Prenumererar på PC Gamer UK och får den senare och senare. Söker idéer om varför!

Permalänk
Medlem

Prenumererar på PC Gamer UK och får den senare och senare. Söker idéer om varför!

Har prenumererat på PC Gamer UK i evigheter och har i perioder upplevt att det kan dröja innan jag får tidningen. Har då mailat Future Publishing och efter det har tidningen kommit snabbare men nu fungerar det inte längre.

Kan dröja uppåt fem till sex veckor efter det den är släppt i England innan jag får hem den. Mailar jag Future Publishing om detta får jag till svar att de inte kan göra något då de skickar tidningen och efter det så är det inte deras ansvar längre, iofs inte det svaret jag får ordagrant men tydelsen är så och är väl inget att säga om det.

Men, någon som har idéer om vad som skiter sig? Vet ärligt talat inte om tidningen kommer med Postnord eller Bring Citymail. Känns som den kommer med vilken som av dem men denna försening är irriterande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag är lite irriterad över PC gamer generellt. 30% av bladet är reklam.
Varför inte satsa på den digitala versionen?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för det där för några år sedan när jag prenumererade på en engelsk fototidning. Ofta hann nästa nummer dyka upp i butik innan jag fick det jag väntade på. Förklaringen jag fick då var att tidningen inte alls skickades från England utan trycktes i Spanien och kördes sedan så billigt som möjligt till prenumeranterna. Jag stod ut i några år för att det var halva priset att prenumerera mot att köpa lösnummer men när de till slut höjde priserna avslutade jag min prenumeration och har bara köpt något enstaka lösnummer sedan dess.

Problemet är väl som vanligt: pay peanuts, get monkeys. Pressar man priserna så får man service därefter för någonstans måste även distributören kapa sina kostnader. Inte ens bulgariska lastbilschaufförer kör utan lön.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Du kan skaffa Ztory för 129 kr/mån och få tillgång till inte bara PC Gamer UK, utan även PC Gamer USA, PC Gamer Sverge och en MASSA andra tidningar:
https://www.ztory.com/sv/magazines/pc-gamer

Jag hade detta får många år sen och då gick det utmärkt att läsa allt både i surfplatta på direkt på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Jag är lite irriterad över PC gamer generellt. 30% av bladet är reklam.
Varför inte satsa på den digitala versionen?

Skrivet av Tokas:

Du kan skaffa Ztory för 129 kr/mån och få tillgång till inte bara PC Gamer UK, utan även PC Gamer USA, PC Gamer Sverge och en MASSA andra tidningar:
https://www.ztory.com/sv/magazines/pc-gamer

Jag hade detta får många år sen och då gick det utmärkt att läsa allt både i surfplatta på direkt på datorn.

Bra idé om det inte vore för att jag är gammeldags och vill bläddra i pappersupplaga! Glor så mycket på skärmar i olika varianter att jag vill köra "oldschool" och läsa böcker och tidningar som förr.......

Skrivet av zarkov:

Jag råkade ut för det där för några år sedan när jag prenumererade på en engelsk fototidning. Ofta hann nästa nummer dyka upp i butik innan jag fick det jag väntade på. Förklaringen jag fick då var att tidningen inte alls skickades från England utan trycktes i Spanien och kördes sedan så billigt som möjligt till prenumeranterna. Jag stod ut i några år för att det var halva priset att prenumerera mot att köpa lösnummer men när de till slut höjde priserna avslutade jag min prenumeration och har bara köpt något enstaka lösnummer sedan dess.

Problemet är väl som vanligt: pay peanuts, get monkeys. Pressar man priserna så får man service därefter för någonstans måste även distributören kapa sina kostnader. Inte ens bulgariska lastbilschaufförer kör utan lön.

Bra förklaring! Prenumererat i decennier på tidningen och sista fyra-fem år så är det en klar försämring och som det är nu så vete f-n om jag kommer förlänga nästa år. Synd. Gillar tidningen, fast jag gillade gamla "PC Zone" mer.

