Permalänk
Medlem

Jag sitter lite i samma sits. Jag jobbar med elektronik-CAD och just nu har jag 3st Dell 24", där den vänstra står på högkant för dokument/datablad. Min plan är att ersätta mittenskärmen med en 27" 1440p.

Jag har goda erfarenheter av just Dell och funderar också på deras U2715H. Dustin där vi köper in grejer ifrån har den dessutom på rea. Frågan är om man ska köra på den eller välja den nyare (?) U2717D alt U2717DA?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

De skärmar jag kommit fram till som det står mellan är säkert alla jättrebra
Men det är beslutsångerst på högsta nivå.

1.Philips 32"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/216968-p...
(Kanske skall mäta och se om den får plats på mitt gammla hörnskrivbord)
2 Asus 28"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198967-a...
3. Dell Ultra sharp 27"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/213513-d...

Måste snart komma till ett beslut då den gammla skärmen gjort sitt och sitta på en 12" skärm är ingen höjdare
Men man vill ju ha det bästa och de alternativen jag har där har väl alla sina för och nackdelar.

Skrivet av 220volt:

Jag fick igår hem en Philips BDM3270QP2 och är hittills mycket nöjd.
Värt att nämna är att den är ganska blank så har du fönster dumt till i rummet så kanske det kan vara ett problem. Den gamla BDM3270QP som är lite dyrare är mer matt vad jag läst.

I övrigt tycker jag att 1440p och 32" fungerar mycket bra ihop.

Vad har du för tittavstånd till skärmen?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

De skärmar jag kommit fram till som det står mellan är säkert alla jättrebra
Men det är beslutsångerst på högsta nivå.

1.Philips 32"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/216968-p...
(Kanske skall mäta och se om den får plats på mitt gammla hörnskrivbord)
2 Asus 28"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198967-a...
3. Dell Ultra sharp 27"
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/213513-d...

Måste snart komma till ett beslut då den gammla skärmen gjort sitt och sitta på en 12" skärm är ingen höjdare
Men man vill ju ha det bästa och de alternativen jag har där har väl alla sina för och nackdelar.

Vad har du för tittavstånd till skärmen?

Jag sitter nog ungefär 80-90cm från skärmen och tycker det är ett bra avstånd till den storleken på skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag sitter nog ungefär 80-90cm från skärmen och tycker det är ett bra avstånd till den storleken på skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok
Ja nu skall jag bara bestämma mig för vilken av de 3 jag listat som är mest prisvärd.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Ok
Ja nu skall jag bara bestämma mig för vilken av de 3 jag listat som är mest prisvärd.

Jag velade också väldigt mycket innan jag slog till på BDM3270QP2. Känns som att jag gjorde rätt val tillslut.

Men du tänker köpa BDM3270QP i så fall pga reflexfiltret?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag velade också väldigt mycket innan jag slog till på BDM3270QP2. Känns som att jag gjorde rätt val tillslut.

Men tänker köpa BDM3270QP i så fall pga reflexfiltret?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja eller igentligen mest för att den butik jag tänkt handla på har den i lager till bra pris.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Ja eller igentligen mest för att den butik jag tänkt handla på har den i lager till bra pris.

Webhallen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Webhallen?

Skickades från m.sweclockers.com

Nää, ingen nätbutik.
Men ser att webhallen har den i lager i nin stad också.
Något speciellt med webhallen?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Nää, ingen nätbutik.
Men ser att webhallen har den i lager i nin stad också.
Något speciellt med webhallen?

Aha okej. Nej inget speciellt med Webhallen, jag köpte min skärm där
Trodde de var Webhallen eftersom de är billigast just nu på den modellen.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Ja jag har tittat på den också, dock har jag tidigare (många år sedan) haft väldigt dålig erfarenhet av Dell
detta spökar fortfarande i mitt huvud. Men verkar vara en toppen skärm.

Dell's datorer undviker jag helst. Deras skärmar är däremot överlag bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Aha okej. Nej inget speciellt med Webhallen, jag köpte min skärm där
Trodde de var Webhallen eftersom de är billigast just nu på den modellen.

Blev fasktiskt Webhallen när jag väl bestämt mig, 32an står på skivbordet och nog är jag nöjd men den är väldigt stor.
Hade klarat mig men en 27a men den var ju dyrare så där kom mitt smålänska hjärta in och valde den lite billigare modellen.

Dock fick jag ett lyxproblem som jag inte räknat med, en programvara som jag använder i jobbet klarar inte den "höga upplösningen" utan måste ställa ner till fullhd bara. och det ja blir STOR text och inte så skarp och fint då.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Blev fasktiskt Webhallen när jag väl bestämt mig, 32an står på skivbordet och nog är jag nöjd men den är väldigt stor.
Hade klarat mig men en 27a men den var ju dyrare så där kom mitt smålänska hjärta in och valde den lite billigare modellen.

Dock fick jag ett lyxproblem som jag inte räknat med, en programvara som jag använder i jobbet klarar inte den "höga upplösningen" utan måste ställa ner till fullhd bara. och det ja blir STOR text och inte så skarp och fint då.

Okej Blev det QP eller QP2?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Okej Blev det QP eller QP2?

Skickades från m.sweclockers.com

QP, blev det. Mycket nöjd än så länge.

Visa signatur

Simply the best