Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Gtx 1080 djungel

funkar detta kort för dom pengarna eller ska man välja ett annat av alla
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247896-asus_r...

kör idag med ATI så har inte så stor koll på gtx korten, ett krav är att det ska vara så tyst och svalt som möjligt,
finns det bättre kort än det jag länkade till?

Permalänk
Medlem

Nog funkar det allt.
Ja det finns bättre, Titan X för 13000 kr...

Vad har du för övrigt i burken?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av little_fraz:

funkar detta kort för dom pengarna eller ska man välja ett annat av alla
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247896-asus_r...

kör idag med ATI så har inte så stor koll på gtx korten, ett krav är att det ska vara så tyst och svalt som möjligt,
finns det bättre kort än det jag länkade till?

Kortet du länkar är både tyst o svalt.

Givet val enligt mig , kör med ett själv och ett 1060 strix i barnens dator , jättenöjd.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

annars i burken har jag en
i5 4690k (klockad till 4,5ghz)
Maximux Vii Ranger
16gb ddr3 minne
Corsair 1000W RMX Modular
fractal design Define S
custom loop vattenkylning
tanken är att jag vill ha ett bra kort men till billig peng,
finns det bättre kort för några hundralappar till så tar jag hellre det.
men som sagt vet inte vilket av alla kort jag ska satsa på??
är tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag alla kort är ungefär likvärdiga. Jag är iaf väldigt nöjd med mitt GTX 1080 Strix medans jag tror de som kör Evga, Msi eller nåt annat märke är nöjda med sina.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Personligen tycker jag alla kort är ungefär likvärdiga. Jag är iaf väldigt nöjd med mitt GTX 1080 Strix medans jag tror de som kör Evga, Msi eller nåt annat märke är nöjda med sina.

absolut men är det bara klocken som skiljer alla strix modellerna åt eller är det nåt mer??

Permalänk
Medlem
Skrivet av little_fraz:

absolut men är det bara klocken som skiljer alla strix modellerna åt eller är det nåt mer??

Klocken som garanteras av fabrik skiljer, GPU:n inuti är teoretiskt densamma. Ibland när man gör biffigare modeller som ska klara högre klock har man egna kretskort för dem som leder mer ström så man kan ösa på lite hårdare, typ om du kollar på EVGA's 1080 så har de SC, FTW och Classified. De blir större och större och har möjlighet att ta in mer och mer ström.

GPU Boost 3.0 (som driver alla de här korten) funkar så att det trycker på GPU:ns clock i den mån det upplever att ström finns tillgängligt och temperaturen inte spårar ur, så nästan alla kort presterar bättre än vad som står på specifikationerna i butik - men det är ingen garanti. Betalar du lite mer får du mer påkostade custom-lösningar med kretskort som är gjorda för att skrämma på själva grafik-chippet lite mer, bättre/större kylare som om de är bra byggda är lite tystare och sånt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Klocken som garanteras av fabrik skiljer, GPU:n inuti är teoretiskt densamma. Ibland när man gör biffigare modeller som ska klara högre klock har man egna kretskort för dem som leder mer ström så man kan ösa på lite hårdare, typ om du kollar på EVGA's 1080 så har de SC, FTW och Classified. De blir större och större och har möjlighet att ta in mer och mer ström.

GPU Boost 3.0 (som driver alla de här korten) funkar så att det trycker på GPU:ns clock i den mån det upplever att ström finns tillgängligt och temperaturen inte spårar ur, så nästan alla kort presterar bättre än vad som står på specifikationerna i butik - men det är ingen garanti. Betalar du lite mer får du mer påkostade custom-lösningar med kretskort som är gjorda för att skrämma på själva grafik-chippet lite mer, bättre/större kylare som om de är bra byggda är lite tystare och sånt.

ok tackar
bara lägga en beställning på ett kort då

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Kortet du länkar är både tyst o svalt.

Givet val enligt mig , kör med ett själv och ett 1060 strix i barnens dator , jättenöjd.

Skrivet av Kilrah:

Personligen tycker jag alla kort är ungefär likvärdiga. Jag är iaf väldigt nöjd med mitt GTX 1080 Strix medans jag tror de som kör Evga, Msi eller nåt annat märke är nöjda med sina.

