Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Touchskärm i eyefinity-setup

Hej!

Sitter på en 27'' och letar efter skärmar att använda i en PLP setup, men verkar vara ont om passande (storleksmässigt) skärmar, åtminstone inrikes.

Hittade dock denna Asus VT168N och undrar om det finns något som talar emot att använda två av dem i porträtt läge tillsammans med min 27''? Borde väl fungera som vilken vanlig skärm som helst tänker jag, även om det är touch? Om det fungerar så vore det nästan att föredra med touch på sidoskärmarna. Då skulle jag eventuellt kunna använda en touchpenna och skärm för anteckningar istället för massa papper.

Om jag utvecklar min tanke vidare lite grann så är planen att tvinga sidoskärmarna att köras i 1440x810 (810x1440 i porträttläge sedan) istället för 1366x768 och på så vis få ut 4180x1440 med snarlika höjd på skärmarna och utan blackbars.

Använder datorn mest för spelande och surfande, setupen är dock för att förgylla spelupplevelsen så fungerar det inte där är det onödigt att genomföra detta. Skulle denna setup fungera eller finns det något som skapar problem eller rentutav sätter stopp för mina planer?

Mvh