låg fps med nytt moderkort och processor. i CSGO

Permalänk
Medlem

låg fps med nytt moderkort och processor. i CSGO

tjena! jag har uppdaterat min dator med moderkort (Gigabyte G1.sniper A88x) och processor (AMD A-10 7870k 3.9GHz) har även MSI Geforce 750 Ti i datorn sedan tidigare.
Efter jag gjort detta och installerat om mitt operativsystem och installerat alla drivrutiner så har jag bara 70-80 fps i cs och även så droppar det till 30 ibland.

jag har fixat mina launch options i cs (-threads 4 -console -high -novid -exec autoexec -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd -128tick +cl_cmdrate 128 +cl_updaterate 128 +cl_interp 0 +cl_interp_ratio 1 +rate 128000 +fps_max 999)

Är det någon som har varit med om något liknande problem eller som har en lösning?

mvh spelsugen som fan

Permalänk

Edit; @jarkovic
Vad har du för inställningar i spelet?
jag vet inte vad A10orna ska ge för fps, men jag antar att det är där skon klämmer.
Vad hade du för processor och moderkort innan?

Permalänk
Medlem

@jappejopp: innan jag bytte så hade jag AMD A-8 7600 processor och Gigabyte GA-F2A55M-S1. Då lirade jag på 800x600 upplösning (i csgo för de är de ända jag lirar) och hade alla inställningar på de lägsta som fanns och låg på 100-120 fps. nu när jag kör samma inställningar med mina nya prylar så ligger jag ju runt 80...

Permalänk
Skrivet av jarkovic:

@jappejopp: innan jag bytte så hade jag AMD A-8 7600 processor och Gigabyte GA-F2A55M-S1. Då lirade jag på 800x600 upplösning (i csgo för de är de ända jag lirar) och hade alla inställningar på de lägsta som fanns och låg på 100-120 fps. nu när jag kör samma inställningar med mina nya prylar så ligger jag ju runt 80...

Om du höjer allt (förutom v-sync) hur blir det då?
Har du skärmen kopplad i moderkortet eller grafikkortet?

Permalänk
Medlem

@jappejopp: ja skärmen är kopplad till grafikkortet. Menar du i cs att höja inställningarna förutom v-sync eller typ på nvidia kontrollpanel

Permalänk
Medlem

Hur är CPU temp? Det du har gått från är ju en 65W CPU till en 95W... det sätter rätt mycket mer press på allt från kylare till moderkortets strömleverans.

Samtidigt var ju turbon på den gamla typ 3.8 medan den nya är 4.1 så det är inte mycket till uppgradering i sig. Den största uppgraderingen i det chippet är ju GPUn egentligen, och den har du inte använt alls ändå.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: cpu tempen ligger mellan 40-50 grader. den gamla turbon låg ju på 3.1 och den nya är på 3.9 så de är ju en viss skillnad. men jag har ju högre hastighet och ny teknik så man tycker ju det borde prestera bättre.

Permalänk
Medlem

@jarkovic: Turbo på 7600 ligger på 3,8GHz och 7870k ligger på 4,1GHz, men det ska ju absolut inte bli sämre med en bättre CPU, är du säker på att upplösningen ligger på 800x600?

Testa utan -high

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jarkovic:

@Paddanx: cpu tempen ligger mellan 40-50 grader. den gamla turbon låg ju på 3.1 och den nya är på 3.9 så de är ju en viss skillnad. men jag har ju högre hastighet och ny teknik så man tycker ju det borde prestera bättre.

Som jag sa ovan, gamla är 3.1-3.8 och den nya är 3.9-4.1, så det är inte mycket skillnad, och det är "samma teknik". Det som är bättrat i A10an är iGPUn, dvs inbyggda grafikkortet, inte CPUn.

Men visst.. det borde inte bli bättre, och 40-50 grader låter helt okej. Hoppas du hittar felet.

Permalänk
Skrivet av jarkovic:

@jappejopp: ja skärmen är kopplad till grafikkortet. Menar du i cs att höja inställningarna förutom v-sync eller typ på nvidia kontrollpanel

På cs, mest för att se om det är CPU eller GPU som är problemet, du har inte skrivit vad du har i resten av datorn, det kan ju vara relevant, så gör gärna det med!
PSU, RAM osv...
Vad ligger tempen på din GPU med?