Permalänk
Medlem

One Plus 3T

Hej!

Någon mer som köpt denna lur? Förväntningar?

Själv har jag länge kämpat med att försöka att att inte bli totalt vansinnig på den S5 Neo(sämsta telefonen jag ägt) jag fått av min arbetsgivare och i ren desperation göra mos av deras egendom.
Så för att bespara både mig och it-chefen från att behöva lyssna till min förklaring hur en telefon mystiskt uppgått i molekyler i min hand så slog jag till på den nya uppdaterade OP 3T och skiter i att använda företagets mobiler.

Ska bli spännande att testa! Dock tråkigt att de bumpade priset rätt så kraftigt iom uppdateringen.

Fått uppskattat leveransdatum till 15 December så nu sitter man bara å väntar som ett litet barn innan julafton, länge sedan denna känsla funnits

Permalänk
Medlem

Jag har vanliga 3:an och den är otroligt bra. Du kommer inte bli besviken

Permalänk
Medlem

@Niwa: Jag har känt och klämt på vanliga 1+3 av en annan vänlig SweC medlem som så lägligt bodde på gångavstånd.
Och jag är väldigt impad över byggkvalitén det få minuter jag hade den i handen.

Jag var farligt nära att köpa en själv men köpte en billigare kina-telefon. Jag köpte en Xiaomi Redmi 4 Pro på Aliexpress, och jag fick den idag.
Och ärligt talat, än så länge är väldigt imponerad över vilka telefoner man kan få för så små pengar gentemot i Sverige!

Jag tror definitivt inte du kommer bli besviken på din kommande 1+3T!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niwa:

Hej!

Någon mer som köpt denna lur? Förväntningar?

Själv har jag länge kämpat med att försöka att att inte bli totalt vansinnig på den S5 Neo(sämsta telefonen jag ägt) jag fått av min arbetsgivare och i ren desperation göra mos av deras egendom.
Så för att bespara både mig och it-chefen från att behöva lyssna till min förklaring hur en telefon mystiskt uppgått i molekyler i min hand så slog jag till på den nya uppdaterade OP 3T och skiter i att använda företagets mobiler.

Ska bli spännande att testa! Dock tråkigt att de bumpade priset rätt så kraftigt iom uppdateringen.

Fått uppskattat leveransdatum till 15 December så nu sitter man bara å väntar som ett litet barn innan julafton, länge sedan denna känsla funnits

Har vanliga OP3, jätteskön lur och snabb, enda minuset är kameralinsen som sticker ut, men kör ett "geleskal" så den blir inbyggd och kan ligga plant på bordet

3T är ju lite bättre prestanda, selfie kamera, batteri och skiljer väl bara typ 400kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Har vanliga OP3, jätteskön lur och snabb, enda minuset är kameralinsen som sticker ut, men kör ett "geleskal" så den blir inbyggd och kan ligga plant på bordet

3T är ju lite bättre prestanda, selfie kamera, batteri och skiljer väl bara typ 400kr?

Ja 400:- om man vill köra på 64GB, annars är det en 1000:- mer för 128GB vilket är 1000 mer än vad OP3 kostade

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Kan starkt rekommendera OnPlus telefonerna. Har en OnePlus One, har bekanta som äger OnePlus 2 och 3. Fått två kamrater var av ena va en Samsung fanboy och den andra Apple, efter att de båda testat OnePlus One för något år tillbaka så har de inte kunnat byta till något annat. OnePlus har bra byggkvalité och prestanda. Det enda man egentligen inte kanske gillar är designen som inte är särskilt märkvärdig.

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Hade jag inte fotat så mycket hade köpt en 3T direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja 400:- om man vill köra på 64GB, annars är det en 1000:- mer för 128GB vilket är 1000 mer än vad OP3 kostade

Vet inte om 128GB fanns på vanliga, men går väl inte att jämföra det priset direkt, jag nämnde heller aldrig vilken storlek det var på internminnet så underförstått jämförde jag med 64GB då det är mest relevant i jämförelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Vet inte om 128GB fanns på vanliga, men går väl inte att jämföra det priset direkt, jag nämnde heller aldrig vilken storlek det var på internminnet så underförstått jämförde jag med 64GB då det är mest relevant i jämförelsen

128GB fanns inte på OP3

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niwa:

Hej!

Någon mer som köpt denna lur? Förväntningar?

Själv har jag länge kämpat med att försöka att att inte bli totalt vansinnig på den S5 Neo(sämsta telefonen jag ägt) jag fått av min arbetsgivare och i ren desperation göra mos av deras egendom.
Så för att bespara både mig och it-chefen från att behöva lyssna till min förklaring hur en telefon mystiskt uppgått i molekyler i min hand så slog jag till på den nya uppdaterade OP 3T och skiter i att använda företagets mobiler.

