Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Noctua grym kvalitet men trasig ;)

Tjena

Jag har/hade ett par Noctua 120 mm fläktar som hängt med i ca 10 år utan problem.
De har alltid varit tysta o fula.
Tills igår, när jag öppnade datorn för rengöring.
När jag tog på fläktbladen så bröts de sönder väldigt lätt.
Jag antar att 10 års värme gjort sitt på plasten.
Det blev till att byta ut de 3 "trasiga" fläktarna och sätta i 3 st corsair jag hade liggande.
Men det här va mest en liten rolig grej som hände o som visar att trots 10 års hårt arbete så var lagrena som nya o knäpptysta.
Tänk nu om de kunde börja göra snygga fläktar med, haha.

Ha de gött
Lars

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Tjena

Jag har/hade ett par Noctua 120 mm fläktar som hängt med i ca 10 år utan problem.
De har alltid varit tysta o fula.
Tills igår, när jag öppnade datorn för rengöring.
När jag tog på fläktbladen så bröts de sönder väldigt lätt.
Jag antar att 10 års värme gjort sitt på plasten.
Det blev till att byta ut de 3 "trasiga" fläktarna och sätta i 3 st corsair jag hade liggande.
Men det här va mest en liten rolig grej som hände o som visar att trots 10 års hårt arbete så var lagrena som nya o knäpptysta.
Tänk nu om de kunde börja göra snygga fläktar med, haha.

Ha de gött
Lars

Sjukt när plasten går före lagren! Haha!

Dom skulle väl komma med nå fläktar i andra färger nu har jag för mig jag såg. Jag skulle ju inte tacka nej till att nyta ut mina till svarta. Det där beigea sticker liksom i ögonen genom glaset i chassit.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770