Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fattar inte prisberäkning.

Permalänk
Medlem

Fattar inte prisberäkning.

Hej, jag letar efter att köpa en ny mobiltelefon men jag förstår inte alls hur man räknar priset. Förr har jag haft abonnemang och då fått telefonen "gratis" och sedan betalat en månadsavgift, jag trodde att detta var standard för abonnemang. Nu har jag beställt en telefon men blev osäker på hur de beräknar priset. När man betalar kontant kostar den 7490kr, när man väljer att köpa med abonnemang står det 199kr i månaden med en lägstakostnad på 7689kr. Jag antog att man får telefonen direkt men sedan måste man betala 199 kr i månaden tills man uppnår lägstakostnaden, men nu är jag rädd för att man ändå måste betala kontantpriset för mobilen och sedan abonnemanget separat.

Vad är det som gäller?

7490kr kontant och sedan 199kr i månaden utan bindningstid.
Eller 199kr i månaden till lägstakostnaden är uppnådd?

Citat:

Månadskostnad
Fastpris 0,5GB
Fastpris med 0,5GB data. Samtal,SMS, MMS och 0,5 GB data ingår- 199 kr/månad - Ingen bindningstid. Mer info

Abonnemang:
199 kr
Förhöjd månadskostnad:
0 kr
Tillägg:
0 kr
Total månadskostnad:
199 kr
Lägsta totalkostnad:
7689 kr

Inträdesavgift att betala på operatörens första faktura: 250 kr.

http://cdon.se/hemelektronik/samsung-sm-g935-galaxy-s7-edge-3...

Kolla bilden så förstår ni varför man blir förvirrad.

Permalänk
Medlem

Man "får" telefonen på en gång, och sen bakar dom in en avbetalning på den i abonnemangskostnaden.

Edit:

Eller ja, i det här fallet så verkar du ju bli utan abonnemanget i sig, och du kommer bara betala telefonen.
Om du byter operatör till Telenor så ser du en rimligare totalkostnad.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Är det inte bara telefonens kontantkostnad + 199 för att starta abbonemanget, dvs första månadskostnaden?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Man "får" telefonen på en gång, och sen bakar dom in en avbetalning på den i abonnemangskostnaden.

Men är den totala kostnaden 199kr i månaden i drygt 36 månader eller blir det mycket mer än så? Jäkligt dåligt av cdon att inte skriva utförligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Footen:

Men är den totala kostnaden 199kr i månaden i drygt 36 månader eller blir det mycket mer än så? Jäkligt dåligt av cdon att inte skriva utförligare.

I det här fallet förefaller totalkostnaden endast avse telefonen. Oklart om tele2 menar telefonen eller abonnemanget.
Kolla på telenors prisförslag.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

En topptelefon med bara 0.5gb surf är de jag reagerar på i den här tråden...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Det är 7490kr kontant sen 199 kr/mån som gäller för det abonnemanget. Du måste hitta ett med bindningstid om du vill har ner kostnaden för mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

En topptelefon med bara 0.5gb surf är de jag reagerar på i den här tråden...

Haha, jag fnissade lite åt att CDON har listat "hantverk" som en feature.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Är det inte bara telefonens kontantkostnad + 199 för att starta abbonemanget, dvs första månadskostnaden?

Så verkar det vara, 7490+199= 7689kr

Permalänk
Medlem

@Footen: Abbonemanget kostar 199kr i månaden, telefonen har ett separat pris den betalar du antingen kontant eller på avbetalning. Du "får aldrig något gratis" så dina tidigare abbonemang har säkert kostanden för telefonen varit inbakad i en högre abbonemangskostnad samt att du har varit bunden i 2år eller så.

Tycker att det här är bättre då är det tydligare vad telefonen resp abbonemanget kostar.

Permalänk
Skrivet av Footen:

Så verkar det vara, 7490+199= 7689kr

Precis, men sedan står det att det kostar 250:- som uppläggningsavgift, vilket inte verkar vara med i totalkostnaden. Väldigt fult...