Tack för förklaring och synpunkter alla! Ska maila Future Publishing igen och påpeka att om det inte blir en bättring så har de tappat mig som prenemurant.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Mailade dem och fick till svar att de skulle hålla koll på leverans av tidningar och första numret efter det kom bara dagar efter släppet i England. Numret efter det tog några dagar extra. Sen blev det senare och senare igen bara för att toppas av att senaste numret aldrig kom till mig.

Mailade dem igen, "quotar" in mitt mail till dem. VARNING! Min engelska är urkass och jag skrev ner det och drog iväg det, slarvigt!

Citat:

Hi!
First of all, my subscribernumber: ************
I Wrote to You in october 2016 to complain about issues of Pc Gamer UK arriving later and later. You responded that You were gonna "monitor" the deliverys of Pc Gamer UK. It got much better after that until number 302 was out in UK. That issue took almost four weeks to get to me and since that issue I have not received any more!
So, issue number 303 that was out in UK on the ninth (9) ocf march is gone for me. Never received that issue!
For a couple of days ago I got a mail from You, reminding me that my subscription is about to end and I am thinking seriously to not extend it! Sad thought after being a subscriber for so many years! Nowadays my issues are getting to me almost one and a half month after the release in UK if I do get them at all!
So. This is the last time I am asking You. Why are the issues soooo late to get to me or even missing??
To top it of I have to ask, when is my subscription to end?
(Sorry for really bad spelling in english! Not my native language!)
Bye from
Erik *********

Och fick detta till svar.

Citat:

Dear Mr ********,

Thank you for your recent email.

I apologise that you have had serious delivery problems in the past.

From looking at your account I can see all of the copies have been sent out to you with none returned to us by the Royal Mail. Unfortunately we cannot give an exact reason as to why your issues go missing as from our side, your account looks perfectly fine. I can only suggest your issues are being lost / stolen within the postal system.

I can cancelled your subscription down for you so that you no longer receive the renewal reminders, and can confirm your account is due to expire OCTOBER 2017 ISSUE 309 - 24/08/2017.

If there is anything else that I can help you with please don’t hesitate to contact me.

For and on behalf of PC Gamer

******** ************
Email Customer Services

Är jag löjlig som inte nöjer mig med det svaret?

Funderar på att skicka iväg ett sista mail till dem och klistra in deras svar från oktober om att de skulle "monitor" utskicken och att det, ett tag, efter det blev en markant förbättring?

Vet inte ens om tidningen körs ut av PostNord eller Bring/Citymail. Känns som att den kommer antingen eller med någon av dem, ibland med Posten, ibland med Citymail!? Känns meningslöst att kontakta någon av dem och fråga!

Visst, kan låta bli att förlänga prenumeration på tidningen men vill inte att skälet ska vara att tidningen blir senare och senare eller försvinner!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Statusen är nu att nummer 303 som släpptes den 9 mars i England den försvann. Numret efter, 304, som jag fick veta släpptes den 6 april försvann också, om den nu inte dyker upp starkt försenad.

Varit i kontakt med Postnord då Future Publishing konstaterar att tidningarna går iväg som de ska från England och att det är därefter de försvinner/blir försenade.

Vill börja med att lista ut om det är Postnord eller Bring/Citymail som levererar tidningarna till mig. Postnord kan inte svara på det!

Jag kan alltså inte få svar på vem av de två som levererar tidningarna då inte Postnord kan svara på om det är de eller "konkurrenten" jag ska fortsätta ta detta med. Future Publishing kan inte svara på vem i Sverige som levererar deras tidning (blev uppmanad av Postnord att från Future Publishing det! ) Att tidningarna försvinner för mig är alltså inte så mycket att göra något åt!

Future Publishing skickade nummer 303 igen så igår kom den, två ex, två månader senare. Totalt ointressant att läsa då tidningen är gammal. De har även skickat 304 igen så får jag se när den dyker upp.

