Permalänk
Medlem

låg fps? fel på grejerna?

Tjena jag prova precis på black ops 3 och med low settings, 80% render resolution, v-sync av och ja allting ganska lågt i stort sett så lyckas jag komma upp i 60 fps men på youtube ser jag dom som spelar high setting i 60+ fps med samma komponenter som mig vilket bekymrar mig

jag har
i5 4690k
gtx 780 3gb
8gb ddr3 1600mhz
asus z-97a
windows 8.1 64 bit

kan det vara något fel på något av mina komponenter eller mjukvara?

Permalänk
Medlem

BO3 är förvisso vidrigt jävla dåligt portat (eller var när jag spelade det iaf) men det där låter konstigt. Ladda ner typ http://openhardwaremonitor.org/ och kolla GPU Load när du spelar, då ser du hur mycket ditt grafikkort jobbar.

Lira lite grann, ta en screenshot på OHM-fönstret och lägg in den här så vi kan se maxvärden. Då är det lätt för oss att avgöra om komponenterna gör allt de ska.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Kan inte kommentera just det där spelet men rent generellt så är ju GTX 780 lite efter i dagens spel. Vad har du för drivrutiner installerade?

Skickades från m.sweclockers.com

§ 1 / § 5 raderat. // MOD
Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, trådar sammanfogade.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.