Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem

Vart en ny Telecaster för kvarvarande semesterkassa:

Fender American Vintage '52 Korina Telecaster

Något av en drömgitarr för min del.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Var dags att byta ut min gamla router som blivit allt mer ostabil den senaste tiden. Denna kostade mig endast 690:- eftersom jag hade presentkort hos CDON.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

http://i.imgur.com/abtjQpF.jpg
Var dags att byta ut min gamla router som blivit allt mer ostabil den senaste tiden. Denna kostade mig endast 690:- eftersom jag hade presentkort hos CDON.

Är du nöjd med den? ne men varför just den modellen? Funderar på att beställa samma då min N56u börjat krångla ibland, men ärligt talat vet jag inte om jag behöver en så dyr router? (har kanske 2-3 enheter via wifi och resten trådat)

Permalänk
Skrivet av HolyFather:

@Agustavsson: Epay-säljaren heter jeason2188. 279 kr/st+frakt fick jag ge. Han har även vita, silver, och gula. Och MSIE1.1. De röda var snyggare ihop med min rigg som har svart och röd stil, men det är exakt samma mus som den vanliga silver. Enda skillnaden jag hittat är att mouse3 har kortare keytravel. Ytan på de röda är också matt, så jag hoppades att det skulle ge bättre grepp, men faktiskt inte. Eller antagligen blir det bättre grepp om man lätt får handsvett.

Tack för feedback! Man vågar alltså tro att det är äkta grejer alltså? Har sett att det finns en del 3.0 kloner på tex aliexpress men det råder delade meningar om prestandan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Hur upplever du batteritiden? Klarar den en dag eller mer utan problem?
Att den inte har 3.5mm jack är inget som jag drabbas av då en dedikerad mp3 spelare sköter den biten, har heller inget headset att oroa mig över.
Vart lite nyfiken, tap to wake...är det samma som LG's dvs att du dubbeltappar den så den vaknar? Är en funktion jag inte kan leva utan och verkligen en strong sellingpoint, en vad är det som inte funkar... Den reagerar inte om den ex ligger på bordet?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju helt på hur man använder telefonen, tycker nog det är bättre att läsa ex. Swedroids test där batteritiden jämförs med bl.a. Samsung S8+ och Sony XZ premium. Jag klarar mig lätt 2 dagar utan att ladda (endast surf/musik/mejl o.l, spelar ej). Tycker att den drar väldigt lite ström i viloläge.

Tap/swipe up to wake fungerar bara när du tar upp mobilen, dvs. den reagerar inte om den ligger på bordet. Iofs. inget större problem iom. att det går att väcka telefonen med fingeravtrycksläsaren. Du är välkommen att pm:a mig ifall du har fler frågor

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Är du nöjd med den? ne men varför just den modellen? Funderar på att beställa samma då min N56u börjat krångla ibland, men ärligt talat vet jag inte om jag behöver en så dyr router? (har kanske 2-3 enheter via wifi och resten trådat)

Jag har inte hunnit testa den speciellt mycket eftersom jag kopplade in den nu i eftermiddag. Jag kom från just en N56u som på senare tid har behövt startas om allt oftare, det var därför jag bytte. Denna är förmodligen lite overkill även för mig men fick den så billigt så det gör inget

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Beror ju helt på hur man använder telefonen, tycker nog det är bättre att läsa ex. Swedroids test där batteritiden jämförs med bl.a. Samsung S8+ och Sony XZ premium. Jag klarar mig lätt 2 dagar utan att ladda (endast surf/musik/mejl o.l, spelar ej). Tycker att den drar väldigt lite ström i viloläge.

Tap/swipe up to wake fungerar bara när du tar upp mobilen, dvs. den reagerar inte om den ligger på bordet. Iofs. inget större problem iom. att det går att väcka telefonen med fingeravtrycksläsaren. Du är välkommen att pm:a mig ifall du har fler frågor

Tror det räcker så med frågor, fått dom svar jag ville ha
Ska nu utvärdera diverse tester och se vad man kommer fram till, bara det att swedroid kallade den för den bästa android luren just nu känns som en bra lista att gå efter då deras tester är ganska omfattande.

Tack för denna input

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har köpt delarna men byggt den själv en Bartop Arcade baserad på raspberry pi!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Jag har inte hunnit testa den speciellt mycket eftersom jag kopplade in den nu i eftermiddag. Jag kom från just en N56u som på senare tid har behövt startas om allt oftare, det var därför jag bytte. Denna är förmodligen lite overkill även för mig men fick den så billigt så det gör inget

Du har en poäng. Får den också för ett ok pris, blir nog å beställa den + dra in advancedtomato på den

Permalänk

@Agustavsson: Hold that thought tills jag testat lite mer.

Edit: NEJ, jag får erkänna att jag blev bränd på den här. Om den inte har tillverkats av Microsoft så är det en mycket välgjord klon med en kass sensor. Det går inte att se skillnad externt, förutom en detalj. Den skillnad jag har hittat är att en äkta MSIE3.0 som jag jämförde med och som inte hade kass sensor har text på undersidan i ett slags båge runt en oval serienummeretikett, där texten talar om att den även är PS/2-kompatibel. Kanske är det det som avgör att musen har sensorn man vill ha. Den har inte heller den mindre ovala hologrametiketten på undersidan, och Microsoftlogotypen på ovansidan är större än på originalet. Hittar fler och fler skillnader. Har en uttjänt 3.0 till som kanske får ett nytt skal då. :/

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Skrivet av HolyFather:

@Agustavsson: Hold that thought tills jag testat lite mer.

Edit: NEJ, jag får erkänna att jag blev bränd på den här. Om den inte har tillverkats av Microsoft så är det en mycket välgjord klon med en kass sensor. Det går inte att se skillnad externt, förutom en detalj. Den skillnad jag har hittat är att en äkta MSIE3.0 som jag jämförde med och som inte hade kass sensor har text på undersidan i ett slags båge runt en oval serienummeretikett, där texten talar om att den även är PS/2-kompatibel. Kanske är det det som avgör att musen har sensorn man vill ha. Den har inte heller den mindre ovala hologrametiketten på undersidan, och Microsoftlogotypen på ovansidan är större än på originalet. Hittar fler och fler skillnader. Har en uttjänt 3.0 till som kanske får ett nytt skal då. :/

Skit också! Tack för varningen, det uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Kom hem från staterna igår, som den dåliga shoppare jag är så blev det ett par nördiga T-shirts och lite filmer i bagaget. Här är filmerna, tröjorna är redan i tvätten...
https://preview.ibb.co/iqWSRa/IMG_20170807_091407.jpg

Tycker att det är roligt att fodralen liknar dom gamla HD-DVD fodralen

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Tycker att det är roligt att fodralen liknar dom gamla HD-DVD fodralen

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51mn75SmfJL.jpg

De är i stort sett identiska med Blu-ray -fodralen, utöver färgen. Men jag minns mina gamla HD DVD:s med glädje, rent krasst så var de från början ett härligare format än Blu-ray, även om Blu-ray kom ikapp ganska snabbt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av keyser:

De är i stort sett identiska med Blu-ray -fodralen, utöver färgen. Men jag minns mina gamla HD DVD:s med glädje, rent krasst så var de från början ett härligare format än Blu-ray, även om Blu-ray kom ikapp ganska snabbt.

Det knäppa är ju att Microsoft supportar UHD-BD bättre än Sony själva. Xbox One S kom med en sån läsare som standard, PS4 Pro kom med en vanlig BD-läsare.
Och som bekant var Microsoft i HD-DVD lägret medans Sony i BD-lägret under detta formatkrig.

Jag blir lite sugen själv men måste invänta byte av TV och något att spela upp de med. Risken finns att jag uppgraderar någon av mina nuvarande 150+ BD-filmer med en UHD-BD utgåva. Samt Planet Earth II förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag blir lite sugen själv men måste invänta byte av TV och något att spela upp de med. Risken finns att jag uppgraderar någon av mina nuvarande 150+ BD-filmer med en UHD-BD utgåva. Samt Planet Earth II förstås.

Har köpt på mig 23 st 4k-rullar nu.
Har 850+ Blu-ray, lär inte byta ut dem alla, men ett par dubbletter har det redan blivit.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Tycker att det är roligt att fodralen liknar dom gamla HD-DVD fodralen

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51mn75SmfJL.jpg

Snuskigt fula... Det förstör förpackningen lika mycket som "ESSENTIALS" till Playstation gjorde.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Kunde ha haft Roy Föcker också om inte jag hade varit glömsk.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv

Barndomsdröm det där. Var köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Barndomsdröm det där. Var köpte du?

Tradera (Max i detta fallet), Amazon.co.uk och Amazon.de är en bra start. Finns det inte där så är det ebay.com.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av keyser:

Har köpt på mig 23 st 4k-rullar nu.
Har 850+ Blu-ray, lär inte byta ut dem alla, men ett par dubbletter har det redan blivit.

Nice! Rejäl samling det.
Lär vara ett par hyllor med film med, sånt ser riktigt nice ut. Själv ska jag nog investera i minst en hylla till snart, varit packat i den jag har länge nog nu.

The Fifth Element hör till de filmer jag gärna köpt om, förutsatt att utgåvan är bra då. Mitt värsta bottennapp med Bluray är också en av de första filmer jag köpte, 28 days later. Nu är filmen tänkt att se allmänt risig ut men utgåvan jag köpte är knappt sebar tyvärr. Men för det mesta brukar det inte vara något större problem förstås.

Permalänk
Medlem

Köpt min första bil

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Klokt val!

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte mig en stooor musmatta (skrivbordsunderlägg?) nu när Kjell hade nedsatt pris för medlemmar.

Finns att köpa här:
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

För 149:- är det ett riktigt fynd enligt mig

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Ser väldigt fräsch ut men är det inte jobbigt att bli frånåkt av en cykel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fortsätter här med Ironhide...efter Postmord glömde skicka ut ett AVI för över en vecka sedan.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Blev en MTB här i dagarna, synd bara att man inte kan köpa konditionen också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

@BengaBang: Snygg! Vad är det för komponenter på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@BengaBang: Snygg! Vad är det för komponenter på den?

Helt ny på detta med MTB, men den värsta prylsporten jag stött på
Det är en Cube Reaction GTC Pro med följande delar
RockShox Recon framgaffel
Shimano växlar och drevpaket. Deore XT Shadow Plus och XT
Magura MT4 bromsar
Kolfiberram
Än så länge nöjd och fastnar jag för detta så kommer garanterat nästa cykel byggas själv, prylgalen som man är

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Ursäkta den sjukt dåliga kvalitén men jag hade väldigt bråttom att packa upp den där igårkväll och hann inte tända lampan/slå på blixten för att få en bättre bild
Det är en Zenbook UX550VE