BF Global Punkbuster Ban - G2Play.net nyckel?

Permalänk
Medlem

BF Global Punkbuster Ban - G2Play.net nyckel?

Hej,

Jag blev för ett tag sen GUID bannad av punkbuster i BF3 för fusk. Jag har aldrig fuskat så det lämnar följande alternativ:
1 - Punkbuster triggas av något annat program på min dator och bannar mig felaktigt (inte varit några problem i andra punkbuster spel, t.ex bf4 som jag spelar)

2. Något punkbuster fel har kopplat ihop min session med en fuskande session. Har t.ex delat IP när jag har min VPN igång, men det känns långsökt?

3. Mitt Origin konto har hackats och någon har fuskat på det (mindre troligt, har 2-stegs verifiering och har ingen anledning att tror att kontot hackats)

4. Min CD-key har använts av någon som fuskat. Jag köpte BF3 via Origin, men premium över G2Play, misstänker i så fall att G2Play nyckeln sålts till flera personer(?). Känns som det mest troliga?

Är det någon som varit med om något liknande?

Jag har kontaktat Even Balance som administrerar punkbuster bans för att försöka få svar på varifrån sessionen som triggade bannen kom ifrån, alltså för att se om det är någon ryss som hackat Origin eller snott CD-keyn. På det sättet kunde jag i alla fall utesluta att det är något lokalt på min dator som triggat bannen, men de vägrar lämna ut någon som helst information. Känns lite läskigt att t.ex. köpa BF1 som jag fundrat på om jag ska bli felaktigt bannad....

Min fråga till EvenBalance och deras svar nedan:

Hi,

It appears I'm globally banned but I've never cheated in my life. Been playing BF3 for years without issue. I have had 1 issue with punkbuster before and that is when I use my VPN, which uses a shared IP with other people. But that has only resulted in a kick and I've then disconnected the VPN to play again.

Is there a way to see why I was banned, and more importantly, get the ban lifted as it is not correct.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Scorpan10/
My GUID is: 7aa3e880

Regards
Richard

----------------------------------------------

Note #2: The supplied GUID has been associated with hacking or interfering with the normal operation of our PunkBuster software and has therefore been compromised resulting in a global ban from PunkBuster enabled game servers. We have no way of knowing who was actually playing with this GUID at the time the violation was triggered. We also have no way to know if the violation was triggered on your specific computer. Our system does not collect personal information and furthermore we have no way to attach a cheat/hack violation to a specific person. This ban will not be lifted as then the person who did trigger the violation would again be able to join PunkBuster Servers using this GUID.

To be clear: we are not saying that you cheated as we have no way to know who triggered the violation. If it is certain that no one playing on your computer ever had a cheat/hack violation triggered by PunkBuster, then your GUID (cdkey and/or game account password) has been stolen by or leaked to someone who has used it on a different computer to trigger the violation. We do not have the means to help you find out who is responsible for compromising your GUID.

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Jag antar att Punkbuster inte bannar på stats? Någon som vet?

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Varför spelar du BF3 över VPN? Vilken VPN använder du?

Hursomhelst lär du inte blivit bannad pga att du använt VPN, tyckte mest att det var intressant.

Har du bara spelat från din egen dator som ingen annan har åtkomst till?

Permalänk
Medlem

Bara från egen dator som ingen annan har åtkomst till.

Jag har inte valt att spela via VPN (använde Bahnhofs OpenVPN), jag har bara vid ett fåtal tillfällen glömt att koppla ned den innan jag startat spelet.

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Hursomhelst lär du inte blivit bannad pga att du använt VPN, tyckte mest att det var intressant.

Nja, det är väl förmodligen inte förbjudet att spela via en VPN men eftersom man delar IP-adress med ett gäng andra spelare kan det ju vara så enkelt som att någon annan uppkopplad via samma VPN-tjänst har fuskat och att de spärrar konton baserat på IP.

Det känns som den mest troliga orsaken ifall TS vet med sig att han inte använt otillåten programvara. Att kontot skulle vara hackat känns ganska långsökt med tanke på bl.a. tvåstegsverifieringen.

I texten skriver de att de inte kan veta att det är just du som gjort något otillåtet vilket stärker teorin om att det är IP-baserat.

Citat:

We have no way of knowing who was actually playing with this GUID at the time the violation was triggered. We also have no way to know if the violation was triggered on your specific computer.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Här har ni lite stats: https://www.247fairplay.com/CheatDetector/Scorpan10

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska tro.. de lämnar ju inte ut någon info. Till viss del förståligt för att försvåra för fuskare, men skulle ju gärna veta om det är min dator som triggar på något sätt eller om det är någon annan.

Att de skulle banna enbart på stats känns ju skandal och måste drabbat många då?

Jävligt rättsosäkert att bli godtyckligt globalt bannad på köpta spel utan detaljer...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

PB bannar inte för stats och det går inte att vara flera som har samma cd-key till spelet eller endast premium. Jag tror inte att dom bannar för IP heller för det hade aldrig gått väl. Det låter i så fall som alternativ 1. Du kanske borde formatera datorn innan du ska spela BF4 eller andra spel som använder sig av PB. Du har inte fusk till något annat spel på datorn, det behöver inte vara något spel med PB eller ens ett onlinespel utan t.ex någon trainer eller liknande?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
SpelClockers

PB funkar lite som ett anti virus PB känner av om något försöker påverka Spelets minne eller på något annat sätt försöker påverka spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Ja då låter det ju onekligen som mest troligt att något triggat det från min dator. Spelat bf4 i drygt 1 månad efter bannen utan problem dock...

Har aldrig haft något fusk installerat på datorn.

Ska gå igenom alla program som installerats i närhet till bannen och köra lite antivirus scans. Kan dock inte spontant se vad det skulle kunna vara. Någon som vet vad för typ av program som kan tänkas trigga detta? Kör gpu tweak 2 för överklockning och bytte strax innan till 970 istället för 2x5850, typ det som ändrats

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Avstängd

Har fått cd-key på g2play.com som användes av nån annan. Fick 2 stycken nya när jag påpekade detta.

Var runt modern warfare 1 tiden.

Visa signatur

kontaktmail på profil

Skitclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudfinnsinte:

Har fått cd-key på g2play.com som användes av nån annan. Fick 2 stycken nya när jag påpekade detta.

Var runt modern warfare 1 tiden.

Minns inte hur det funkade då men får du en nyckel nu som redan är använd så kan du inte aktivera den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudfinnsinte:

Har fått cd-key på g2play.com som användes av nån annan. Fick 2 stycken nya när jag påpekade detta.

Var runt modern warfare 1 tiden.

Jaha låter ju onekligen intressant. Ska höra och se om de är bekanta med fenomenet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Avstängd

@ClintBeastwood:

Tänker också att det är så.
På den tiden va det ju bara knappa koden och spela. Blev utkastad pga att nån annan loggade in med samma nyckel.
Men nu är dom lite svårare att fuska med på det sättet.

Visa signatur

kontaktmail på profil

Skitclockers

Permalänk
Medlem

Hallå igen,

Hemma efter helger och tittat i installationsloggen. Jag bannades 24/11 tror jag, i alla fall då jag öppnade ticketen mot evenbalance. Kan inte se något som skulle trigga false positives i loggen fram till det datumet.

Förstår ingenting just nu... suck.

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||