Skrivet av Masyve:

Klocken som garanteras av fabrik skiljer, GPU:n inuti är teoretiskt densamma. Ibland när man gör biffigare modeller som ska klara högre klock har man egna kretskort för dem som leder mer ström så man kan ösa på lite hårdare, typ om du kollar på EVGA's 1080 så har de SC, FTW och Classified. De blir större och större och har möjlighet att ta in mer och mer ström.

GPU Boost 3.0 (som driver alla de här korten) funkar så att det trycker på GPU:ns clock i den mån det upplever att ström finns tillgängligt och temperaturen inte spårar ur, så nästan alla kort presterar bättre än vad som står på specifikationerna i butik - men det är ingen garanti. Betalar du lite mer får du mer påkostade custom-lösningar med kretskort som är gjorda för att skrämma på själva grafik-chippet lite mer, bättre/större kylare som om de är bra byggda är lite tystare och sånt.

hittade en annons på blocket
en som säljer ett nytt oöppnat EVGA GTX 1080 Classified Gaming ACX 3.0
för 6700 det är väl ett bra pris.
det kortet ska väl vara bra om jag förstått allt rätt också,
men korten är köpta i tyskland så kvitto saknas men dom är oöppnade,
visst gäller 3 års garanti på dessa med serienumret eller??

Permalänk

Strix all the way!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

tråkig läsning bara bita i det sura och köpa nytt från butik kanske,
ifall oturen skulle vara framme

Permalänk
Medlem

Nvidia GTX 1080 & 1070 EVGA Cards Reportedly Catching Fire & Dying Due To VRMs Overheating

http://wccftech.com/nvidia-gtx-1080-1070-evga-cards-dying/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Klocken som garanteras av fabrik skiljer, GPU:n inuti är teoretiskt densamma. Ibland när man gör biffigare modeller som ska klara högre klock har man egna kretskort för dem som leder mer ström så man kan ösa på lite hårdare, typ om du kollar på EVGA's 1080 så har de SC, FTW och Classified. De blir större och större och har möjlighet att ta in mer och mer ström.

GPU Boost 3.0 (som driver alla de här korten) funkar så att det trycker på GPU:ns clock i den mån det upplever att ström finns tillgängligt och temperaturen inte spårar ur, så nästan alla kort presterar bättre än vad som står på specifikationerna i butik - men det är ingen garanti. Betalar du lite mer får du mer påkostade custom-lösningar med kretskort som är gjorda för att skrämma på själva grafik-chippet lite mer, bättre/större kylare som om de är bra byggda är lite tystare och sånt.

Om de kan leverera mer ström eller inte verkar spel 0 och ingen roll med GTX1070/1080. Iallafall inte om du inte skall modda kortet och extremklocka. Det som skiljer sig är dock kylningen. Jag har aldrig haft ett kort som är lika tyst som palit/gainward korten är denna gång. Har även testat 1080 strix och det väsnas KLART mer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3713114

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Vettifasen, så länge man kan få 1080 betydligt billigare själv i Tyskland från t ex http://www.mindfactory.de/Hardware/Grafikkarten+(VGA)/GeForce... så hade inte jag köpt några kort på blocket. Billigaste är 599 euro nu för ett KFA med eftermarknadskylning

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Om de kan leverera mer ström eller inte verkar spel 0 och ingen roll med GTX1070/1080. Iallafall inte om du inte skall modda kortet och extremklocka. Det som skiljer sig är dock kylningen. Jag har aldrig haft ett kort som är lika tyst som palit/gainward korten är denna gång. Har även testat 1080 strix och det väsnas KLART mer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3713114

vilket av alla palit/gainward kort kör du själv med??

Permalänk
Medlem
Skrivet av little_fraz:

vilket av alla palit/gainward kort kör du själv med??

Jag hade ett Gainward Phoenix GS GTX 1080. Gainward och Palit är samma. Vet inte varför dom har olika namn. Var kanske menat för olika marknader från början vad vet jag. Själva kylningen är knäpptyst, spoltjut går ju aldrig att gardera sig 100 emot, det finns hos alla tillverkare mer eller mindre, men det jag hade var så gott som helt tyst även när det kommer till det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.