Byt till Telenor på samma sida och experimentera med förhöjd månadsavgift så ser du hur det fungerar. Jag rekommenderar iofs alltid att köpa kontant, men alla gör som de vill.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Eftersom det inte är någon bindningstid betalar man inte av telefonen under en längre tid. Minsta totalkostnaden är som ni har konstaterat kostnaden för telefonen + en månads abonnemang, dvs man tecknar det och säger upp det direkt. Vill man avbetala telefonen på längre tid får man välja ett abonnemang med bindningstid.

Permalänk
Medlem

Köp samma telefon för 3500 på tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

En topptelefon med bara 0.5gb surf är de jag reagerar på i den här tråden...

Det räcker till allt om man inte streamar musik eller film vilket jag bara gör när jag har wifi. Google maps finns i offline mode och man kan surfa med reklamfilter.

Skrivet av Ain0k:

Haha, jag fnissade lite åt att CDON har listat "hantverk" som en feature.

Vad menar de egentligen med hantverk?

Skrivet av Accipiter46:

Precis, men sedan står det att det kostar 250:- som uppläggningsavgift, vilket inte verkar vara med i totalkostnaden. Väldigt fult...

Byt till Telenor på samma sida och experimentera med förhöjd månadsavgift så ser du hur det fungerar. Jag rekommenderar iofs alltid att köpa kontant, men alla gör som de vill.

Telenor var ärligare med priset tycker jag. Men jag hade ju tänkt helt fel från början.

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Precis, men sedan står det att det kostar 250:- som uppläggningsavgift, vilket inte verkar vara med i totalkostnaden. Väldigt fult...

Byt till Telenor på samma sida och experimentera med förhöjd månadsavgift så ser du hur det fungerar. Jag rekommenderar iofs alltid att köpa kontant, men alla gör som de vill.

Står inträdesavgift, dvs. operatörens avgift för att starta upp det nya abonnemanget.

EDIT* I övrigt ser det inte ut att vara några konstigheter. Troligtvis sjunker priset vid val av högre abonnemang och vill man sen få ner den direkta kostnaden vid leverans så får man lägga upp en avbetalning via "förhöjd månadskostnad". Att binda abonnemanget brukar även det ge rabatt på telefonen.

Med de inställningar som visas på bilden så ser allt korrekt ut: Köp av telefon + minst en månad på startat abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Footen:

Vad menar de egentligen med hantverk?

De har kopierat rubrikerna från denna sida, men utan resten av texten blir det lite konstigt. Jag gillar också "Funktion vid dålig belysning", vilket jag antar betyder att telefonen även fungerar i dålig belysning. Det påminner lite om en vän till mig som hade en ZTE-mobil som p.g.a. en felöversättning av "working" ibland glatt visade "fungerar" på skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Står inträdesavgift, dvs. operatörens avgift för att starta upp det nya abonnemanget.

EDIT* I övrigt ser det inte ut att vara några konstigheter. Troligtvis sjunker priset vid val av högre abonnemang och vill man sen få ner den direkta kostnaden vid leverans så får man lägga upp en avbetalning via "förhöjd månadskostnad". Att binda abonnemanget brukar även det ge rabatt på telefonen.

Med de inställningar som visas på bilden så ser allt korrekt ut: Köp av telefon + minst en månad på startat abonnemang.

Det ser inte ut som att man tjänar en krona på att välja abonnemang vilket jag alltid antog att man gjorde då man ändå förbinder sig som deras kund. Men nu vet jag bättre och köper kontant istället.

Permalänk
Medlem

För mig ser det inte så konstigt ut. Så som du ställt in enligt bilden så betalar du mobilen kontant och sen kostar Tele2 fastpris 199kr/månaden. Inträdesavgiften är väl dock sådär kan jag tycka. Går man tex direkt via Tele2 hemsida så värkar du slippa den avgiften. Men den avgifter kommer kanske bara om man betalar mobilen per månad. Jag föredrar dock att köpa mobil kontant för att få en lägre månadsavgift. Skönt att dessutom veta att man inte är bunden i 2år till en operatör.

