Netflix uppdateras med offline-läge

Permalänk
Melding Plague

Netflix uppdateras med offline-läge

En hett efterlängtad funktion läggs nu till i strömningstjänsten Netflix, nämligen möjligheten att ladda ned och titta på filmer och serier utan uppkoppling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Soft

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk

Bara tacka och ta emot :)! kommer göra min dagliga pendling "alldeles alldeles underbar"! (relativt)

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett att de uppdaterade sina serier med lite nya säsonger.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hur är detta tänkt att funka för datorer?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Få se nu, offline läge...trevligt. Men när det inte erbjuds på allt (jag avskyr Netflix skräp till produktioner) så ser jag ingen egen vinst med funktionen.

Rättighetsproblem? Samma rappakalja som de kör med när vissa länder inte får avnjuta samma utbud som amerikanarna, fast att vi betalar lika mycket?

Nej, Netflix...bedriv "rättigheterna" så att alla kan se på materialet som finns tillgängligt, fast för alla.

Fram tills dess lägger jag inte en krona på eländet. Vill filmindustrin gnälla om piratkopiering men samtidigt inte låta filmer som till och med finns som hyr- 8,( köpfilm så hoppas jag innerligt att materialet tankas ner i absurd mängd -till och med Åsa-Nisse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av svalle:

Hade hellre sett att de uppdaterade sina serier med lite nya säsonger.

Det har ju kommit en hel del på sistone, Black Sails/Luke Cage/Orange is the New Black mm.
Tycker det personligen kommer mer än vad jag hinner se

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

synd, var nära på att hurra.. hade skaffat netflix igen inför thailandsresan om de hade erbjudit det till datorn. Nu får man skaffa filmerna på nåt annat sätt.. hm

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Hjälpsam

@Segas: Hallå där!
The Expanse är en av de bästa SciFi serierna jag sett.
Finns massor av bra serier.

Netflix har 5.1 ljud och möjlighet att spara i egen lista, det absolut bästa gränssnittet.
Men varför välja, säg upp all kanalskit och kör med Netflix, Viaplay och HBO för bara 300kr/månad.

Det fria marknätet har TV1, TV2, TV4, TV6, Kunskapskanalen och barnkanalen, räcker långt, TV1,2,4 finns i HD, jag vill inte betala för att ta mot reklam via TV3 och TV5.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@Segas: Hallå där!
The Expanse är en av de bästa SciFi serierna jag sett.

Hmm The Expanse är väl SyFy och inte Netflix? Otroligt bra och lovande första säsong dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sp0de:

Hmm The Expanse är väl SyFy och inte Netflix? Otroligt bra och lovande första säsong dock

Skickades från m.sweclockers.com

Finns nu på Netflix, fick för mig att det var Netflix original, visst är den bra, såg det under helg och det kommer en fortsättning.
https://www.netflix.com/title/80029822

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hade hellre sett att de uppdaterade sina serier med lite nya säsonger.

Hur snabbt tror du det tar att göra en ny säsong till en serie?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@Segas: Hallå där!
The Expanse är en av de bästa SciFi serierna jag sett.
Finns massor av bra serier.

Netflix har 5.1 ljud och möjlighet att spara i egen lista, det absolut bästa gränssnittet.
Men varför välja, säg upp all kanalskit och kör med Netflix, Viaplay och HBO för bara 300kr/månad.

Det fria marknätet har TV1, TV2, TV4, TV6, Kunskapskanalen och barnkanalen, räcker långt, TV1,2,4 finns i HD, jag vill inte betala för att ta mot reklam via TV3 och TV5.

Precis så vi har det hemma.
Och nu har både Viaplay och Netflix Offlineläge vilket är bra när man ska på resa med barnen. Synd bara att både Viaplay och HBO har appar som är "skräp" samt att de endast har 2.0 ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Fan så efterlängtat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

mm o precis som alla andra leverantörer så dissar de oss som föredrar en laptop framför en groda...padda ....telefon

// LZ

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Hur är detta tänkt att funka för datorer?

på samma sätt som android och ios de handlar så klart om en windows 10 app de kommer inte funka på äldre windows utgåvor

Permalänk
Inaktiv

Positivt. Någon annat jag skulle gilla som nog inte många andra gillar är att de även ska införa hyrfilm, jag tänker på de allra senaste filmerna. -Visst finns andra tjänster som googles, men det vore smidigt men en.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel_Sthlm:

Bara tacka och ta emot :)! kommer göra min dagliga pendling "alldeles alldeles underbar"! (relativt)

INte om man åker tuben i sthlm, får aldrig sitta blir svårt att kolla på nått hehe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

@Segas: Hallå där!
The Expanse är en av de bästa SciFi serierna jag sett.
Finns massor av bra serier.

