Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa upptagen .com domän som enbart skickar vidare till annan domän

Permalänk
Medlem

Köpa upptagen .com domän som enbart skickar vidare till annan domän

Hej

Är intresserad av att köpa en upptagen domän som skickar vidare besökare till en annan domän. Hur ser möjligheterna ut?

Ger ett fiktivt exempel, låt oss säga att domänen heter 'ko.com' först, de väljer att byta namnet på hemsidan till 'minko.se'. När jag besöker 'ko.com' så hamnar jag därför på 'minko.se' automatiskt.

Tvingas jag att köpa 'ko.com' domänen av de som först reggat den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forest.:

Hej

Är intresserad av att köpa en upptagen domän som skickar vidare besökare till en annan domän. Hur ser möjligheterna ut?

Ger ett fiktivt exempel, låt oss säga att domänen heter 'ko.com' först, de väljer att byta namnet på hemsidan till 'minko.se'. När jag besöker 'ko.com' så hamnar jag därför på 'minko.se' automatiskt.

Tvingas jag att köpa 'ko.com' domänen av de som först reggat den?

Ja, de äger domänen tills de slutar betala.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

@Forest.: Precis, hör av dig till siten som du blir skickad till. De äger med högsta sannolikhet domänen du vill åt och pekar den helt enkelt till sin ordinarie hemsida.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att du är tvungen att göra en deal med de som äger den nu. Sånna korta domännamn blir antagligen skitdyrt också.

Permalänk
Skrivet av Forest.:

Hej

Är intresserad av att köpa en upptagen domän som skickar vidare besökare till en annan domän. Hur ser möjligheterna ut?

Ger ett fiktivt exempel, låt oss säga att domänen heter 'ko.com' först, de väljer att byta namnet på hemsidan till 'minko.es'. När jag besöker 'ko.com' så hamnar jag därför på 'minko.es' automatiskt.

Tvingas jag att köpa 'ko.com' domänen av de som först reggat den?

om jag skulle vilja komma till "ko.com" och istället hamnar på din sida "minko.es" hur gör man då ?
är sidan du ska köpa aktiv ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

om jag skulle vilja komma till "ko.com" och istället hamnar på din sida "minko.es" hur gör man då ?
är sidan du ska köpa aktiv ?

Äger du sidan händer inte detta

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Förstår inte riktigt din fråga. OP vill köpa ett domännamn som ägs av någon annan person eller företag. Att den redirectar till ett annat domän spelar ingen roll i exemplet.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar :).
Jobbigt när de som reggat hemsidan är från ett spansktalande land ^^

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Äger du sidan händer inte detta

istället för att använda "sidan" så brukar det vara enklare om man använder olika parametrar X,Y,Z är ju dom vanligaste.
i detta fall är parametrarna "ko.com" & "minko.se"... vilken menar du ?

@lizzard8: ja förstod det som att TS frågade om det var nödvändigt att köpa "ko.com" eller om det räckte om trafiken dirigerades om till "minko.se"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644