Grafikförstärkare laptop

Permalänk

Grafikförstärkare laptop

Hej
Jag sökte runt på internet men hitta inte något om detta. Vet inte riktigt vart jag skulle posta denna tråd. Men finns det någon grafikförstärkare till bärbara datorer dvs inte alienwares graphic amplifier utan den ska passa till alla märken, eller i mitt fall Msi bärbara dator

Permalänk
Medlem

"förstärkare" ?

Det finns externa lådor för anslutning av grafikkort, främst via Thunderbolt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet finns det ingen universallösning i dagens läge utan bara egna speciallösningar från olika tillverkare som använder olika metoder.

Laptopen måste oftast också vara byggd för sådant typ av stöd från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spixel:

Vad jag vet finns det ingen universallösning i dagens läge utan bara egna speciallösningar från olika tillverkare som använder olika metoder.

Så vitt jag vet, är de flesta Thunderbolt 3 lösningar, och universiellt kompatibla med all annan Thunderbolt 3 hårdvara, utom Apples datorer, för vilka man måste köra Bootcamp, och windows, för att det ska fungera. Apple har en mjukvaruspärr, i sitt OS, det är alltså inte hårdvaran som spökar där.

Skrivet av Spixel:

Laptopen måste oftast också vara byggd för sådant typ av stöd från början.

Ja, den måste ha Thunderbolt 3. Det är nog det enda kravet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

"förstärkare" ?

Det finns externa lådor för anslutning av grafikkort, främst via Thunderbolt.
B!

Grafikförstärkare skulle jag kalla det? Jag tänker mer på en låda motsvarande alienwares låda, dvs du sätter i ett externt grafikkort som vanligtvis passar i stationär dator. Jag har sett exempel på Thunderbolt lösningar lite lätt om du tänker på att Thunderbolt kabeln går till ett litet externt moderkort så att säga med externt nätaggregat. Men är alltså ute efter en färdig kompatibel låda. Såg ngt om razer som skulle vara kompatibel med alla märken men verkar i te vara släppt. Och jag har Thunderbolt uttag på datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Spixel:

Vad jag vet finns det ingen universallösning i dagens läge utan bara egna speciallösningar från olika tillverkare som använder olika metoder.

Laptopen måste oftast också vara byggd för sådant typ av stöd från början.

Oki. Jag vet att Msi körde en låda men den är bara kompatibel med 13 tummaren som heter Msi gs30

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Jag tänker mer på en låda motsvarande alienwares låda, dvs du sätter i ett externt grafikkort som vanligtvis passar i stationär dator. Jag har sett exempel på Thunderbolt lösningar lite lätt om du tänker på att Thunderbolt kabeln går till ett litet externt moderkort så att säga med externt nätaggregat. Men är alltså ute efter en färdig kompatibel låda. Såg ngt om razer som skulle vara kompatibel med alla märken men verkar i te vara släppt. Och jag har Thunderbolt uttag på datorn

Har du provat att klicka på länken i mitt första inlägg?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Har du provat att klicka på länken i mitt första inlägg?
B!

Såg inte det var en länk men vad bra precis det jag leta efter tack. Men finns dessa att köpa i Sverige hos någon återförsäljare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Hej
Jag sökte runt på internet men hitta inte något om detta. Vet inte riktigt vart jag skulle posta denna tråd. Men finns det någon grafikförstärkare till bärbara datorer dvs inte alienwares graphic amplifier utan den ska passa till alla märken, eller i mitt fall Msi bärbara dator

Du får överklocka med MSI afterburner, ett program. (fungerar även på grafikkort som ej är tillverkade av MSI.)
Då kan du skruva upp frekvenserna lite, kanske tjäna någon fps i spel

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Tawen:

Du får överklocka med MSI afterburner, ett program. (fungerar även på grafikkort som ej är tillverkade av MSI.)
Då kan du skruva upp frekvenserna lite, kanske tjäna någon fps i spel

Haha ja det var ett bra tips, det var tur du tipsa om det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Men finns dessa att köpa i Sverige hos någon återförsäljare?

Svaret på den är "vet ej". Det här är ju inte heller alla alternativen som finns, men prisjakt verkar inte ha lagt till någon eGPU kategori, så i dagsläget är det svårt med snabba svar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Svaret på den är "vet ej". Det här är ju inte heller alla alternativen som finns, men prisjakt verkar inte ha lagt till någon eGPU kategori, så i dagsläget är det svårt med snabba svar.
B!

alright! vi får avvakta och se