303 som skickades "igen" tog bara fem dagar på sig att komma fram, helg inräknad. De sätter ytterliggare några nummer under "monitoring status" nu och när de gjorde det förra gången så kom de bara dagar efter släpp i England.

Varför fungerar det då men inte som "vanlig prenumeration"?

Kan tyvärr inte släppa detta. Vill själv bestämma när det räcker att prenumerera på tidningen! Inte att Postnord eller Bring/Citymail "bestämmer" åt mig med att tidningarna försvinner eller blir så sena att det inte är kul att läsa dem så jag därför får avsluta prenumerationen. Att inte Postnord tycker detta är allvarligare med att det försvinner post för mig!?

Någon som kan ge mig något tips om hur jag tar detta vidare?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Skickar de med Royal Mail så skulle jag tro att det är Postnord som tar över brevet. Det baserar jag dels på grund av att det är de som tar hand om mina småbeställningar från UK, men även för att Bring/Citymail ser ut att hålla sig till leveranser inom Sverige/Norden.
Att PostNord ibland framstår som ett skämt gör det inte lättare för dig att felsöka. Prova att ta kontakt med Royal Mail också, de är ju ändå de som har hand om första delen av leveransen.

Permalänk
Medlem

Har Tidningskungen lika lång leveranstid på denna tidning? Måste ju finnas flera alternativ, vad Royal Mail använder för tjänst vet jag inte, men brev och små paket från dem kommer alltid snabbt.

Bring brukar kunna vara underbemannade och därför inte leverera, när det händer brukar de till slut ge upp och lämna över det till PostNord dock. De flesta verkar undvika att använda Bring Citymail numera, även om man nu för tiden faktiskt ser deras medarbetare i hålan.

Att reda ut det själv blir i princip omöjligt, det är förlaget som är kund så det är ju faktiskt inte din post det handlar om innan den kommit fram till dig.

Förresten skickar PC Gamer och andra tidningar fortfarande med skivor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Skickar de med Royal Mail så skulle jag tro att det är Postnord som tar över brevet. Det baserar jag dels på grund av att det är de som tar hand om mina småbeställningar från UK, men även för att Bring/Citymail ser ut att hålla sig till leveranser inom Sverige/Norden.
Att PostNord ibland framstår som ett skämt gör det inte lättare för dig att felsöka. Prova att ta kontakt med Royal Mail också, de är ju ändå de som har hand om första delen av leveransen.

Bra idé. Ska se om jag får tag på någon kontaktmail. Vet bara inte hur jag ska formulera mig men får tänka till ett tag.

Skrivet av Petterk:

Har Tidningskungen lika lång leveranstid på denna tidning? Måste ju finnas flera alternativ, vad Royal Mail använder för tjänst vet jag inte, men brev och små paket från dem kommer alltid snabbt.

Bring brukar kunna vara underbemannade och därför inte leverera, när det händer brukar de till slut ge upp och lämna över det till PostNord dock. De flesta verkar undvika att använda Bring Citymail numera, även om man nu för tiden faktiskt ser deras medarbetare i hålan.

Att reda ut det själv blir i princip omöjligt, det är förlaget som är kund så det är ju faktiskt inte din post det handlar om innan den kommit fram till dig.

Förresten skickar PC Gamer och andra tidningar fortfarande med skivor?

Inte kollat in "Tidningskungen". Ska kolla men antar att om de nu har den engelska utgåvan så blir den nog dyrare än en prenumeration direkt från källan. Även om så blir jag grymt irriterad att jag själv får försöka lista ut var tidningen försvinner än att "företagen" i fråga hjälper mig.

Nä. Inga skivor med Pc Gamer UK sedan långt tillbaks nu men är alltid med Steamkod för spel, dlc´s eller något obskyrt spel jag aldrig hört talas om.