Skrivet av poktirity:

Eftersom det inte är någon bindningstid betalar man inte av telefonen under en längre tid. Minsta totalkostnaden är som ni har konstaterat kostnaden för telefonen + en månads abonnemang, dvs man tecknar det och säger upp det direkt. Vill man avbetala telefonen på längre tid får man välja ett abonnemang med bindningstid.

Vet inte om jag missförstod det du skrev men om man följer det exemplet så kommer man fortsätta betala 199kr/månad tills man säger upp det. Dem har ju alternativ om man bara vill köpa telefonen utan att blanda in nån operatör.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Står inträdesavgift, dvs. operatörens avgift för att starta upp det nya abonnemanget.

Ja, en uppläggningsavgift? Faktum kvarstår att du måste betala mer än "lägsta totalavgift", vilket gör den siffran rätt konstig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

För mig ser det inte så konstigt ut. Så som du ställt in enligt bilden så betalar du mobilen kontant och sen kostar Tele2 fastpris 199kr/månaden. Inträdesavgiften är väl dock sådär kan jag tycka. Går man tex direkt via Tele2 hemsida så värkar du slippa den avgiften. Men den avgifter kommer kanske bara om man betalar mobilen per månad. Jag föredrar dock att köpa mobil kontant för att få en lägre månadsavgift. Skönt att dessutom veta att man inte är bunden i 2år till en operatör.

Vet inte om jag missförstod det du skrev men om man följer det exemplet så kommer man fortsätta betala 199kr/månad tills man säger upp det. Dem har ju alternativ om man bara vill köpa telefonen utan att blanda in nån operatör.

Precis, 199 kr i månaden är ju abonnemangsavgiften. Du betalar ingenting extra för telefonen (eftersom du redan betalat hela priset för den).

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Ja, en uppläggningsavgift? Faktum kvarstår att du måste betala mer än "lägsta totalavgift", vilket gör den siffran rätt konstig.

Nej, inträdesavgift.

Uppläggningsavgift har du vid avbetalning. Detta gäller en avgift från Tele2 i detta fallet som Cdon inte råder över.

Skrivet av Footen:

Det ser inte ut som att man tjänar en krona på att välja abonnemang vilket jag alltid antog att man gjorde då man ändå förbinder sig som deras kund. Men nu vet jag bättre och köper kontant istället.

Tar du ett högre abonnemang eller bindningstid osv. så gör du nog det.

Men att du skulle få någon rabatt på att du förbinder dig 1 månad säger sig själv att det vore något befängt.

Permalänk
Medlem

Du betalar 7490 för telefonen och resterande belopp för abonnemanget. Du kan byta till Telenor för att få ner inköpspriset men då riskerar du att hamna på belopp över 13kkr under bindningstiden. Det är billigast att köpa telefonen utan förhöjda månadsavgifter.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Footen:

Det ser inte ut som att man tjänar en krona på att välja abonnemang vilket jag alltid antog att man gjorde då man ändå förbinder sig som deras kund. Men nu vet jag bättre och köper kontant istället.

Man kan göra det om man binder abonnemanget på 1 år eller mer, förr kunde man få rabatt på telefonen på det viset men numera kan man inte omedelbart räkna med det. Att få någon nämnvärd rabatt bara för att man tecknar ett abonnemang (som du har ställt in nu) tror jag aldrig har funnits.

Om man inte räknar abonnemanget som en kostnad för telefonen så ger Telenor 250 kr rabatt om man binder sig till att ha deras abonnemang i 2 år med förhöjd avgift...

Skrivet av Veni:

Du betalar 7490 för telefonen och resterande belopp för abonnemanget. Du kan byta till Telenor för att få ner inköpspriset men då riskerar du att hamna på belopp över 13kkr under bindningstiden. Det är billigast att köpa telefonen utan förhöjda månadsavgifter.

