Hjälp med värdering av spelpaket innehållande PS4 500GB, Xbox One 500GB samt div. spel.

Permalänk
Medlem

Hjälp med värdering av spelpaket innehållande PS4 500GB, Xbox One 500GB samt div. spel.

Skulle vilja ha hjälp att få fram ett paketpris att sälja Xbox One 500gb samt PS4 500gb.

Xbox One:
Assassins Creed, Forza Motorsport 6, Forza Horizon 2, Halo master chief collection (1-4), Halo 5, Rise of the tomb raider (om jag hittar skivan kan annars köpa nytt utan extra kostnad).

Tillbehör: Två handkontroller ena med play n' charge kit, originalkartong, headset som följde med oöppnad.

Playstation 4:
Uncharted nathan drake collection, Bloodborne, Need for speed.

Tillbehör: En handkontroll, ev. laddningskabel om jag hittar annars funkar vilken USB-kabel som helst, originalkartong och alla kablar utom HDMI-kabel.

Om det blir svårt att få fram ett prisförslag vad jag kan ta för allt detta i ett såfall vad skulle ni såfall säga pris för endast Xbox One och pris för Playstation 4 incl spel.

Permalänk
Medlem

@gizm0:

Jag sålde ett stort ps4 paket på tradera för 1 månad sedan, bland annat med 2 handkontroller, kamera, bf1 och uncharted 4 och uncharted collection och ytterligare 5 lite äldre spel, Fick endast 2200 kr, men det var bekvämt att sälja allt till en köpare.
En ps4 utan tillbehör eller spel, dvs inkl en handkontroll går för ca 1700 kr.

Du får alltså mer betalt att sälja spelen och tillbehör var för sig, men det är mer jobb.

Nytt xbox one S kostar nu på cdon ca 2200 kr, så du kanske får max 1400 för din äldre xbox.

Som paketpris får du vara glad om du får 3000 kr. Jag hade försökt att sälja sakerna var för sig om du orkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

@Fusion:

Jag sålde ett stort ps4 paket på tradera för 1 månad sedan, bland annat med 2 handkontroller, kamera, bf1 och uncharted 4 och uncharted collection och ytterligare 5 lite äldre spel, Fick endast 2200 kr, men det var bekvämt att sälja allt till en köpare.
En ps4 utan tillbehöver eller spel, dvs inkl en handkontroll går för ca 1700 kr.

Du får alltså mer betalt att sälja spelen och tillbehör var för sig, men det är mer jobb.

Nytt xbox one S kostar nu på cdon ca 2200 kr, så du kanske får max 1400 för din äldre xbox.

Som paketpris får du vara glad om du får 3000 kr. Jag hade försökt att sälja sakerna var för sig om du orkar det.

Tack oj funderat själv på det att göra det sälja allt för sig eller åh Xbox one med alls spel och så. Men vad tror du för Xbox one då med tillbehör och spel kanske 2000? Och ps4 med allt kanske 2150? Eller 1900 per konsol ska grunda lite mer tack ändå för sitt svar

Permalänk
Medlem

@gizm0: Sök på Tradera och Blocket efter det du säljer så ser du vad andra säljer samma grejer för, och så lägger du dig strax under det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

När jag sålde min ps4 samt alla spel så sålde jag det för typ 65% av inköpspriset som det skulle kosta nytt (dvs kolla vad spelen kostar på prisjakt och sedan 65% av det typ)
Mellan 60-70% skulle du lätt kunna få tillbaks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

När jag sålde min ps4 samt alla spel så sålde jag det för typ 65% av inköpspriset som det skulle kosta nytt (dvs kolla vad spelen kostar på prisjakt och sedan 65% av det typ)
Mellan 60-70% skulle du lätt kunna få tillbaks

Räknade ihop allt som akt i nypris sen körde ca 65% av det hela? Kom på hade fler spel till ps4 att sälja om de kan öka i pengar de spel är Lords of the fallen, FIFA 16, NHL 16, UFC 2. Om jag skulle sälja via tradera kan man sätta fast pris utan budgivning eller är det såfall blocket som gäller?

Permalänk
Medlem

@gizm0: Ja, du kan sätta fastpris på tradera. Jag tror som sagt att priset inte påverkas nämnvärt för att du har flera spel till. Vill du ha maximalt pris lägger du ut konsollerna var för sig och därefter säljer spelen var för sig. Spelen får du ca 150 kr/st, kanske lite mer för vissa.

Du kan testa blocket också. Du kanske kan få 2000 kr på blocket för din xbox då folk generellt inte har lika bra koll som på tradera. Blocket är dessutom billigare än tradera, men du får vara beredd på massa skambud, jobbiga mail, och folk som skriver att de ska köpa och sedan händer ingenting. Det är den stora nackdelen med blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

@Fusion: Ja, du kan sätta fastpris på tradera. Jag tror som sagt att priset inte påverkas nämnvärt för att du har flera spel till. Vill du ha maximalt pris lägger du ut konsollerna var för sig och därefter säljer spelen var för sig. Spelen får du ca 150 kr/st, kanske lite mer för vissa.

Du kan testa blocket också. Du kanske kan få 2000 kr på blocket för din xbox då folk generellt inte har lika bra koll som på tradera. Blocket är dessutom billigare än tradera, men du får vara beredd på massa skambud, jobbiga mail, och folk som skriver att de ska köpa och sedan händer ingenting. Det är den stora nackdelen med blocket.

Mjo blir drygare med att sälja allt för sig så får nog sälja ps4 komplett med allt för kanske 1900 och Xbox för kanske 1700-2000 på blocket jo tack gjorde en annons där i somras allt bara krånglade.