Har irritation ändå på Bring/Citymail då jag även prenumerar på några svenska tidningar som Bring/Citymail kör ut när de känner för det. Ibland kan jag få, t.ex, Kalle Anka (Vet. Patetiskt att gammelgubben har den än ) som jag rätt ofta numer får två nummer varannan vecka istället för ett nummer per vecka. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Bra idé. Ska se om jag får tag på någon kontaktmail. Vet bara inte hur jag ska formulera mig men får tänka till ett tag.

Inte kollat in "Tidningskungen". Ska kolla men antar att om de nu har den engelska utgåvan så blir den nog dyrare än en prenumeration direkt från källan. Även om så blir jag grymt irriterad att jag själv får försöka lista ut var tidningen försvinner än att "företagen" i fråga hjälper mig.

Nä. Inga skivor med Pc Gamer UK sedan långt tillbaks nu men är alltid med Steamkod för spel, dlc´s eller något obskyrt spel jag aldrig hört talas om.

Har irritation ändå på Bring/Citymail då jag även prenumerar på några svenska tidningar som Bring/Citymail kör ut när de känner för det. Ibland kan jag få, t.ex, Kalle Anka (Vet. Patetiskt att gammelgubben har den än ) som jag rätt ofta numer får två nummer varannan vecka istället för ett nummer per vecka. :/

Kalle, åtminstone fina karaktärer där.

Det är rätt fantastiskt att det ens finns/fanns svenska magasin, serietidningar och liknande, de flesta har faktiskt bara några tusen prenumeranter. FZ (som hör ihop med Sweclockers) har för övrigt folk som jobbat på svenska PC Gamer tidigare

I praktiken måste sändaren lista ut vad som händer, du som mottagare är inte kund och kan inte ens reklamera.

Tidningskungen och dylikt är säkert dyrare här, men det går ju alltid att kolla om de använder andra logistiklösningar.

Permalänk
Medlem

Var prenumererar du på tidningen? Går man in via den officiella hemsidan länkas man vidare till 'myfavouritemagazines' som anger 10-14 dagar som internationell leveranstid. Jag googlade lite snabbt på alternativa källor och flera av dem angav 5-9 veckor som ungefärlig leveranstid vilket stämmer ganska bra överens med din beskrivning.

Det låter ganska osannolikt att förseningen skulle bero på PostNord/Bring då de med största sannolikhet levererar tidningen inom ett par dagar från det att den ankommit till Sverige. De sitter ju knappast och håller på dina tidningar i två månader för skojs skull.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Kalle, åtminstone fina karaktärer där.

Det är rätt fantastiskt att det ens finns/fanns svenska magasin, serietidningar och liknande, de flesta har faktiskt bara några tusen prenumeranter. FZ (som hör ihop med Sweclockers) har för övrigt folk som jobbat på svenska PC Gamer tidigare

I praktiken måste sändaren lista ut vad som händer, du som mottagare är inte kund och kan inte ens reklamera.

Tidningskungen och dylikt är säkert dyrare här, men det går ju alltid att kolla om de använder andra logistiklösningar.

Stödprenumererar på svenska Pc Gamer också. Haft den prenumeration igång sedan nummer ett.

Future Publishing tvår sina händer så där kommer jag inte längre annat än deras besked att det från deras håll fungerar.

Skrivet av ågren:

Var prenumererar du på tidningen? Går man in via den officiella hemsidan länkas man vidare till 'myfavouritemagazines' som anger 10-14 dagar som internationell leveranstid. Jag googlade lite snabbt på alternativa källor och flera av dem angav 5-9 veckor som ungefärlig leveranstid vilket stämmer ganska bra överens med din beskrivning.

Det låter ganska osannolikt att förseningen skulle bero på PostNord/Bring då de med största sannolikhet levererar tidningen inom ett par dagar från det att den ankommit till Sverige. De sitter ju knappast och håller på dina tidningar i två månader för skojs skull.