Beror på hur man väljer att räkna, ett abonnemang lär man ju behöva oavsett så att räkna abonnemanget som en kostnad för telefonen känns inte rätt... Om inte man tänker bara ha abonnemanget att kosta pengar i bakgrunden och använda ett annat för att ringa med. Man får jämföra med vad man tänkt ha för abonnemang och sedan se vad det blir för extra kostnad i så fall, och tänka på det där att man inte kan byta på x antal månader. Den förhöjda avgiften ska man självklart räkna, men resten tycker jag är fel att räkna som inköpspris av telefonen.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Veni:

Du betalar 7490 för telefonen och resterande belopp för abonnemanget. Du kan byta till Telenor för att få ner inköpspriset men då riskerar du att hamna på belopp över 13kkr under bindningstiden. Det är billigast att köpa telefonen utan förhöjda månadsavgifter.

Skrivet av gaminggirl:

Man kan göra det om man binder abonnemanget på 1 år eller mer, förr kunde man få rabatt på telefonen på det viset men numera kan man inte omedelbart räkna med det. Att få någon nämnvärd rabatt bara för att man tecknar ett abonnemang (som du har ställt in nu) tror jag aldrig har funnits.

Om man inte räknar abonnemanget som en kostnad för telefonen så ger Telenor 250 kr rabatt om man binder sig till att ha deras abonnemang i 2 år med förhöjd avgift...

Beror på hur man väljer att räkna, ett abonnemang lär man ju behöva oavsett så att räkna abonnemanget som en kostnad för telefonen känns inte rätt... Om inte man tänker bara ha abonnemanget att kosta pengar i bakgrunden och använda ett annat för att ringa med. Man får jämföra med vad man tänkt ha för abonnemang och sedan se vad det blir för extra kostnad i så fall, och tänka på det där att man inte kan byta på x antal månader. Den förhöjda avgiften ska man självklart räkna, men resten tycker jag är fel att räkna som inköpspris av telefonen.

Jag vet inte vilka bolag ni brukar använda men Telia ger och har länge gett ansenliga rabatter på telefonen om man binder sig i 24 månader. Tar vi telefonen som trådskaparen är intresserad av kostar den 4560kr om man tar det abonnemang jag har själv (12GB med surfpott 100GB). Bara att klicka och läsa: https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/samsun...

Det är samma pris kontant eller med förhöjd månadsavgift över 24 månader, ingen skillnad, bara kontantpriset delat med 24. Inga extra avgifter.

Vill man ha en iPhone 7+ 256 t ex så är lägsta priset på prisjakt 10990kr. Väljer man att binda sitt abonnemang 24 månader (12GB enligt ovan, dyrare abb ger ännu större avdrag på priset) kostar telefonen 8400kr. Kontant eller som 8400/24 som förhöjd avgift, ingen skillnad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag vet inte vilka bolag ni brukar använda men Telia ger och har länge gett ansenliga rabatter på telefonen om man binder sig i 24 månader. Tar vi telefonen som trådskaparen är intresserad av kostar den 4560kr om man tar det abonnemang jag har själv (12GB med surfpott 100GB). Bara att klicka och läsa: https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/samsun...

Det är samma pris kontant eller med förhöjd månadsavgift över 24 månader, ingen skillnad, bara kontantpriset delat med 24. Inga extra avgifter.

Vill man ha en iPhone 7+ 256 t ex så är lägsta priset på prisjakt 10990kr. Väljer man att binda sitt abonnemang 24 månader (12GB enligt ovan, dyrare abb ger ännu större avdrag på priset) kostar telefonen 8400kr. Kontant eller som 8400/24 som förhöjd avgift, ingen skillnad.

Jag kör också Telia, alla telefoner jag tittat på senaste 3-6 åren har blivit minst 200-500 kr dyrare med bindningstid samtidigt som jag blir av med mitt Telia Mobil till vänner som är 150-200 kr billigare per månad mot dagens motsvarande abonnemang...

Samsung Galaxy S2 på sin tid (1990 i butik icke operatörslåst) eller 100 kr i månaden förhöjd avgift i 2 år (2400 kr) och operatörslåst
Samsung Galaxy S4 Mini på sin tid (1990 i butik icke operatörslåst) eller 100 kr i månaden förhöjd avgift i 2 år (2400 kr) och operatörslåst

Slutade kolla efter det så vet inte om det förändrats sedan dess.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Beror på hur man väljer att räkna, ett abonnemang lär man ju behöva oavsett så att räkna abonnemanget som en kostnad för telefonen känns inte rätt... Om inte man tänker bara ha abonnemanget att kosta pengar i bakgrunden och använda ett annat för att ringa med. Man får jämföra med vad man tänkt ha för abonnemang och sedan se vad det blir för extra kostnad i så fall, och tänka på det där att man inte kan byta på x antal månader. Den förhöjda avgiften ska man självklart räkna, men resten tycker jag är fel att räkna som inköpspris av telefonen.

