Försäljningen av VR- och AR-headset spås öka kraftigt fram till år 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walextheone:

@Yippikayey:
Jag tror du verkligen har tagit i med priset. Oculus Rift mini reqs är GTX 960 + en i3.
Vilken gamer som helst (värd namnet) borde utan problem nå dom mini specsen. Har man sedan en en i5 + gtx970 så klarar man rekommenderade krav.

Köper man en helt ny dator så klara man sig på långt under 10k.

Jag vet inte, det är inte minecraft jag vill spela i VR (skämt o sido)
Ett stort problem de stött på i VR spel är att ett spel som ser bra ut grafikmässigt på en vanlig skärm ser ut som skit i VR... just nu är spelen som finns för VR väldigt simpla och ska det bygga så det blir detaljrikt och bra grafik så kommer det krävas en hel del styrka från datorns sida

Som du säger ja det finns VR headsets som har mindre upplösning och inte kräver lika mycker prestanda, men som jag skrev så vill tekniknördar ha det bästa. I nuläget är det mer eller mindre HTC som gäller, Oculus är en bra hårdvara.. men det är rätt dött hos dem eftersom de inte har samma utbud som t.ex. HTC.

Vill man komma billigt undan med VR så köper man ett PS 4 med PS egna VR, det skulle vara rätt så hygligt läste jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippikayey:

I nuläget är det mer eller mindre HTC som gäller, Oculus är en bra hårdvara.. men det är rätt dött hos dem eftersom de inte har samma utbud som t.ex. HTC.

Hur tänkte du där nu?
Oculus och Htc har exakt samma utbud nu

Med Rift+Touch kan man spela allt på home och steam och med Vive kan man spela allt på steam och home(via ReVive)

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous

Skrivet av milky81:

Vad finns det för AAA-titlar (typ) till VR då? Några spel som har 20+ timmars speltid om man inte stressar igenom det? Menar då inte mindre spel som man kan köra om och om igen för att det är häftigt i VR....

Är lite sugen och jag tror verkligen jag kommer tycka det är häftigt men vill inte att det blir att man spelar igenom de olika få spelen (storspel med riktig story menar jag då) och sen blir det dåligt med nya spel.

Testa Elite Dangerous i VR med HTC vive
Sedan kan du koppla bort skärmen
https://youtu.be/jB-LBKeimVo

Alternativt detta upplägget
https://youtu.be/1OioywbXfnU

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR BBQ:

Testa Elite Dangerous i VR med HTC vive
Sedan kan du koppla bort skärmen
https://youtu.be/jB-LBKeimVo

Alternativt detta upplägget
https://youtu.be/1OioywbXfnU

Ja det ser nice ut. Tyvärr är jag inte så såld på rymdsimulatorer eller bilspel

Typ Alien Isolation tyckte jag var riktigt nice att spel på vanligt vis och kan tänka mig att det är bra med VR även om det sist jag kollade inte hade officiellt stöd för VR.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Vad finns det för AAA-titlar (typ) till VR då? Några spel som har 20+ timmars speltid om man inte stressar igenom det? Menar då inte mindre spel som man kan köra om och om igen för att det är häftigt i VR....

Quotat från reddit, som kanske passar in som svar på din fråga.

  • Elite Dangerous (Frontier Development) Out Now

  • Project Cars (Slightly Mad Studios) Out Now

  • Serious SAM: The Last Hope (Croteam VR) Out Now

  • Trackmania Turbo VR (Ubisoft) Out Now

  • Eve Valkyrie (CCP) Out Now

  • Pinball FX2 VR (Zen Studios) Out Now

  • Werewolves Within (Ubisoft) Out Now

  • Eagle Flight (Ubisoft) Out Today

  • Serious SAM VR: The First Encounter (Croteam VR) Out Today

  • Warhammer: Vermintide VR - Hero Trials (Fatshark) Out Today

  • John Wick Chronicles (Starbreeze Studios) Feb 2017

  • Star Trek: Bridge Crew (Ubisoft) March 14, 2017

  • Fallout 4 (Bethesda) June 2017

  • Doom (Bethesda) 2017

Personligen tycker jag dock många indiespel är bra mycket roligare!

Permalänk
Medlem

@furbel: mer är 150k vives, mycket mer. Enligt CHer wang, VD av HTC (i oktober)

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Inaktiv

problemet är väl prislappen eller