Samsung Galaxy S7 är riktigt seg ibland. Varför?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 är riktigt seg ibland. Varför?

Har nu efter ett par månader märkt att min S7 är riktigt seg ibland.

När jag är inne på Sweckockers och klickar på en prisjakt-länk så öppnas prisjakt-appen upp, men då är det helt stilla i kanske 15 sekunder. Helt fryst innan appen vaknar.

Ett annat exempel är varje gång jag tex startar Candy Crush åt frugan, så startar appen, efter en sekund hänger den sig, börjar funka en sek, hänger sig i 5 osv osv.
Det är som att starta upp en tungdriven app på en gammal telefon.

Detta om någon bör klara av det mesta?

Har märkt av detta på flera appar. Även Facebook.
Kan det helt enkelt vara så att apparna inte är optimerade till S7an ännu?
Eller bör jag blåsa om luren?

Permalänk
Vila i frid

Ditt resonemang har väl inget med S7'ans prestanda att göra. Hur sweclockers och prisjakt designat sina sajter och hur tredjeparts extern kod kan slöa ned en annars väldigt snabb sajt är väl egentligen vad du funderar över. Att surfa över långsam WiFi och långsam 2G/3G/4G är plågsamt även på en S2'a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Ditt resonemang har väl inget med S7'ans prestanda att göra. Hur sweclockers och prisjakt designat sina sajter och hur tredjeparts extern kod kan slöa ned en annars väldigt snabb sajt är väl egentligen vad du funderar över. Att surfa över långsam WiFi och långsam 2G/3G/4G är plågsamt även på en S2'a.

Du måste ha missförstått mig.
Jag syftar på skumma låsningar vid sidor och appar som funkar klockrent på min föregående S6 tex.
Har vant mig vid den och därför undrar jag om det är S7an som inte är helt klar ännu med uppdateringar etc.

Samt att appar inte är optimerade ännu.
Har även många appar som stängs ner helt, typ "appen har slutat svara och därför stängt ner".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Du måste ha missförstått mig.
Jag syftar på skumma låsningar vid sidor och appar som funkar klockrent på min föregående S6 tex.
Har vant mig vid den och därför undrar jag om det är S7an som inte är helt klar ännu med uppdateringar etc.

Samt att appar inte är optimerade ännu.
Har även många appar som stängs ner helt, typ "appen har slutat svara och därför stängt ner".

Skickades från m.sweclockers.com

Provat med fabrikåterställning?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem

@Yorgo_ Är det interna minnet fullt? Har du minneskort i telefonen? Ibland kan slöa/trasiga minneskort få hela telefonen att sega ner sig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Yorgo_:

Enkla sättet att ta reda på om din telefonen knasar är att göra en back-to-back jämförelse med din S7 och en annan snarlik telefon med det SIM och SD din S7'a använder sig av. Helst fabriksåterställd så att du vet att den inte är ägd/kapad.