AMD Vega visas upp under CES 2017

Permalänk
Melding Plague

AMD Vega visas upp under CES 2017

Efter att ha varit frånvarande från prestandasegmentet för grafikkort under en längre tid återvänder AMD i år med grafikarkitekturen Vega, vilken visas upp under CES 2017.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta. Det här blir spännande!

Permalänk
Medlem

Woop Tagga!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Alltså, trodde inte jag skulle skriva det här, men jag saknar "kvaliteten" i Fixer-reklamen.. Här var det bra filmat men att en unge hittar massor av trummor i ett lager? Jag associerar till osålda grejer då, inte state of the art grafikkort direkt. Sen är Make some noise lite udde i en värld där tystnad eftersträvas

Edit: On topic, är sjukt pep ändå!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

"Poor Volta" är lite småkaxigt, hoppas att dom kan backa upp det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Ja köpte precis ett RX480 till jobbdatorn för rimliga pengar, kommer Vega komma som mid range också eller är det bara super high end kort i den serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Alltså, trodde inte jag skulle skriva det här, men jag saknar "kvaliteten" i Fixer-reklamen.. Här var det bra filmat men att en unge hittar massor av trummor i ett lager? Jag associerar till osålda grejer då, inte state of the art grafikkort direkt. Sen är Make some noise lite udde i en värld där tystnad eftersträvas

Edit: On topic, är sjukt pep ändå!

Haha, sitter på jobbet så kan inte kika klippet nu. Låter ju som om det vore reklam för bajen, haha!

OnT: Ska bli riktigt spännande att se vad de har att erbjuda oss framöver och till vilket pris Som vanligt, försiktigt optimistisk men rätt pessimistisk, tyvärr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Vi får se om dom lyckas bättre i år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Ja köpte precis ett RX480 till jobbdatorn för rimliga pengar, kommer Vega komma som mid range också eller är det bara super high end kort i den serien?

Du kan förvänta dig samma som vid alla andra arkitekturer, däremot så ville de prioritera high-end först för desktopsidan om jag inte minns fel. Beroende på när nya Vega kommer så 1-2 månader efter det så dyker nog mid-range korten upp. Förhoppningsvis så har de mer info på CES.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Den här gången hoppas jag att dom är överlag snabbare/lika dyra eller lika snabba/billigare istället för att som tidigare kort bara försöka kränga en teoretisk framtid med DX12 prestanda som inte existerar i praktiken medans dom är segare i "gamla" spel.

Och att dom inte har frametime stuttering utan kan matcha Nvidia där.

Uppfyller dom de villkoren så blir det kanske Ryzen/Vega kombo senare i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Alltså, trodde inte jag skulle skriva det här, men jag saknar "kvaliteten" i Fixer-reklamen.. Här var det bra filmat men att en unge hittar massor av trummor i ett lager? Jag associerar till osålda grejer då, inte state of the art grafikkort direkt. Sen är Make some noise lite udde i en värld där tystnad eftersträvas

Edit: On topic, är sjukt pep ändå!

Tänk streamprocessorer istället.

Men "make some noise", ja, det låter ju sådär. Hoppas de inte tänkte på kylaren bara.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Det är behövs! Är sjukt trött på att Nvidia och intel får dominera som de gör. Hoppas 2017 blir AMD's år

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ett viktigt år för AMD både på Cpu och Gpu sidan. Vi behöver verkligen konkurrens nu!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Som man har väntat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugster:

Ett viktigt år för AMD både på Cpu och Gpu sidan. Vi behöver verkligen konkurrens nu!

Verkligen.. Känns som lite "make it or break it" läge för AMD nu. Antingen slår dom igenom och ger Intel run for it's money eller så kommer det floppa totalt och i och med det fallet för AMD än mer än vad dom redan gjort.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Enda anledningen jag hoppas de lyckas är för att pressa ner priserna på Nvidias grafikkort.. skulle aldrig själv köpa ett AMD!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Make. Some. Noise." Alltså blir det högljudda kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Enda anledningen jag hoppas de lyckas är för att pressa ner priserna på Nvidias grafikkort.. skulle aldrig själv köpa ett AMD!

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte? Om kortet är det bästa som finns just nu är det väl helt ointressant om det står Nvidia, AMD eller Frasses fräsare på kartongen?
Annars får du gärna utveckla

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Varför inte? Om kortet är det bästa som finns just nu är det väl helt ointressant om det står Nvidia, AMD eller Frasses fräsare på kartongen?
Annars får du gärna utveckla

G-Sync

Permalänk
Medlem

Ooo, riktigt taggad på detta! Go AMD!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag har haft både amd processor och grafikkort genom åren och det har alltid varit strul.. möjligt att de höjt sin standard men de gamla erfarenheterna sitter djupt rotade!

Sen har jag dessutom precis köpt en skärm med gsync så jag kommer köra vidare på nvidia tills vidare, men som jag skrev, konkurrens är nyttig. Så jag hoppas att AMDs släpp blir bra så priserna pressas lite och att utvecklingen går framåt!
(Jag är nog lite intel/nvidia fanboy)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Tänk streamprocessorer istället.

Men "make some noise", ja, det låter ju sådär. Hoppas de inte tänkte på kylaren bara.

Jag gjorde samma koppling. En trumma representerar en viss mängd SP och grabben hittar ett helt lager fullt att leka med...

Jag funderar på om det kan vara ett första steg mot det som AMD menar med "scalability" med Navi som avses med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Om man investerat nyligen i en dyr gsync-skärm är det förståeligt att man inte gör det nu, men att säga att man aldrig skulle köpa amd låter märkligt, eller ska man sitta på sin gsync skärm anno 2016 fram tills man dör då menar du?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Blir spännande CES detta år!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Om man investerat nyligen i en dyr gsync-skärm är det förståeligt att man inte gör det nu, men att säga att man aldrig skulle köpa amd låter märkligt, eller ska man sitta på sin gsync skärm anno 2016 fram tills man dör då menar du?

Om man ser till hur länge folk har sina skärmar så är det säkert minst +5 år.

Där gör man ju numera valet AMD eller G-Sync.
Av erfarenhet vet jag att Nvidia är ett mer säkert kort i längden, om man ser till dom senaste 3-4 åren.

Därför skulle jag heller A-l-d-r-i-g välja AMD idag framför Nvidia.

Permalänk

Aldrig AMD. Aldrig. Dom får göra vad dom vill men det röda laget kommer aldrig få mina pengar

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att VEGA överklockar bra också. Detta är ju något Nvidia haft lite mer att skryta över än AMD sista åren. Gröna korten överklockar bra medans Röda lagets kanske fixar 50-150mhz mer. Hur kul är det?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oouhdawg:

Därför skulle jag heller A-l-d-r-i-g välja AMD idag framför Nvidia.

Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Aldrig AMD. Aldrig. Dom får göra vad dom vill men det röda laget kommer aldrig få mina pengar

Översättning: Nvidias marknadsföring har gjort mig till en blind slav. Vem behöver tänka objektivt när det står Nvidia grafikkortet?!
Grafikkort handlar inte om bildrutor, det handlar om kännnnslor!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