Ska bli spännande att testa! Dock tråkigt att de bumpade priset rätt så kraftigt iom uppdateringen.

Fått uppskattat leveransdatum till 15 December så nu sitter man bara å väntar som ett litet barn innan julafton, länge sedan denna känsla funnits

Har också beställt en... och du har tur.. själv fick jag 3 jan

Det som fick mig att välja 3T över 3 var batteriet... inget annat. Jag hade nöjt mig med en vanliga 3:a med 3400mAh.

Permalänk
Medlem

Tror nog att du blir nöjd! Jag använder fortfarande min Oneplus One och har inga planer på att byta fortfarande. Har all prestanda jag behöver. Visst, kameran är inte den bästa, men jag bryr mig inte om det.

Permalänk
Medlem

Jag beställde min direkt på morgonen i måndags. Fick SMS från DHL i morse om att den skickats. Uppskattad leverans 9 Dec. Bör väl dock inte dröja ända till nästa fredag tycker man.

Visa signatur

Intel i7 5820k @ 4,5GHz | ASUS X99-A | Corsair DDR4 16GB | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | EVGA SuperNOVA G2 750W

Intel i5 3570k @ 4,2GHz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair DDR3 8GB | ASUS Geforce GTX 660ti | Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har också beställt en... och du har tur.. själv fick jag 3 jan

Det som fick mig att välja 3T över 3 var batteriet... inget annat. Jag hade nöjt mig med en vanliga 3:a med 3400mAh.

ser inte ut som att vanliga 3an går att köpa mer i sverige iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av polifyr:

Jag beställde min direkt på morgonen i måndags. Fick SMS från DHL i morse om att den skickats. Uppskattad leverans 9 Dec. Bör väl dock inte dröja ända till nästa fredag tycker man.

Som jag retar mig att jag inte kunde beställa tidigare :(((

Skrivet av Viochee:

ser inte ut som att vanliga 3an går att köpa mer i sverige iaf

Jaså... trodde de skulle säljas sida vid sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jaså... trodde de skulle säljas sida vid sida?

Nope, inte i EU iallafall. Har för mig att de inte ska göra det i andra ställen också, men kommer inte ihåg nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har också beställt en... och du har tur.. själv fick jag 3 jan

Det som fick mig att välja 3T över 3 var batteriet... inget annat. Jag hade nöjt mig med en vanliga 3:a med 3400mAh.

När dras betalningen? Vid beställning eller vid leverans?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

När dras betalningen? Vid beställning eller vid leverans?

För mig så har de dragit pengar redan i alla fall.

Jag köpte 128Gb varianten, när jag hade kikat tidigare så hade jag ställt in mig på 3795kr så vart ju lite dyrare än jag hade räknat med men jag var så förbannad på min andra mobil då att det fick gå ändå. Jämför man med att köpa en S7 så är det ju enorm skillnad där man får slanta upp närmare 6000kr för en 32Gb variant.
Fick bli 128Gb då jag räknar med att kunna leva med den här mobilen ett tag framöver.

Sen är det ju mer batteri och vassare chipset så det kostar ju mer, dock gör ju varje prisökning att de kommer närmare samsung, apple osv. Fast än är det långt kvar.

Längtar mest efter att få en mobil som är fri från all bloatware, kommer bli gudomligt.

Sen att man kommer kunna spela tex clash royale och heartstone utan att mobilen laggar sönder är ju ett plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niwa:

För mig så har de dragit pengar redan i alla fall.

Jag köpte 128Gb varianten, när jag hade kikat tidigare så hade jag ställt in mig på 3795kr så vart ju lite dyrare än jag hade räknat med men jag var så förbannad på min andra mobil då att det fick gå ändå. Jämför man med att köpa en S7 så är det ju enorm skillnad där man får slanta upp närmare 6000kr för en 32Gb variant.
Fick bli 128Gb då jag räknar med att kunna leva med den här mobilen ett tag framöver.

Sen är det ju mer batteri och vassare chipset så det kostar ju mer, dock gör ju varje prisökning att de kommer närmare samsung, apple osv. Fast än är det långt kvar.

Längtar mest efter att få en mobil som är fri från all bloatware, kommer bli gudomligt.

Sen att man kommer kunna spela tex clash royale och heartstone utan att mobilen laggar sönder är ju ett plus.

Ok, tack för svar. Lite surt att behöva ligga ute med pengarna i 5-6 v bara...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

När dras betalningen? Vid beställning eller vid leverans?

Har dragit pengarna för mig med (vid beställning).

