Ny HP Omen, netflix funkar inte *SOLVED*

Permalänk
Medlem

Ny HP Omen, netflix funkar inte *SOLVED*

Hej!

Har en helt ny HP Omen ax006no.

Funkar bra MEN när jag försöker köra Netflix via windows 10 appen till en TV så är bilden helt svart på TV. Ljudet hörs och textningen syns men bilden är helt svart. Samtidigt syns allting som det ska på datorn så det är alltså ENDAST på TV.

Jag har testat på 2 olika TV med 2 olika hdmikablar och det var samma sak. Allting funkade utmärkt dagen innan på min asgamla Samsung laptop och funkar nu också om jag testar på den.

I chrome funkar det som det ska men jag behöver appen för att få surroundljud. Så jäkla trist när man byter upp sig och massa dumma fel uppstår man inte hade på sin gamla skit.

Läst något om att det kan ha med HDCP att göra men har inte sett någon lösning. Problemet är ju i datorn eller kanske GeForce 960M men jag har ingen aning hur jag ska få det att funka.

Tacksam för hjälp!

EDIT!! Jag får samma fel i Edge browsern!!

EDIT2!! Jag inaktiverade inbyggda GPUn och kör på 960M bara och då funkar det mystiskt nog, åtminstone appen, Edge ger bara ett fel.

Permalänk

Köp en chrome cast istället för att strula med kablar och skit. Då kan du ju också enklare streama Netflix från telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Köp en chrome cast istället för att strula med kablar och skit. Då kan du ju också enklare streama Netflix från telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack men då skulle jag behöva köpa en helt ny tv också för att få surround för det är en skittv som inte har optisk audio ut så det måste gå via datorn och usbljudkort.

Ja det är en röra av kablar här, så jäkla synd bara att det funkade tills man bestämmer sig för att köpa en ny bärbar.

Permalänk

Har du inte hdmi i din förstärkare? Jag har min chromcast i den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Har du inte hdmi i din förstärkare? Jag har min chromcast i den.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara HDMI ut. Det måste väl vara in antar jag?

Permalänk

Hur löste du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Hur löste du det?

Skickades från m.sweclockers.com

ahh det står under edit2 i första inlägget