Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En lika bra högtalare (QLN Artech 12)

Permalänk

En lika bra högtalare (QLN Artech 12)

Efter som qin artech 12 inte finns i butik längre undrar jah vad som är ungefär likvärdig högtalre

Permalänk
Medlem

Troligtvis någon av de billigare modellerna från Cerwin Vega (typ SL-8, SL-28, XLS-28 eller SL-12)

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Troligtvis någon av de billigare modellerna från Cerwin Vega (typ SL-8, SL-28, XLS-28 eller SL-12)

Är dom bra högtalare??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vilken typ av musik du lyssnar på, men utifrån vad jag läste från recensionerna på QLN Artech så verkar det vara en högtalare som passar till typ rock/metal och för att spela högt. Då kommer Cerwin Vega att passa utmärkt, eftersom det är det som de är bra på. Jag gillar det inte, men jag lyssnar varken högt eller på den typen av musik.

Permalänk
Medlem

Vad är det som du gillar med högtalarna? Eftersom väldigt få av oss har lyssnat på högtalarna är det svårt att ge något bra svar.

Sen angående ifall högtalare är bra eller inte... Det är väldigt individuellt och kräver egentligen att du själv åker till en butik och lyssnar. Finns intr den möjligheten kan du läsa recensioner på nätet, jag litar i alla fall mer på dom än en random sweclockare.

Permalänk
Medlem

@Trunk: Antar att du åsyftade mig. Jag har inte hört högtalarna, utan rekommenderade bara utifrån den enda recensionen på QLN-högtalarna (http://www.ljudochbild.se/test/golvhogtalare-i-budgetklassen/...) som jag kunde hitta och kan tänka mig att något från antingen CW eller kanske Klipsch hade en liknande ljudbild.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Nope, var TS jag svarade på