Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Trasig ram sticka?

Hej! Haft ett par 2x4gb hyper fury X DDR3L 1866 stickor liggandes hemma ett tag.

Problemet är att jag kan starta datorn med ena stickan i, och det fungerar i båda slotsen. Men när jag kör bägge eller bara den andra Stickan i så är skärmen bara svart.

Tror ni att den ena Stickan är trasig eller är det nånting annat som kan jävlas? Med vänlig hälsning, Janne

Permalänk
Medlem

Eftersom den ena funkar utmärkt och den andra inte så är den ganska säkert trasig tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Eftersom den ena funkar utmärkt och den andra inte så är den ganska säkert trasig tyvärr.

Okej, då blir det till att reklamera vanligt att man får hem trasiga stickor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnneffs:

Okej, då blir det till att reklamera vanligt att man får hem trasiga stickor?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte vanligt skulle jag säga men med volymen av datordelar som säljs så är det ju inte omöjligt att man får något som är trasigt, men det löser ju garantin

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

@Mac83: ok, hoppas den är trasig. Annars åker jag på att betala 250:- i avgifter :/