Messenger Gör Telefonen Väldigt Varm

Permalänk
Medlem

Messenger Gör Telefonen Väldigt Varm

Hallå

Har märkt att facebook messenger gör min telefon väldigt varm. Först undrade jag varför den blev så varm så jag gick in på batteri inställningen och såg att messenger låg först i listan före "Skärm".

Någon mer som har samma problem eller vet hur man ska lösa detta?

Jag har använt messenger flitigt förut och inte stött på dessa problem. Har utvecklarna lekt med appen eller?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Hallå

Har märkt att facebook messenger gör min telefon väldigt varm. Först undrade jag varför den blev så varm så jag gick in på batteri inställningen och såg att messenger låg först i listan före "Skärm".

Någon mer som har samma problem eller vet hur man ska lösa detta?

Jag har använt messenger flitigt förut och inte stött på dessa problem. Har utvecklarna lekt med appen eller?

http://www.androidauthority.com/facebook-messenger-battery-dr...

Permalänk
Medlem

Jo jag har provat att force close appen flera gånger men det hjälper bara för stunden, startar man appen igen så kommer det tillbaka.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Jo jag har provat att force close appen flera gånger men det hjälper bara för stunden, startar man appen igen så kommer det tillbaka.

Har du ominstallerat appen?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem

Jag avinstallerade både FB och Messenger för tre dagar sedan pga detta. Ett utmärkt tillfälle att sluta helt med FB.

Redan innan dessa nya buggar så var apparna törstiga. Min Honor 8 är uppe i tre dagar utan laddning snart, tack vare avinstallatonen, en dag extra mot normalt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag avinstallerade både FB och Messenger för tre dagar sedan pga detta. Ett utmärkt tillfälle att sluta helt med FB.

Redan innan dessa nya buggar så var apparna törstiga. Min Honor 8 är uppe i tre dagar utan laddning snart, tack vare avinstallatonen, en dag extra mot normalt.

Märkligt det här. Jag har också läst att många haft problem med FB och Messenger apparna länge. Men förutom det som hände under denna vecka, så har jag inte haft några problem med just apparna i sej. De har inte dragit onormalt mycket ström eller så. Hos mig har de inte ens varit med under batterianvändningen normalt sett, bara då o då, och då inte mycket användning av batteriet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ge upp messenger helt så kan jag rekommendera Messenger Light som är facebooks officiella lättviktsversion.
Denär gjord för enklare hårdvara och dåliga nät och egentligen går den inte att ladda hem från google play men det finns speglar man kan ladda ned den ifrån om du googlar.

Nackdelen/fördelen är att det inte är en massa extra lull-lull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Om du inte vill ge upp messenger helt så kan jag rekommendera Messenger Light som är facebooks officiella lättviktsversion.
Denär gjord för enklare hårdvara och dåliga nät och egentligen går den inte att ladda hem från google play men det finns speglar man kan ladda ned den ifrån om du googlar.

Nackdelen/fördelen är att det inte är en massa extra lull-lull.

Det hade varit bra att testa, hatar den här snapchat-klonen de lagt till

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du ominstallerat appen?

Har tagit bort appen, tänkte ominstallera den senare idag för att se om problemet är löst. Är det inte löst så vet jag inte hur jag ska fixa detta

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag avinstallerade både FB och Messenger för tre dagar sedan pga detta. Ett utmärkt tillfälle att sluta helt med FB.

Redan innan dessa nya buggar så var apparna törstiga. Min Honor 8 är uppe i tre dagar utan laddning snart, tack vare avinstallatonen, en dag extra mot normalt.

Det hade varit så mkt bättre om de bara fixade sina appar

Skrivet av jnsson:

Märkligt det här. Jag har också läst att många haft problem med FB och Messenger apparna länge. Men förutom det som hände under denna vecka, så har jag inte haft några problem med just apparna i sej. De har inte dragit onormalt mycket ström eller så. Hos mig har de inte ens varit med under batterianvändningen normalt sett, bara då o då, och då inte mycket användning av batteriet

Skumt, det verkar hända med vissa telefoner/versioner av android

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Inte heller haft några problem ö.h.t med varken Facebook eller Messenger. (Eller ja, Facebook kan sluta fungera när man klickar på vissa länkar.. men det är ytterst sällan och inget jag direkt blir irriterad på)

Använder en Xperia Z3 med senaste versionen Android etc. Flyter på hur bra som helst och telefonen klarar att vara utan laddning i ett par dagar när jag inte använder den speciellt mycket (Spotify 2h om dagen när jag pendlar till plugget).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Har tagit bort appen, tänkte ominstallera den senare idag för att se om problemet är löst. Är det inte löst så vet jag inte hur jag ska fixa detta

För detta problem har blivit löst enligt Facebook om du söker på Google om det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem

Makalös batteritid utan FB och Messenger, 18 timmar har bara dragit 15%. Det finns i princip aldrig några appar längre i listan över strömkrävande när FB & Messenger är borta, utan alla andra stängs tydligen efter hur jag ställt in det. FB&M förutom att dra enorma mängder batteri både innan och under buggen, struntade totalt i att de inte var vitlistade och skulle stängas när skärmen släcktes, men det hände allt som oftast inte. Adjö FB!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro