Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Livsnjutare 😎

Domännamn och DNS hantering

Idag har vårt företag flertalet domäner, dessa har vi köpt genom Ports Group / DomainInfo och sedan administreras dess DNS via Telia.

Ports Group är relativt dyra sett till vad varje domännamn kostar och Telia har börjat ta betalt per domännamn för DNS-tjänsten.
Då det rör sig om 30-40 st domännamn + DNS tjänster så tenderar detta i att bli en ganska stor summa.

Finns det något sätt att slipa ner dessa kostnader ?
Jag tänker väl på att flytta domänerna till annan leverantör som redan i sig erbjuder DNS utan extra kostnad.

Tips ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det är bara att flytta på Själva flytten är lite olika krånglig beroende på vilken toppdomän det är under.

De flesta domän registrar erbjuder gratis DNS-tjänst. Det är smidigast att ha alla domäner hos samma, så försök hitta en som kan registrera alla dina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Glyph:

Det är bara att flytta på Själva flytten är lite olika krånglig beroende på vilken toppdomän det är under.

De flesta domän registrar erbjuder gratis DNS-tjänst. Det är smidigast att ha alla domäner hos samma, så försök hitta en som kan registrera alla dina.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du tips på någon sådan ?

Vi har bara "vanliga" domämnamn's ändelser, såsom .se .nu och .com
Ev. .org med

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

De flesta webbhotell erbjuder gratis DNS.
Själv kör jag genom Citynetworks. Supporten är kass, men deras tjänst har fungerat bra för mig.
Jag använder deras dyndns tjänst för automatiskt uppdatering av IP nummer eftersom jag kör en server hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har du tips på någon sådan ?

Vi har bara "vanliga" domämnamn's ändelser, såsom .se .nu och .com
Ev. .org med

Då skulle jag rekommendera Loopia eller Binero. Har använt båda två och är nöjd med dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När det är så många domäner skulle jag välja någon med ett bra verktyg för att hantera domänerna. Personligen tycker jag inte att någon av de jag testat är någon killer på marknaden tyvärr så har inga tips