Beror helt på nyttjandegraden utav tjänsterna i abonnemanget samt fasta avgifter.

Abonnemang har de flesta redan idag såvida dom inte vill byta operatör.
Jag har svårt att minnas att jag under 2010-talet sett abonnemang som är fördelaktigare att köpa med telefon än utan.

Har man en månadsavgift som t.ex. jag har på 39 kronor i månaden, ingen bindningstid, 69 öre i öppningsavgift och 19 öre per minut så lär det bli billigare över samma period med att enbart köpa telefonen om man ringer ut lika lite som mig.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Beror helt på nyttjandegraden utav tjänsterna i abonnemanget samt fasta avgifter.

Abonnemang har de flesta redan idag såvida dom inte vill byta operatör.
Jag har svårt att minnas att jag under 2010-talet sett abonnemang som är fördelaktigare att köpa med telefon än utan.

Har man en månadsavgift som t.ex. jag har på 39 kronor i månaden, ingen bindningstid, 69 öre i öppningsavgift och 19 öre per minut så lär det bli billigare över samma period med att enbart köpa telefonen om man ringer ut lika lite som mig.

Håller med där, sitter själv med ett väldigt billigt abonnemang och tar då med skillnaden i beräkningarna om jag funderar på att binda, men jag räknar fortfarande inte att mobilen blir hela abonnemangskostnaden dyrare bara för att jag köper den på avbetalning. Som jag sa i inlägget:

Citat:

Man får jämföra med vad man tänkt ha för abonnemang och sedan se vad det blir för extra kostnad i så fall, och tänka på det där att man inte kan byta på x antal månader.

Den extra kostnaden får man ju i så fall räkna om man inte hade några planer på att byta.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag kör också Telia, alla telefoner jag tittat på senaste 3-4 åren har blivit minst 200-500 kr dyrare med bindningstid samtidigt som jag blir av med mitt Telia Mobil till vänner som är 150-200 kr billigare per månad mot dagens motsvarande abonnemang...

Menar du att mina exempel är felaktiga eller att du lyckats hitta några underliga undantag? Det har aldrig varit dyrare att köpa en telefon med bindningstid på Telia, än utan. Det säger väl sig självt?

Jag vet inte exakt vilket abb du menar, men alla mobilabb idag från 199kr har fria samtal och fria meddelanden (oavsett nät). Vilket abb har du som kostar 0-50kr med samma villkor?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Menar du att mina exempel är felaktiga eller att du lyckats hitta några underliga undantag? Det har aldrig varit dyrare att köpa en telefon med bindningstid på Telia, än utan. Det säger väl sig självt?

Jag vet inte exakt vilket abb du menar, men alla mobilabb idag från 199kr har fria samtal och fria meddelanden (oavsett nät). Vilket abb har du som kostar 0-50kr med samma villkor?

Jag sa inte att du hade fel med ditt exempel, jag sa att det inte var självklart att det blev billigare. Jag tittade på massa olika telefoner när jag var ute och letade och det blev så varje gång jag tittade, men så tittade jag sällan på dyra telefoner utan de lite äldre modellerna från början. Kanske var därför jag inte fick rabatt utan prispåslag...

Motsvarande abonnemang var mängden surf eftersom det är det som ändrar priset, nu verkar Telia ha ändrat sina surfpotter senaste halvåret / året så nu får man 1 GB surf för 199 inte 299 som innan så blir bara 50-100 kr / mån billigare för min del med mitt gamla abonnemang. Ringer eller SMS:ar man mycket blir det billigare med de nya abonnemangen men för mig som knappt ringer eller SMS:ar blir det inte det.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)