Sätt ihop datorpaket på Webhallen och vinn MSI Geforce GTX 1060 Gaming X

Permalänk
Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

CPU: i7 930@3,2GHz | MOBO: Rampage III Extreme | RAM: Corsair 6GB Dominator GT 1866MHz CL7 | GPU: ASUS GTX 570 Direct CUII SLI | PSU: Be Quiet Dark Power Pro 1200W

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Byggutmaning: Antagen

Mitt fina bygge

Svart/Rött färgschema
120gb ssd från OCZ för os+500gb ssd från Samsung för spel och sånt
MSI GeForce GTX 1060 i5 GamingX
6600k kyld med en sluten vattenkylare från NZXT
Snyggt gamingchassi från Corsair
tre extra fläktar ingår, en till baksidan av chassit, en ny till vattenkylningen, och en extra utifall man tappar bort en, eller vill köra en pushpull på vattenkylningen
16gb minnen från Corsair som kör i 2666MHz och lyser rött
650w nätagg för överklockning eller ev. nytt grafikkort
En CocaColaburk ingår!

//ÖverklockadKorp

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-4790, Corsair H115i, Corsair 16GB RAM, Asus Z97-P, Gigabyte RTX 2060 OC, Seasonic 760watt platinum, Phanteks Eclipse P300, SSD Samsung 860 Evo 1TB

Permalänk
Avstängd

Skulle Jag bygga själv.

Permalänk
Medlem

Webhallen Config bygger smarta och prisvärda datorer därför siktade jag lite mer på style och MSI gaming

”Silent Genome Gaming” datorpaket är:

  • eXtra Snygg med unik Genome case,

  • eXtra Snabb med VR-Ready hårdvara, 16GB minne och stor OC potential.

  • eXtra Tyst med unik vattenkylning, super tyst och pålitligt HDD och MSI grafikkortet med ZeroFrozr technology som stänger av fläktar vid lägre belastning.

  • eXtra Effektivt med Gold markerat semi-passivt nätaggregat (PSU).

  • eXtra Bra komponenter som klarar uppgradering till MSI GeForce GTX 1080 eller även snabbare grafikkort.

http://www.webhallen.com/varukorgen/172198/

Permalänk

Fullspäckad spel-burk

Här är mitt bidrag! Väldigt nöjd med komponenterna.

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172204

Permalänk

Speldator < 15.000 Kr

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172209

Webhallen varukorg

Permalänk
Avstängd

Mitt bidrag Webhallen varukorg

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hade velat bygga en mATX men nu får det bli så här istället! GTX 1070 + 6600K, väldigt populär kombination i denna prisklass. Försökte få in en 500GB SSD i budgeten men det gick inte till slut. Med långsammare ram och billigare gpu så kunde det har gått men men... Hade gärna haft 140mm fläktar fram också men 3x120mm blev det i slutändan. Fönster i lådan blev det också, Gaming Pro carbon har ju RGB-leds!

Webhallen varukorg

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag: www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172219

Rött/svart färgtema så långt det gick att kombinera med bästa prestandan inom ramen av 15000kr. T.ex. så fick ett Antec modulär psu i 80+ Bronze ("med lite röda detaljer") ge vika till ett EVGA med 80+ Gold. Vattenkylningen får monteras på den bakre fläktplatsen i chassit så man får man flytta den fläkten som följer till botten platsen. Då vad jag kan förstå så ska det följa med en fläkt där fram i chassit men det finns en plats till för en 120mm fläkt så jag inkluderade en i varukorgen. Jag valde In Win därför att dom gör stiliga, praktiska och innovativa chassin till bra priser så jag tycker dom förtjänar lite mer kärlek. Och i det här fallet så passade det bra in i färgtemat.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Banco:

Samma här. Du behöver en CPU-fläkt.

Stämmer, tack för att du uppmärksammade det

Ny korg!
www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172232

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paranoiid:

Stämmer, tack för att du uppmärksammade det

Ny korg!
www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172232

Np.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Jag tänker såhär.
Moderkortet har lite nyare features som Mystic light för att de ska komma till sin rätt så måste man ha ett chassi med fönster. Valet föll då på Phanteks P400 för enkel och snygg kabeldragning. Sobert svart utseende med diskret RGB-belysning som går att justera.
Moderkortet har även en M.2 slot så självklara valet bli då en passande sticka för OS, en HDD följer med för övrig lagring.
Jag har försökt att hålla mig till ett enkelt färgschema med de vita och silvriga detaljer på moderkortet som går igen även på grafikkort, minnen och vattenkylaren och låter på så vis Mystic light sköta övriga färgsättningen. Vattenkylning har jag valt för att den inte täcker moderkortet så man får fin insyn i stället för en stor klump som "är i vägen". Kylaren i sig är den mest populära i storlek 280mm på prisjakt och räcker mer än väl till OC om man vill det. Den passar dessutom perfekt i fronten på chassit.
Ett litet men kraftfullt nätaggregat av tysk kvalité, semi-modulärt för lättare snyggare kabeldragning.

Det finns dessutom utrymme i budgeten för en julmust om man så önskar.

Webhallen varukorg

Permalänk
Medlem

Har valt att lägga mig lite mer i mellansegmentet då den stora massan önskar datorer i prisklassen 10-12k. Med tanke på valet av moderkort känns en K-CPU som det bästa valet.

Webhallen varukorg

Permalänk
Permalänk

Red for Radeon

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172277

Extra ljus för upplysning av moderkortet.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Runerally:

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/172277

Extra ljus för upplysning av moderkortet.

Tips: Läs tävlingsinstruktionen en gång till.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, självklart med en NVMe SSD
Webhallen varukorg

Tilläggning av bild :)
Visa signatur

| MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 3700X |
| 32GB DDR4 @ 3200 MT/s | Nvidia GTX 1080 Windforce OC |
| 1TB SSD Samsung 850 EVO | 1TB SSD Samsung 860 EVO |
| 1TB SSD Intel 660P |
// Davisho

Permalänk
Medlem

@napahlm:

Du har råkat lägga till två stycken windows licenser, lägg till något annat som ökar prestandan istället

Visa signatur

| MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 3700X |
| 32GB DDR4 @ 3200 MT/s | Nvidia GTX 1080 Windforce OC |
| 1TB SSD Samsung 850 EVO | 1TB SSD Samsung 860 EVO |
| 1TB SSD Intel 660P |
// Davisho