Netflix har 5.1 ljud och möjlighet att spara i egen lista, det absolut bästa gränssnittet.
Men varför välja, säg upp all kanalskit och kör med Netflix, Viaplay och HBO för bara 300kr/månad.

Det fria marknätet har TV1, TV2, TV4, TV6, Kunskapskanalen och barnkanalen, räcker långt, TV1,2,4 finns i HD, jag vill inte betala för att ta mot reklam via TV3 och TV5.

Det är härligt att höra att du tycker om utbudet, tyvärr är det inte enhälligt (men samtidigt tråkigt om alla tyckte samma sak).

Jag äger ingen TV, bara en rejäl projektor som inte berörs av TV-licensen vilket gör att jag (ännu en gång) slipper betala för skräp. Propaganda-TV är inget jag lägger mina pengar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och så plötsligt blev Netflix ett alternativ för oss med sunkiga internethastigheter!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

@Segas: Hallå där!
The Expanse är en av de bästa SciFi serierna jag sett.
Finns massor av bra serier.

Netflix har 5.1 ljud och möjlighet att spara i egen lista, det absolut bästa gränssnittet.
Men varför välja, säg upp all kanalskit och kör med Netflix, Viaplay och HBO för bara 300kr/månad.

Det fria marknätet har TV1, TV2, TV4, TV6, Kunskapskanalen och barnkanalen, räcker långt, TV1,2,4 finns i HD, jag vill inte betala för att ta mot reklam via TV3 och TV5.

Angående tv3, femman, tv6 etc så sändes dessa helt gratis 1995 och finansierades enbart genom reklam och då sänder de analogt som kostade mycket pengar att sända, efter att de gick över till att sända digitalt som är billigare ja då ska de ha betalt.

TV1, Tv2 som kostar över 2000kr/året tycker jag kan dra dit ... Jag är nog ensam på forumet att inte vilja betala detta.

Nå jag håller med dig om att vanliga kanaler kan sägas upp, undra om dagens generation kommer överge det traditionella utskicket? Jag själv har haft netflex i något år och jag har stora problem med att inte kunna se filmer när jag vill samt pausa hur jag vill, likaså vill jag se om vissa delar ibland. Så vanlig utsänt tv fungerar ej emot de krav som jag nu ställer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hade hellre sett att de uppdaterade sina serier med lite nya säsonger.

Och lite annat material också så kanske det vore värt att skaffa Netflix. Finns fortfarande inte ett skit man vill se av det de erbjuder.

Permalänk

Äntligen! som Gert Fylking hade sagt..

Permalänk
Skäggig legend

Jäklar vad folket verkar bittra? Kanon ser jag det detta som! Med lite mer tid kommer även mer content att läggas till för nedladdning, lugn i stormen folket, det kommer...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

INte om man åker tuben i sthlm, får aldrig sitta blir svårt att kolla på nått hehe.

Har flyttat hur motsägelsefullt det än är... saknar tuben något fruktansvärt, kollade en del på Youtube utan problem ståendes andra kanske blir åksjuka dock så det är nog från person till person.

ont:
Förhoppningsvis så kommer det mer och mer serier som med tiden också går att kolla på offline.
Vet inte hur det är men appen borde kunna räkna "views" på ett avsnitt även om de är i offline eller att en nedladdning räknas som en.
egentligen borde det inte spela något roll.

disclaimer har inte koll på om Netflix helt skaffar rättigheter eller om de gör som ~annat företag~ och betalar beroende på lyssningar.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Få se nu, offline läge...trevligt. Men när det inte erbjuds på allt (jag avskyr Netflix skräp till produktioner) så ser jag ingen egen vinst med funktionen.

Rättighetsproblem? Samma rappakalja som de kör med när vissa länder inte får avnjuta samma utbud som amerikanarna, fast att vi betalar lika mycket?

Nej, Netflix...bedriv "rättigheterna" så att alla kan se på materialet som finns tillgängligt, fast för alla.

Fram tills dess lägger jag inte en krona på eländet. Vill filmindustrin gnälla om piratkopiering men samtidigt inte låta filmer som till och med finns som hyr- 8,( köpfilm så hoppas jag innerligt att materialet tankas ner i absurd mängd -till och med Åsa-Nisse.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma sak med 4k.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Trevligt!! Hoppas det kommer till dator snart!
Synd att det inte kom tidigare, släpps dagar efter jag flyttat och SLIPPER tågpendlingen ... :')

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Riktigt gott. Speciellt om man åker ned barnen i bilen. Då försvinner gigen fort om man måste streama.

Sedan hoppas ja att se kan släppa lite fräscha format. DD5.1 är ju närmare 20 år gamlat och det finns mycket bättre idag.
Visst det är dd+ men ändå.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen! Slipper nu betala en månad för Viaplay då jag ska resa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9