Nokia återvänder till mobilmarknaden 2017

Permalänk
Melding Plague

Nokia återvänder till mobilmarknaden 2017

Varumärket Nokia har länge varit frånvarande från mobilmarknaden, men återvänder nästa år under ett licensavtal med finska HMD Global.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags igen för telefoner som kan överleva domedagen!

Permalänk
Medlem

Äntligen, blir köp direkt!

Permalänk
Medlem

Gött min 920 börjar bli grymt sliten

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Entusiast

Förstod aldrig ens varför M$ köpte Nokia, eller den där knasiga VD:n som körde företaget i botten. Allt VD:n gjorde var ju som kalkylerat för att sänka aktievärdet på företaget till noll så M$ kunde köpa företaget och återigen köra det ännu mer i botten, för skatteavdrag kanske, eller högre aktievärde iom mer realkapital och dylikt? Hela grejen osade av konstigheter.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Synd att dom satsar på android. Hade gärna köpt Nokia igen annars.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Gött min 920 börjar bli grymt sliten

Har lämnat min 920 till frugan.Det kommer garanterat bli ett köp men samtidigt är jag grymt nöjd med min Oneplus One.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Gillar det. Alla Android telefoner som finns idag både tillverkas och utvecklas i någonstans i Asien. En ny outsider aktör kan verkligen röra om branschen på ett bra sett.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Man blir nästan tårögd

Permalänk

NOKIA )))

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Hoppas Nokia släpper en ny telefon som lever upp till gamla klassikern Nokia 3310 vad gäller hållbarhet och batteritid, fast smart då med pekskärm utan knappar. Det vore ju drömtelefonen.

Dold text
Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Problemet är att Nokias varumärke har gått från att vara det hetaste High-tech telefoner till att vara lågvattenstämpel.

Hur de skall lyckas återskapa förtroendet till kund återstår att se.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Uuh yeah baby.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Min sista mobil innan jag gick över till smartphones var en Nokia.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bytte bara för ett par veckor sedan från en Lumia 930 till en OnePlusOne.
Anledningen var batteritiden och 5 appar som jag saknade. Men vetefan om batteritiden är så mycket bättre på OPO och ska man orka hålla på att byta kernel och roma.

Skulle typ vilja ha en Lumia 930 på 10nm teknik med ett 3600mah batteri och Android det vore guld

Permalänk
Medlem

Har inget med nokia att göra annat än att de skaffat rättigheterna till namnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Snälla Nokia gör en Remastered modern 3310. Instant buy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Snälla Nokia gör en Remastered modern 3310. Instant buy!

Gud kan få tillbaka Iphone om han ger os 3310 igen.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk

@Niczo:

Då är det bara att börja be att det ska hända innan du går och lägger dig.

Permalänk
Medlem

Satsa på Android borde Nokia ha gjort redan för 5-6 år sen.
Skulle dom och marknaden antagligen sluppit denna soppa som blev med Microsoft övertagande osv..

Men detta ser positivt ut då kanske man återigen kan skaffa en Nokia telefon inom 1-2 år..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Härligt! Sitter fortfarande på en 800 men sneglar på en OnePlus 3T. Kanske kan vara värt att vänta på?

Permalänk
Medlem

Nokia ska inte sälja några mobiltelefoner, varför påståenden som det Nokias VD gjort, att Nokia fans ska kunna köpa en telefon igen, är lite löjliga.
Däremot så är HMD lite av spöket från gamla Nokia, om jag förstått det rätt. Microsoft köpte tele-avdelningen, som sen HMD kommer från. Det sitter någon / några styrelsemedlemmar från Nokia i styrelsen för HMD, så det är inte speciellt oväntat om man väljer att "äta upp" HMD och införliva det med Nokia koncernen på sikt, om det här går bra.

Mitt största problem med det här är dock de telefonerna, och den infon som läckts / utannonserats.
De är i samma långsmala format som så många andra i dag, och 5+" stora skärmar. Jag är ledsen, men jag vill faktiskt inte ha en halv surfplatta, i fickan. Jag vill ha en toppmodell med snabb CPU, vettigt med RAM, mycket lokal lagring, osv, i ett stabilt skal, med bra reptåligt glas, för rätt pengar.
Det verkar helt omöjligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Snälla Nokia gör en Remastered modern 3310. Instant buy!

Instant buy!!!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Härligt! Då kanske man äntligen kan överväga Nokia igen nu när det är Android på dem. Som jag har väntat

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ja det är Foxconn som står för allt det praktiska från tillverkning till distribution, så snart kan vi nog läsa om arbetare som tar livet av sig i Nokia-fabriker. Can't wait.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om HMD. Nokia lockade med snake på 00 talet. Inget som lockar idag. Svårt att se dem konkurrera med Samsung, Apple eller ens Huawei. Men man ska aldrig underskatta märke, nostalgi och dess förmåga till hype.

Mother köper in design och telefoner, säljer till HMD som stämplar på sitt köpta Nokia namn. Haha vilken jävla soppa.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Nokia 3310 Touch <3
If only it was a reality..

Permalänk
Medlem

Bara typ 10 år försent men ändå. Hoppas på att det går bra för Nokia. Vore kul att överväga en finsk telefon igen. Synd att Nexus är nedlagd. Nokia Nexus.....ja tack!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niczo:

Gud kan få tillbaka Iphone om han ger os 3310 igen.

Snarare Satan kan få tillbaka Iphone

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Aldrig hört talas om HMD.

Kanske inte så konstigt, eftersom det är "helt nystartat". Man köpte loss "en bit" av Microsofts mobiltelefoni-verksamhet. Det är i huvudsak gamla Nokia "veteraner", alltså ursprungliga Nokia mobil-avdelningens folk. Bolaget har funnits sedan i maj 2016, alltså ganska precis i 6 månader.

Skrivet av Orisons:

Bara typ 10 år försent men ändå. Hoppas på att det går bra för Nokia. Vore kul att överväga en finsk telefon igen. Synd att Nexus är nedlagd. Nokia Nexus.....ja tack!

Nexus? Nja... Personligen säger jag nog mer "Synd att man dödade MeeGo", och att Sailfish osv inte är aktuellt. Nu blir det bara ytterligare en tillverkare av mobiler, med Android.

Skrivet av Fisken1986:

Snarare Satan kan få tillbaka Iphone

Varför inte Tomten, han finns ju åtminstone...

Så nu vet ni det... iPhone i strumpan, det motsvarar gamla tiders kol. Då har man helt enkelt inte varit snäll...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.