Skrivet av zarkov:

Ok, tack för svar. Lite surt att behöva ligga ute med pengarna i 5-6 v bara...

Jag ligger ute med 13kkr just nu... 8kkr för en HTC Vive och nu denna. Det blir pasta o bacon till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har dragit pengarna för mig med (vid beställning).

Jag ligger ute med 13kkr just nu... 8kkr för en HTC Vive och nu denna. Det blir pasta o bacon till jul

Fläsk som fläsk

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Det var hög tid att byta ut min Nexus 5 som jag haft i tre år, så beställde en 3T 64GB i måndags morse.

Fick igår morse kollinummer och paketet skickades från Polen igår och passerade Tyskland inatt och fanns på Arlanda 06:56 i morse. Får se hur lång tid det tar för paketet att resa dem sista 12 milen... har erfarenhet att paketet brukar fastna nån dag när dem väl är framme på Arlanda.

Men med lite tur har jag telefonen imorgon, annars blir det väl början av nästa vecka.

edit: som dem andra sagt så drogs pengarna direkt vid beställning. Men dem fanns ju i lager när jag lade beställningen så det ser jag inte som ett problem. Lite tråkigare att betala den och sedan vänta flera veckor innan det skickas.

//zekel

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har dragit pengarna för mig med (vid beställning).

Jag ligger ute med 13kkr just nu... 8kkr för en HTC Vive och nu denna. Det blir pasta o bacon till jul

Bacon är ju svindyrt...tänk om man hade råd med bacon vilken lyx, grl mm baaccon!!

Fan, kan inte bestämma mig om jag ska vänta på Note 8an eller köpa OP3T direkt.

Permalänk
Medlem

Jag lade min beställning 31 sekunder efter funktionen aktiverades på hemsidan. 3T 64GB + Tillbehörspaket med skärmskydd och skal i bambu.

Paketet befinner sig just nu hos DHL's sortering i Danmark, och förväntas anlända till mig någon gång under morgondagen (Fredag).

Helt okej för att ha tagit valet med gratis frakt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Beställde en idag med 128gb, dubbla simplatser blir kanon, hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Jag lade min beställning 31 sekunder efter funktionen aktiverades på hemsidan. 3T 64GB + Tillbehörspaket med skärmskydd och skal i bambu.

Paketet befinner sig just nu hos DHL's sortering i Danmark, och förväntas anlända till mig någon gång under morgondagen (Fredag).

Helt okej för att ha tagit valet med gratis frakt.

Jag kommer anlita dig att beställa åt mig nästa gång

Skrivet av zarkov:

Fläsk som fläsk

Bra sagt...
Jag kan alltid spara ihop till lite senap och brödsmulor

Skrivet av ramlösa:

Bacon är ju svindyrt...tänk om man hade råd med bacon vilken lyx, grl mm baaccon!!

Fan, kan inte bestämma mig om jag ska vänta på Note 8an eller köpa OP3T direkt.

För mig var det enkelt beslut.

One plus goda rykte, en telefon som har allt jag ville ha + mer och min gamla är stengammal och har börjar haverera rent hårdvarumässigt, och till ett pris som jag ansåg den väl värd.

Enda problemet var faktiskt HTC Viven, som inte var planerad men jag kunde inte låta bli BF priset :/

Permalänk
Medlem

Beställde mig själv en OP3T tidigt i måndags morgon och den upskattas vara framme den 6:e december och som zekel skrev så har min också skickats från polen med dhl economy paket!

Kan knappt vänta på att byta ut min gamla telefon där batteriet håller ungefär en halv dag..

Permalänk
Medlem

Dagens, har suttit med en 3T Gunmetal sedan igår och jag måste erkänna att det är mixade intryck än så länge.
Vill poängtera att detta är min första OnePlus mobil.

1. Det lär inte bli en 5,5" skärm i framtiden då känner redan nu att den är för stor.
Jag anser att man inte kan slappna av i handen eller handleden på samma sätt som vid en 5 eller 5,2" display. Jag i alla fall blev trött i både handen och handled och började känna obehag.

2. Ljudet, när man har haft en mobil med högtalere i bådre nedre och övre mobilen så låter det konstigt nu med bara en högtalare.

3. Det finns ingen funktion för enkel möjlighet att spela in eller ta kort på vad displayen visar.
Detta kom upp när man tryckte in powerknappen på min andra mobil.

4. Volymknappen skulle varit placerad på högra sidan av mobilen istället,

5. Jisses vad jag saknar en fysisk kameraknapp på mobilen märker jag nu.

Detta är kanske möjligt att ställa in men jag har inte hittat det ännu.
1. Jag lyckas inte ta bort den vänstra fönstret/delen inne i mobilen.

2. Använder Flip Cover och när sidan åker ner mot displayen så stängs skärmen ner, och när den åker upp så tänds den igen. Går detta att stänga av?

3. Spelet jag spelar har redan stängts av under körning x-antal gånger från igår, något jag aldrig haft problem med förut..

Sedan måste jag få säga att OnePlus 3/3T Flip Cover som jag köpte från deras hemsida måste vara bland det sämsta jag varit med om.
Det finns ingen magnetfunktion eller något som håller luckan fast. Redan nu efter knappt en dag när jag lägger ner mobilen så öppnas hela luckan upp. Det andra är att volymknappen blir tajt att komma åt då hela bakdelen är fastlimmad, och detta i sin tur gör att det blir svårt att greppa mobilen när man ska ta kort/använder skärmen.

Finns många bra saker att skriva om också, men jag upplever att många ägare bara skriver bra bra och lite mer bra och inget annat.
Så jag anser inte att det behövs just nu.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Dagens, har suttit med en 3T Gunmetal sedan igår och jag måste erkänna att det är mixade intryck än så länge.
Vill poängtera att detta är min första OnePlus mobil.

1. Det lär inte bli en 5,5" skärm i framtiden då känner redan nu att den är för stor.
Jag anser att man inte kan slappna av i handen eller handleden på samma sätt som vid en 5 eller 5,2" display. Jag i alla fall blev trött i både handen och handled och började känna obehag.

2. Ljudet, när man har haft en mobil med högtalere i bådre nedre och övre mobilen så låter det konstigt nu med bara en högtalare.

3. Det finns ingen funktion för enkel möjlighet att spela in eller ta kort på vad displayen visar.
Detta kom upp när man tryckte in powerknappen på min andra mobil.

4. Volymknappen skulle varit placerad på högra sidan av mobilen istället,

5. Jisses vad jag saknar en fysisk kameraknapp på mobilen märker jag nu.

Detta är kanske möjligt att ställa in men jag har inte hittat det ännu.
1. Jag lyckas inte ta bort den vänstra fönstret/delen inne i mobilen.

2. Använder Flip Cover och när sidan åker ner mot displayen så stängs skärmen ner, och när den åker upp så tänds den igen. Går detta att stänga av?

3. Spelet jag spelar har redan stängts av under körning x-antal gånger från igår, något jag aldrig haft problem med förut..

Sedan måste jag få säga att OnePlus 3/3T Flip Cover som jag köpte från deras hemsida måste vara bland det sämsta jag varit med om.
Det finns ingen magnetfunktion eller något som håller luckan fast. Redan nu efter knappt en dag när jag lägger ner mobilen så öppnas hela luckan upp. Det andra är att volymknappen blir tajt att komma åt då hela bakdelen är fastlimmad, och detta i sin tur gör att det blir svårt att greppa mobilen när man ska ta kort/använder skärmen.

Finns många bra saker att skriva om också, men jag upplever att många ägare bara skriver bra bra och lite mer bra och inget annat.
Så jag anser inte att det behövs just nu.

1, Storlek är ju alltid en smaksak
2, Klart det är en ändring vart högtalaren sitter, skulle tro att man vänjer sig
3, powerknappen + ljudknapp "ner" i ca 2 sek får du printscreen
4, Också en smaksak, kan hålla med att det hade kanske varit skönare, men är nog en vanesak också
5, Är också en vanesak, kan tycka att fysisk knapp är skönare också då man kan råka komma åt en touch knapp

nummer börjar om igen
1, Kör själv med Novalauncher som är skönare än vanliga launchern, finns på play butiken
2, kan inte kommentera skalen då jag inte provat dem
3, har personligen aldrig haft problem i något spel

Permalänk
Medlem

Jag frågade i en annan tråd men fick aldrig något svar: kan man ange vilket sim-kort som skall användas för varje nummer i telefonboken? Köper jag en 3T så kommer jag ha ett privat och ett jobb-simkort, vissa nummer skall alltid ringas från mitt privata nummer och andra skall alltid ringas från jobb-numret.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Har fått meddelande om att leverans pågår.
Enligt DHL bör den anlända tidigast på torsdag!

@zarkov
https://www.cnet.com/how-to/what-you-need-to-know-about-using...

Den länken verkar fungera dåligt i alla fall för mig.
Hittade i någon forumtråd på One Plus hemsida att man på OP2 iaf inte kunde välja kort till specifika kontakter. Dock finns det garanterat en lösning via en app... Men det är en funktion som borde finnas kan man tycka. Kanske är så på OP3? Någon annan som vet?