Jag startade prenumeration för över 15 år sedan, säkert uppemot 20 år nu och kommer inte ihåg hur jag startade den! Har någon gång förlängt via "myfavouritemagazines" men ringer oftast England och förlänger på det sättet. Ringer då Future Publishing.

Har googlat runt jag med men är extremt dålig på att finna info!! Var hittar du källorna om fem till nio veckors leverans? Som du säger, stämmer rätt bra med vad jag upplever! Om jag hittar källorna du hittat så kan jag ju länka det vidare till Future Publishing.

Tror väl inte riktigt heller att, speciellt inte Postnord tjuvhåller på tidningen men jag blir inte förvånad om Bring/Citymail på något sätt lyckas, om det nu är de, försena eller schabbla bort tidningen då jag ser hur de sköter utdelningen av allt annat! Försenade (svenska) tidningar, räkningar mm........ :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tre nummer är försvunna för mig nu! Utöver det är ett extranummer de skickat också försvunnen. Inte mailat om sist släppta numret, släpptes den fjärde maj. Ska göra det snart men den är garanterat borta den med.

Postnord tvår sina händer. De har ingenting med utdelningen av tidningen att göra.

Bring/Citymail tyckte tidningen lät "bekant" när jag ringde. De hade ingen möjlighet till återkontakt för att berätta vad som händer med ärendet men jag "kan ringa sen och höra!" så nu ringde jag, snart två veckor senare.

Fick veta att "det är ett dåligt svar från utdelningskontoret. De svarar bara att de inte lämnar post kvar utan kör ut allt även om det kan bli liggande i tre dagar!" och med det skulle jag nöja mig!

Undrade hur tidningen och annan post kommer till utdelningsstället!? Det kunde hen inte svara på. Undrade om någon på utdelningsstället alternativt från kundtjänst hört med de som levererar till utdelningsstället, "nä!?". Frågade om det är Bring/Citymail själva som leverar från hamn/flygplats till utdelningsställen eller om det sköts av "Nisses leverans"? "Vet inte." var svaret på det.

Slutade med att hen skulle skicka tillbaks ärendet till utdelningsstället så "får vi se om de kan spåra bakåt....".

Fick även det briljanta svaret att jag kanske skulle kunna kontakta Future Publishing och be dem byta sin postleverantör! :/

Så. Tidningen försvinner / blir grovt försenad och det är inget att göra åt det! Kanon!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kanske dags att be Future Publishing att skicka de uteblivna numrena som vanlig flygpost/post. Royal Mail brukar inte ta mer än några dagar. Risk att du får hämta hos ombud då kanske, men det lär knappast tappas bort.

Rimligen borde saker som inte delas ut skickas tillbaka till avsändaren, så vet inte riktigt vad som försiggår och varför förlaget inte kommer tillrätta med det. Det är förlaget som är kund hos speditören, och de som får ta hand om allt strul och kompensera kunder när det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Kanske dags att be Future Publishing att skicka de uteblivna numrena som vanlig flygpost/post. Royal Mail brukar inte ta mer än några dagar. Risk att du får hämta hos ombud då kanske, men det lär knappast tappas bort.

Rimligen borde saker som inte delas ut skickas tillbaka till avsändaren, så vet inte riktigt vad som försiggår och varför förlaget inte kommer tillrätta med det. Det är förlaget som är kund hos speditören, och de som får ta hand om allt strul och kompensera kunder när det inte fungerar.

Jo. Är nog så. Jag ger nog upp nu. Jag får finna mig i det när jag sammanfattar all konversation jag haft med Future publishing (allt går rätt till från deras sida och vad som händer i Sverige kan de inte gör något åt!), Postnord (Fult av mig då de inte har med det att göra men har ändå osäkerheten där om de kan vara inblandade i något led ändå!?) och Bring/Citymail (Som jag gnällde av mig på igår, se ovan.).

