Permalänk
Medlem

Asus Zenbook Flip 360ua

Hej sweclockare, jag är nu inne på min andra asus zenbook flip 360ua då den första blå-screenade, har ett konstigt problem nu på min andra dator. När jag kopplar in laddaren och datorn tar laddning så blir chassit 'strömförande' dvs det vibrerar och låter när man drar fingarna lite lätt över hela chassit, lite som när man tar i en 'magisk lampa'

det blir ännu värre när jag kopplar in högtalarna via 3.5mm jacket. Vad beror detta på? Är detta vanligt eller är det rentav skadligt? Tacksam för svar och era åsikter!

Permalänk
Medlem

Det gör det på min surfplatta och min laptop med. Helt normalt när man har ett metallchassie som är väldigt trångt.
Jag upptäkte detta för några år sen när jag kollade in en surfplatta på elgiganten som laddades. De med plastbaksida har inte detta utan det är som sagt de med metallchassie detta kan uppstå. Inget farligt utan i ditt fall helt normalt.
Det känns riktigt skumt om man stryker löst med fingrarna haha som en vibbrerande platta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard