Permalänk
Medlem

PS4 vs PS4 Pro

är PS4 pro värt det?

Permalänk
Medlem

Om du inte redan har en PS4 och funderar på att köpa en så visst. Om det är värt att uppgradera sin gamla PS4 till en Pro? Nej, inte än.

Permalänk
Medlem

Vänta på Scorpio Med äkta 4K.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Skrivet av StegeSWE:

Vänta på Scorpio Med äkta 4K.

^^

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Skrivet av Pacolito:

är PS4 pro värt det?

Det beror helt på din situation. Du får förklara hur det ser ut för dig idag, T.ex. om du har något att spela på idag. Om svaret är att du har råd med en PS4 Pro och inte har något att spela på och har intresse för spel så skulle jag svara att det är förmodligen värt det. Om du kommer från en vanlig PS4 så skulle jag bara säga att det är värt det om du har en 4k tv och pengar att undvara :).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StegeSWE:

Vänta på Scorpio Med äkta 4K.

Eller uppgradera nuvarande PC med ett 1070/1080 och kör 4k, eller kan TS redan idag köra 4k med sin dator?

Fast vi vet inte TS PC-setup..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Passar bättre här än i "retro"-delen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@BrainDrain56: Har min dator som klarar alla nya spel etc.. men var intresserad utav ett PS4 då Final Fantasy 15 har släppts. Vet inte riktigt något om konsoler så var lite fundersam om ps4 pro var värt det. ( har ingen 4k skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Eller uppgradera nuvarande PC med ett 1070/1080 och kör 4k, eller kan TS redan idag köra 4k med sin dator?

Fast vi vet inte TS PC-setup..

Tänkte detsamma. Om man väljer PS4 över PC så är det väl främst för de exklusiva titlarna (och jag kan förstå varför med tanke på allt som nyligen utannonserats!), de kommer ju inte till Xbox.

Men för att svara på frågan som tråden handlar om: vanliga PS4 är mycket mer prisvärd i mina ögon, då den är ganska mycket billigare (särskilt nu när många som byter till Pro säljer av sina, om man kan nöja sig med en begagnad).

Skrivet av Pacolito:

@koffe12: Har min dator som klarar alla nya spel etc.. men var intresserad utav ett PS4 då Final Fantasy 15 har släppts. Vet inte riktigt något om konsoler så var lite fundersam om ps4 pro var värt det. ( har ingen 4k skärm

Du får bättre bild även på skärmar med lägre upplösningen än 4K tack vare downscaling. Det blir ganska mycket bättre än en vanlig PS4.

Permalänk
Medlem

Om du inte redan har en PS4 tycker jag Pro är det bättre valet... Den är generellt bättre på allt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ursäkta lite off-topic, men jag förstår inte varför folk envisas med att rekommendera TS i såna här trådar om att uppgradera sin PC istället. Är det inte rätt uppenbart att han är ute efter en spelkonsol?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Ursäkta lite off-topic, men jag förstår inte varför folk envisas med att rekommendera TS i såna här trådar om att uppgradera sin PC istället. Är det inte rätt uppenbart att han är ute efter en spelkonsol?

I det här fallet var det ju för att någon envisades med att rekommendera Scorpio. Vars spelutbud sannolikt kommer smälta ihop mer med PC framöver.

TS. Kolla upp vad som kan skilja i nya Final Fantasy mellan de båda, kanske inte bara är 4K som skiljer. Förövrigt är 4K inte särskilt värt alls på TV-spel i mina ögon då övriga grafiska kvaliteter är viktigare. Tyvärr kan man väl inte välja själv där. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

I det här fallet var det ju för att någon envisades med att rekommendera Scorpio. Vars spelutbud sannolikt kommer smälta ihop mer med PC framöver.

TS. Kolla upp vad som kan skilja i nya Final Fantasy mellan de båda, kanske inte bara är 4K som skiljer. Förövrigt är 4K inte särskilt värt alls på TV-spel i mina ögon då övriga grafiska kvaliteter är viktigare. Tyvärr kan man väl inte välja själv där. :/

Fast Scorpio släpps ju som tidigast om ett år. Så knappast hellre relevant, ärligt talat.

Jag rekommenderar också TS att köpa en PS4 Pro. TS äger ingen 4K-TV (än), men det finns fördelar ändå. Speciellt på FFXV (som TS vill ha), där du antingen kan köra i nästan-4K nedskalat (supersamplat) till 1080p plus stadigare 30fps, alternativt det mer lockande (för mig iaf) "vanligt" 1080p i 60fps. Det sistnämnda läget ska släppas snart i en patch av Square Enix för PS4 Pro.

Skickades från m.sweclockers.com