Permalänk
Medlem

Värderingshjälp

Tja alla som läser detta!

Jag behöver hjälp, jag satte ihop en ny dator på Inet för cirka 2 månader sen och lät dem bygga ihop den åt mig.
Nu är det så att jag vill sälja min burk pga andra saker som kräver tid. Så jag vill ha hjälp med att värdesätta endast min dator utan skärm, mus, tangentbord osv.

Info:

- Fractal Design Define R5 Svart
- Samsung 850-Series EVO 500GB
- ASUS Z170 PRO GAMING
- Cooler Master Hyper 212 EVO

- Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX Svart
- Corsair RM750x 750W
- Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
- ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3

Inet lämnar 2 hela års garanti på datorn, vilket är rätt så bra ifall nått strular så slipper man sitta o hålla på med leverantörerna, då kan man bara glida in med burken så fixar dem det eller byter ut sakerna på plats!

Datorns nypris på Inet idag utan grafikkort är cirka 10.500:-

Så kan ni snälla hjälpa mig så jag vet på ett ungefär vad jag skulle kunna begära för min dator utan att någon käftar o håller på, skulle verkligen uppskattas!

Mvh
Mikael

Permalänk
Medlem

@Mijko
Jag skulle gissa på 6-8000kr, beroende på vart du säljer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag brukar räkna av 30% på teknik så fort förpackiningen är öppnad. Så ditt inköpspris -30% känns rimligt enligt mig

Permalänk
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Okej fast det var ju lite väl lite, kostade strax över 14.000:- för inte ens 2 månader sen så det känns väldigt orimligt.

Permalänk
Medlem

@bgorn: Toppen! De lät bättre, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mijko:

Tja alla som läser detta!

Jag behöver hjälp, jag satte ihop en ny dator på Inet för cirka 2 månader sen och lät dem bygga ihop den åt mig.
Nu är det så att jag vill sälja min burk pga andra saker som kräver tid. Så jag vill ha hjälp med att värdesätta endast min dator utan skärm, mus, tangentbord osv.

Info:

- Fractal Design Define R5 Svart
- Samsung 850-Series EVO 500GB
- ASUS Z170 PRO GAMING
- Cooler Master Hyper 212 EVO

- Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX Svart
- Corsair RM750x 750W
- Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
- ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3

Inet lämnar 2 hela års garanti på datorn, vilket är rätt så bra ifall nått strular så slipper man sitta o hålla på med leverantörerna, då kan man bara glida in med burken så fixar dem det eller byter ut sakerna på plats!

Datorns nypris på Inet idag utan grafikkort är cirka 10.500:-

Så kan ni snälla hjälpa mig så jag vet på ett ungefär vad jag skulle kunna begära för min dator utan att någon käftar o håller på, skulle verkligen uppskattas!

Mvh
Mikael

Grafikkortet gick på 5k som ej är medräknat

Permalänk
Medlem

I den 10 000kr's summan, är "Windows" medräknat i den prislappen?

Permalänk
Medlem

Jag tror du kan få 9 000-10 000 för den på Blocket.

Permalänk
Skrivet av Mijko:

Grafikkortet gick på 5k som ej är medräknat

varför köpa 980 Ti om det finns 1070 & 1080 som är bättre & billigare ?
ska du sälja datorn så är ju grafikkortet den del som tappar mest i värde.. det spelar ingen roll vad du köpt det för, det väsentliga är ju prestandan?

ditt grafikkort som kostat 5000kr är nu med GTX 1070 ute värt 3000kr ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644