Det som fungerade i över ett decennium fungerar inte sedan ett par, tre år sedan och har havererat totalt nu så jag får, trots vilja att förlänga prenumerationen i sommar, helt enkelt avsluta prenumerationen med att inte förlänga den. Sorgligt men varför betala för en tidning som kommer två månader efter utgivning eller vad som är "melodin" nu, inte alls!

Det jag, om det nu inte framgått , är förbannad över är "nonchalansen" från företagen i fråga och jag kan inte sätta något emot det!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fast det är klart det blir fel när du vänder dig till företagen du inte är kund hos. Det enda företaget som nonchalerar frågan är Future Publishing/PC Gamer UK, då det är de som är kund hos speditören och kan reklamera, spåra och kräva åtgärder av speditör, det är inte din post utan deras post det handlar om. Tyvärr får man inga svar om inte företaget man är kund hos vill svara på frågorna, en tredjepart som inte har någon relation med kunden kan och får inte svara på frågeställningen vilket är varför det blir en fruktlös detektivjakt.

Som företag, varför ens betala för en tjänst som inte fungerar? Som kund så är den enda du kan klaga och ställa krav mot Future. Hade de använt en distributionslösning där den enda rikstäckande postutdelaren skött sista biten hade det säkert fungerat även om de inte satsar på service där längre, även med en ekonomilösning. Nog för att de inte lär ha valt Bring utan deras leverantör i Storbritannien lär ha valt vilka parter som ska sköta leveranser inom Sverige. Tråkigt. Vissa företag verkar inte vilja existera, ska man existera innanför betalmurar ska väl ändå betalande kunder kunna läsa, dessutom får man väl inte steamkoderna och allt sånt om man väljer att betala 55 kr per nummer (35 om man prenumererar helår) för digital utgåva.

Future bör även förstå problemet med postutdelare som inte är från det forna monopolet, i Storbritannien så gav den enda nationella konkurrenten upp när det gäller utdelning och där är marknaden nyligen privatiserad jämfört med oss. Snart har alla följt Sveriges exempel, snart är väl USA det enda västlandet med statligt postväsen, kanske grannen ovanför de också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Fast det är klart det blir fel när du vänder dig till företagen du inte är kund hos. Det enda företaget som nonchalerar frågan är Future Publishing/PC Gamer UK, då det är de som är kund hos speditören och kan reklamera, spåra och kräva åtgärder av speditör, det är inte din post utan deras post det handlar om. Tyvärr får man inga svar om inte företaget man är kund hos vill svara på frågorna, en tredjepart som inte har någon relation med kunden kan och får inte svara på frågeställningen vilket är varför det blir en fruktlös detektivjakt.

Som företag, varför ens betala för en tjänst som inte fungerar? Som kund så är den enda du kan klaga och ställa krav mot Future. Hade de använt en distributionslösning där den enda rikstäckande postutdelaren skött sista biten hade det säkert fungerat även om de inte satsar på service där längre, även med en ekonomilösning. Nog för att de inte lär ha valt Bring utan deras leverantör i Storbritannien lär ha valt vilka parter som ska sköta leveranser inom Sverige. Tråkigt. Vissa företag verkar inte vilja existera, ska man existera innanför betalmurar ska väl ändå betalande kunder kunna läsa, dessutom får man väl inte steamkoderna och allt sånt om man väljer att betala 55 kr per nummer (35 om man prenumererar helår) för digital utgåva.

Future bör även förstå problemet med postutdelare som inte är från det forna monopolet, i Storbritannien så gav den enda nationella konkurrenten upp när det gäller utdelning och där är marknaden nyligen privatiserad jämfört med oss. Snart har alla följt Sveriges exempel, snart är väl USA det enda västlandet med statligt postväsen, kanske grannen ovanför de också.

Du har helt rätt!

Ska maila Future en gång till sen ger jag upp det.

Är väl dumt av mig med allt på "nätet" men är fast i att hoppa isäng på kvällen med en nyanländ (och inte alltför gammal) pappersPc Gamer och läsa den innan "zzzzzz".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk