F-secure blockerar hemsidor jag alltid kunnat besöka. varför?

Permalänk
Medlem

F-secure blockerar hemsidor jag alltid kunnat besöka. varför?

Jag är mycket medveten om att jag kan klicka förbi och låta den ta mig till sidan ändå men jag är bara nyfiken jag köpte ett tangentbord på maxgaming.se (har det hemma nu funkar fin fint) helt smärtfritt men idag så blir det så här https://gyazo.com/f4286d0a482aef4aa666d7cb4ff0747d

är det någon pajas som anmält sidan som skadlig och f-secure automatiskt blockerar sidan eller är det något som hänt med sidan?
tycker det bara verkar hel skumt när sidan funkade utan problem för mig jag fick mina varor utan problem kundservicen var 10/10 (råkade beställa fel switchar på tangentbordet det fixade dom direkt).

och om det går att undvika så inga svar i stil med "vem sjutton kör betal antivirus 2016 jag kör bara mitt gratis mumbo jumbo program!" jag betalar för antivirus för jag är en paranoid tokstolle punkt slut.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Hej

använder själv inte F-secure , men träffat lite representanter för dem på mässor jag besökt , och de verkar helt klart som ett bra gäng

Men är det en möjlighet att maila dem med en lista av sidor du ofta besöker och fråga varför de är spärrade?

Kanske det går i programmet att lägga till undantag för dina sidor tills orsaken till varför den blev spärrad i första hand är löst? , om det var ett misstag dvs, om det inte är så att det varit nån form av säkerhetsproblem med sidan tillfälligt och det blivit rapporterat till F-secure

Hoppas det löser sig