Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bara min mic som brusar?? (Logitech g933)

Permalänk

Bara min mic som brusar?? (Logitech g933)

Jag köpte för ett tag sedan ett Logitech g933. Ljudet och allt är bra det är bara ett min mic brusar något bedrövligt. Jag har den senaste uppdateringen på Logitechs egna program och har kollat runt på youtube men inget som jag har tittat på verkar fungera. Min fråga är alltså om någon vet något sätt man kan fixa detta på alltså så det slutar brusa. Jag använder Windows 10.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoftArrow:

Jag köpte för ett tag sedan ett Logitech g933. Ljudet och allt är bra det är bara ett min mic brusar något bedrövligt. Jag har den senaste uppdateringen på Logitechs egna program och har kollat runt på youtube men inget som jag har tittat på verkar fungera. Min fråga är alltså om någon vet något sätt man kan fixa detta på alltså så det slutar brusa. Jag använder Windows 10.

På mina lurar, har visserligen g633, men samma serie

1. Något som heter "biljud" bland inställningarna för equalizerna. Finns nivå 0-100, desto högre "biljud" desto mer hör jag mig själv. Prova dra ner den till 0 ifall det finns en liknande inställning för dig.
2. Högerklicka på ljud nere till höger, välj uppspelningsenheter. Sen mikrofonen på ditt headset, därefter på fliken lyssna. Avbocka "lyssna på den här enheten" ifall den är kryssad

Att du hör dig själv kanske upplevs brusande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, och ja, det är pga biljud eller "sidetone". Problemet är dock för att kunna prata utan att börja skrika så behövs biljud eftersom det är stängda lurar. Funktionen är imo nödvändig men bruset gör den oanvändbar.

Permalänk

@Nyxen: Har redan allt inställt. Så det verkar inte som om det är problemet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoftArrow:

@Nyxen: Har redan allt inställt. Så det verkar inte som om det är problemet.

Har mitt biljud på 0. Kompisarna klagar aldrig på något brusande och hör inget själv heller. Behöver inte skrika för att höras för den delen heller, vi använder TS

Kanske fel på lurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anon276229: Har försökt att ta kontakt med logitech supporten men det ända de säger är testa att göra en fabriks reset eller något. Har gjort det funkar inte ändå!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoftArrow:

@linusj97: Har försökt att ta kontakt med logitech supporten men det ända de säger är testa att göra en fabriks reset eller något. Har gjort det funkar inte ändå!

Låter konstigt, kan tyvärr inte hjälpa dig mer då.. Har som sagt den trådade varianten G633 och är mycket nöjd!
Ett sista tappert försök är väl att byta usb uttag möjligtvis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SoftArrow:

Jag köpte för ett tag sedan ett Logitech g933. Ljudet och allt är bra det är bara ett min mic brusar något bedrövligt. Jag har den senaste uppdateringen på Logitechs egna program och har kollat runt på youtube men inget som jag har tittat på verkar fungera. Min fråga är alltså om någon vet något sätt man kan fixa detta på alltså så det slutar brusa. Jag använder Windows 10.

jag hade samma problem, fick tanka ner en äldre version av logitechs program, en windows7 som lyckades instalelr/köras på windows10

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

@anon276229: Har redan testat det också!

Permalänk

Min funkar utmärkt. Skulle skicka tillbaka dem på garantin.

Permalänk
Medlem

Jag skickade tillbaka min Logitech lurar och köpte Arctis 7 istället. Kan rekommendera Arctis 7 då de är både billigare och enligt mig bättre än G933. Sidetone-funktionen är också mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Hur är miljön du sitter i, högaljudda fläktar från dator, osv osv?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)