Plex hittar inte undertexter i EN serie

Permalänk
Medlem

Plex hittar inte undertexter i EN serie

Hejsan, om tråden är felplacerad så flytta gärna den.

Jag har använt Plex under en längre tid och är nöjd. Jag har det installerat på datorn och kollar på tvn via apple tv. Men nu har jag dock upplevt ett problem som stör mig något enormt.
Plex verkar inte hitta undertexter till en serie. Alla andra serier och filmer fungerar, men just en serie som jag har på datorn vill inte fungera. Jag har laddat ner undertexter men plex vill inte hitta den, inte till något avsnitt och serien är på 12 säsonger.

Värt att tillägga är att det fungerar fint fint på datorn med VLC, men inte i Plex. Och jag använder ju plex för att kunna se filmer på min Apple TV.

Är det någon som känner igen mitt problem och vet någon lösning? Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

kan du visa hur mappstrukturen ser ut?
alltså såhär:

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av orakelo:

Hejsan, om tråden är felplacerad så flytta gärna den.

Jag har använt Plex under en längre tid och är nöjd. Jag har det installerat på datorn och kollar på tvn via apple tv. Men nu har jag dock upplevt ett problem som stör mig något enormt.
Plex verkar inte hitta undertexter till en serie. Alla andra serier och filmer fungerar, men just en serie som jag har på datorn vill inte fungera. Jag har laddat ner undertexter men plex vill inte hitta den, inte till något avsnitt och serien är på 12 säsonger.

Värt att tillägga är att det fungerar fint fint på datorn med VLC, men inte i Plex. Och jag använder ju plex för att kunna se filmer på min Apple TV.

Är det någon som känner igen mitt problem och vet någon lösning? Tack så mycket.

Har haft liknande problem om namnet på filen är för långt eller innehåller konstiga tecken.
I vanliga fall ska ju Plex hitta undertexter själv men när det inte går så lägg in undertexten i samma mapp som serien, korta ner namnet på serien och se till att serien och undertexten har exakt samma namn förutom ändelsen.

Permalänk
Medlem

Jag har allt i mappar. Så en mapp som heter Supernatural, sen en mapp för varje säsong, sen en mapp för varje avsnitt. Och det fungerar på alla andra serie förutom Supernatural...

Permalänk
Medlem

Det jobbiga nu när det rör sig om 12 säsonger och x-antal avsnitt på varje säsong så är det supermånga .srt filer. ALLA måste heta samma som filmnamnet så om avsnittet heter Serie1.s01e01.avi så måste .srt heta Serie1.s01e01.srt osv.

Testa lägg in en annan agent för undertexter i Plex och forcera en recheck så kanske du hittar undertext ändå.

Annars kan du även testa ta bort sökvägen för serien och lägga in den på nytt för då forcerar den en recheck automatiskt.

Tänk på! §7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av orakelo:

Jag har allt i mappar. Så en mapp som heter Supernatural, sen en mapp för varje säsong, sen en mapp för varje avsnitt. Och det fungerar på alla andra serie förutom Supernatural...

vill du visa mappstrukturen? lättare att se vad som är fel då

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

NU FUNGERAR DET. Hur fan löste jag detta då? Jag provade att ändra namnen på avsnitten till s12e05. Enkelt och kort. Sen ändrade jag även namnen på mappen till avsnitten till Avsnitt 1, Avsnitt 2 etc

Permalänk
Medlem

fråga på detta, drar du ner alla texter manuellt eller är det så att du har en agent som brukar dra ner texter för dom andra serierna? för isf kan det vara agenten som säger att den inte ska ta lokala (externa) texter.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

fråga på detta, drar du ner alla texter manuellt eller är det så att du har en agent som brukar dra ner texter för dom andra serierna? för isf kan det vara agenten som säger att den inte ska ta lokala (externa) texter.

Jag drar ner allting själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av orakelo:

Jag drar ner allting själv

har du testat subzero? visst, ibland blir det galna texter, men så skönt att slippa dra ner texter själv

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Själv är jag riktigt nöjd med agenten i Plex. Brukar ordna det mesta för mig

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ: kommer inte ihåg var den inbyggda agenten var bristfällig.. men efter ett tag testade jag subzero och efter det blev jag väldigt nöjd

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt sällan text aktiverat iofs, så vet inte om jag fortfarande är nöjd eller inte.
Det är sent på kvällarna/nätterna när jag inte kan kräma på i stereon som det kan vara bra med textning (på engelska) för att hänga med + när det är riktigt mycket slang/svår engelska så kan det vara bra också

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats ordna allting. Jag har ändrat om namnet på alla serier så att det blir lättare för Plex att hitta allting. På det viset så hittar Plex undertexterna nu. Tack för era snabba svar och er hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det jobbiga nu när det rör sig om 12 säsonger och x-antal avsnitt på varje säsong så är det supermånga .srt filer. ALLA måste heta samma som filmnamnet så om avsnittet heter Serie1.s01e01.avi så måste .srt heta Serie1.s01e01.srt osv.

Testa lägg in en annan agent för undertexter i Plex och forcera en recheck så kanske du hittar undertext ändå.

Annars kan du även testa ta bort sökvägen för serien och lägga in den på nytt för då forcerar den en recheck automatiskt.

Tänk på! §7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Men privatkopiering är ju laglig och tydligt reglerad i lag. Så bör inte vara några problem att diskutera detta. Betalar vi nu all denna skatt på lagringsmedia så skall vi väll göra allt vi kan för att utnyttja den (även om jag själv är dålig på det... hehe). Kom ihåg att ni får skapa kopior åt vänner och familj enligt lagen

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Men privatkopiering är ju laglig och tydligt reglerad i lag. Så bör inte vara några problem att diskutera detta. Betalar vi nu all denna skatt på lagringsmedia så skall vi väll göra allt vi kan för att utnyttja den (även om jag själv är dålig på det... hehe). Kom ihåg att ni får skapa kopior åt vänner och familj enligt lagen

Ja, PRIVATkopiering ja.
Men mig veterligen har inte South Park kommit ut med S20 på Bluray eller liknande och hur filerna är namngivna skvallrar lite om annat

Men jag ville bara leverera en liten varning så inte tråden blir låst i onödan. Kan säkert vara fler som har problem med att Plex inte hittar subtitles på filmer/serier.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Plex är fantasiskt på att hitta undertexter. Dock långt från alltid men oftast blir det rätt.

Använder också appen Subtitles: http://www.techspot.com/downloads/6321-subtitles.html Kanon till filmer.

Permalänk
Medlem

Jag hade dubbla subtitles till en serie en gång, då fick jag refresha varje avsnitt för sig för att den skulle hitta den andra texten.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >