrims minsta problem. Men visst, smart och billigt sätt att sälja fler kopior av ett fem år gammalt spel.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Hedersmedlem

De får gärna ge lite kärlek till Oblivion också.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Grafiken och effekter är Skyrims minsta problem. Men visst, smart och billigt sätt att sälja fler kopior av ett fem år gammalt spel.

varför säger du det? utveckla gärna?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Duger fint som det är med lite moddar. De borde satsa på ES6 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte jag då spelet är 32-bitar. Slår konstant i minnesgränsen även med ENB.exe som drar över 3 GB den med. Special edition är drömmen med 64-bitar, kan äntligen modda som jag vill.

Permalänk

Systemkrav på Skyrim känns löjligt, är man fortfarande intresserad av Skyrim 2016 och inte plockat upp Legendary Edition under någon av dess 75%, 85% eller 90% off priser genom åren så känns de konstigt, och den största anledningen till att uppgradera, är för att se till att nya mods fungerar, så då gäller ändå inte dessa krav. Hoppas bara modscenen kommer vara lika stark.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Någon som vet om det kommer dyka upp som ett separat spel i steamcommunity.com eller om legendary edition ersätts av detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag minns rätt, skulle väl alla som ägde Legendary Edition få denna gratis?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Om jag minns rätt, skulle väl alla som ägde Legendary Edition få denna gratis?

Ja den ska vara gratis för folk som redan har Skyrim. Jag kommer dock inte ta ner denna versionen. Man kan inte använda SKSE som krävs för att många mods ska fungera

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Duger fint som det är med lite moddar. De borde satsa på ES6 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Todd Howard har sagt (i somras) att ES6 kommer att komma men ligger många år i framtiden Andra projekt går före osv
http://www.ign.com/articles/2016/06/13/e3-2016-bethesda-is-wo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jo, och angående det är jag rätt säker på att 7870 är en del bättre än 470.
Underligt att inte de rekommenderar typ 660 ti eller nåt i samma prestanda. Kanske drivrutiner stöds för äldre nvidia kort men inte för amd?

Jag kommer inte ihåg prestanda-graferna så här på rak arm, men jo visst fan är det bättre än 470? Hade ju det i min 6 år gamla burk, och 7870 kom väl för en 3-4 år sen utan att kolla...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Med 64-bitars stöd så kanske det kan vara värt att installera det igen. Blev totalt ospelbart för mig med alla krascher och fysik som ballar ur pga för hög fps.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Med 64-bitars stöd så kanske det kan vara värt att installera det igen. Blev totalt ospelbart för mig med alla krascher och fysik som ballar ur pga för hög fps.

Tror inte fysiken är fixad, det ligger antagligen djupt inbäddat i motorn.
Var lite roligt när jag installerade Skyrim igen nyligen och fattade inte varför inte det gick att komma förbi inledningen.
Provade några gången och efter ett tag upptäckte jag en del udda grejer med flygande vagnar etc.
Då slog det mig, v-synk och 144hz är inte bra på Skyrim
Så det blev till att låsa på 72FPS

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

@IceDread: om det var längesen du lirade TESO så föreslår jag att kika på det igen, utvecklarna har jobbat arslet av sig och faktiskt lyckats få ut ett stabilt och roligt spel Det är dessutom ingen månadsavgift i spelet längre då de har gått över till en GW2 approach för betalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hade älskat om det kom drop in/drop out-co op till es och fallout.

Det var därför jag skrev det
Jag tror de hade kunnat höja liret till en ny nivå om de gjorde det. Kunna lira med vänner kan vara som natt och dag.
Tror väldigt många fler hade lirat det.

@Corebarn
Det var det, men jag försökte igen för ett par månader sedan men insåg att jag inte orkade köra igenom från början igen, för segt, samt att de fortfarande i tes-online har buggar och serverlagg och nya buggar de introducerar vid patcher samt oh vad jag blev trött när jag såg att de inte förbättrat inventory. Det är ett magi lir så varför inte en magisk infinity bag, var sjukt drygt som crafter och det konsolanpassade inv. systemet... Sen, asså vissa dåliga minnes väx också som när deras lead devs satt och snacka och var dels oseriösa men även hur fatalt de misslyckades och sen gjorde om stridssystemet och skills lite men det blev ändå inte bra.. och hur de sen försöker sälja in det utan att ta ansvar för tidigare misslyckande, jag blir lite äcklad av dem helt enkelt. De som gör tes, jag har inge förtroende för dem, de förbrukade det på sina misslyckanden under över ett års tid.
Du kanske har andra prioriteringar och mindre långsint.
Ingen månadsavgift tror jag är dåligt, det brukar höja kvaliteten på spelarna.
Sry för ilsken wot

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Jag hade främst velat att världen utvecklades med karaktären.
"Åh du gillar magi, du borde besöka magiskolan!"
"Ehm, jag är ärkemagiker och styr skolan?"