Permalänk
Medlem

Billigaste 9700pro?

var köper man 9700pro billigast ?
samt har alla PRO-kort 2.8-2.85ns minnen?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Billigaste 9700pro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av L¡MPAN
var köper man 9700pro billigast ?
samt har alla PRO-kort 2.8-2.85ns minnen?

1 - ingen aning
2 - vissa påstår att de fått kort med 3,6ns-minnen, alltså förmodligen uppklockade non-pro-kort som klarat fabrikstesterna över all förväntan, & därför fått säljas som pro-kort

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Billigaste 9700pro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
1 - ingen aning
2 - vissa påstår att de fått kort med 3,6ns-minnen, alltså förmodligen uppklockade non-pro-kort som klarat fabrikstesterna över all förväntan, & därför fått säljas som pro-kort

Brukar ju oftast annars vara så att de kort som inte riktigt klarar kraven blir nedgraderade till 9500 nonpro.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

http://www.crucial.com/uk säljer R9700Pro för ~3200 SEK + frakt på 70:- just nu. Det tar ca 1 dag att få kortet från UK. Har ingen större koll på vad korten kostar i Sverige just nu, men 3200 är nog ganska konkurrenskraftigt, och då lär du ha kortet snabbare än om du beställer från en svensk butik (hejja posten...)

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

oki, tack för svaren..

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
http://www.crucial.com/uk säljer R9700Pro för ~3200 SEK + frakt på 70:- just nu. Det tar ca 1 dag att få kortet från UK. Har ingen större koll på vad korten kostar i Sverige just nu, men 3200 är nog ganska konkurrenskraftigt, och då lär du ha kortet snabbare än om du beställer från en svensk butik (hejja posten...)

nån som har detta kort? hur pass bra klockar den o va e d för orginal speed på den? e d crucial minnen på den?:)
hejs

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
http://www.crucial.com/uk säljer R9700Pro för ~3200 SEK + frakt på 70:- just nu. Det tar ca 1 dag att få kortet från UK. Har ingen större koll på vad korten kostar i Sverige just nu, men 3200 är nog ganska konkurrenskraftigt, och då lär du ha kortet snabbare än om du beställer från en svensk butik (hejja posten...)

Det står på de priset att de räknar VAT till 17% vilket det är i England, men knappast här va?
Tippar priset därifrån hamnar på runt 3700 inkl frakt.

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Billigaste 9700pro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
1 - ingen aning
2 - vissa påstår att de fått kort med 3,6ns-minnen, alltså förmodligen uppklockade non-pro-kort som klarat fabrikstesterna över all förväntan, & därför fått säljas som pro-kort

Vissa, t.ex. jag har fått ta tillbaka det uttalandet. In i hörnet med dumstruten på...:)
Rörde ihop det när jag kollade Samsungs hemsida. Tror inte jag har sett några Pro-kort med 3,6.or, men har sett flera Non-pro med 2,8.or. Självklart efter att jag köpte mitt Pro.....;)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Det står på de priset att de räknar VAT till 17% vilket det är i England, men knappast här va?
Tippar priset därifrån hamnar på runt 3700 inkl frakt.

17,5% t.o.m. i England.
Inom EU betalas momsen(VAT) i ursprungsland eller vad man ska kalla det för, i detta fall England med 17,5%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Det står på de priset att de räknar VAT till 17% vilket det är i England, men knappast här va?
Tippar priset därifrån hamnar på runt 3700 inkl frakt.

Snälla... Priset inkl VAT är ~£240. Frakten går på £5. Totalt £245. Räknar man om det till SEK så får man ~3200 SEK med dagens kurs.

Man betalar ALLTID momsen i det EU-land där man köper varan. Du betalar INTE svensk moms utöver den.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Säljer företaget för mer än 225000 kronor till Sverige på år är det svensk moms som gäller har jag för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE