Är min Vcore ok att köra på i längden?

Permalänk

Är min Vcore ok att köra på i längden?

Hej!
Efter att ha bytt ut lite delar i datorn så försökte jag mig på min första klockning igår. Har fått min i5 6600k att vara vad jag tror är stabil på 4.4GHz och 1.25 i Vcore. Är rätt nöjd med denna klocken då jag aldrig gjort detta förut och stannar nog gärna här för tillfället (speciellt då 4.5GHz inte klarade AIDA64 i mer än 1 minut på 1.280 Vcore).

Min frågar handlar dock om det är lugnt att köra på 1.250V non-stop då jag satt den till manual och den håller volten oavsett CPU användning?

Ser hellre att den kanske går ner i Vcore om den inte måste köras fullt ut men blir inte klok på dessa adaptive och offset settings man kan ändra i BIOS. Har googlat om det och läst här men det blir inte mycket tydligare ändå hehe.

Är det lugnt att låta den ligga på 1.250 (går upp till 1.256 i stresstest) hela tiden bara?

Temps är helt ok vid stresstest/spelande då de som mest rört 58C och ligger oftast runt 50C, för övrigt.

Mvh

Permalänk
Avstängd

Inga problem.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Inaktiv

Allt under 1.4V ska vara OK enligt moderkortstillverkare, förutsatt att din kylning hänger med.

Permalänk
Avstängd

Det är ingen fara att köra så och cpun tar ingen skada men även om det inte är någon fara skulle jag säga adaptive är att föredra och då sätter man mer max gränsen för volt så sköter den det själv och går igenom alla lägen av mhz och volt automatiskt efter belastning och blir strömsnålare och svalare vilket är bra för prylarna men som sagt inte helt nödvändigt men man "sparar" lite mer på dom i långa loppet och får trevligare temps

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w