Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Både Oblivion och Morrowind i Elder Scrolls-serien kan du få för en billig peng, fina spel båda två

Permalänk
Permalänk
Medlem

Starcraft 2 arcde.
En n masssa andra free to play. Men,,, om du gillar plattdporm och har en gamepad så är shovel knightl
http://store.steampowered.com/app/250760/

sen om man gillar dote eller lol så, dungeon defenders 2, ...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Personligen tycker jag två timmar är alldeles för lite för att hinna få en uppfattning om vissa spel, fallout är ett av dom. Bara att jobba igenom skapande av karaktären och introt tar en halv evighet. Och det är inte ovanligt att man måste pausa spelet något kvart för att ta hand om t.ex. barn eller telefonsamtal.
Nä... här tycker jag allt att steam är snåla, de borde tillåta att man testar åtminstone 3-4 timmar.

Kan ju hoppa att skapa karaktären så noga.. Men visst, dessa är egentligen några man vill ha lite mer utav för att verkligen sätta sig in i. De är ju nästan att ge sig in i ett annat liv.
Pausandet kan jag inte säga mycket om, annat än det självklara, att stänga av medans. Men det blir nog en aning knepigt med barn i bilden, kan jag tänka mig. Är väl tidsskillnaden på en söt sak som sitter och ritar och en trasig TV
Är nog pga att man nästan kan spela igenom vissa spel på den tiden. Men ett system där man kan prova vissa spel lite längre och andra kortare hade inte suttit fel. Var dock trevligt förr när man fick demoskivor.. Kanske fortfarande existerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Personligen tycker jag två timmar är alldeles för lite för att hinna få en uppfattning om vissa spel, fallout är ett av dom. Bara att jobba igenom skapande av karaktären och introt tar en halv evighet. Och det är inte ovanligt att man måste pausa spelet något kvart för att ta hand om t.ex. barn eller telefonsamtal.
Nä... här tycker jag allt att steam är snåla, de borde tillåta att man testar åtminstone 3-4 timmar.

Problemet är att om man har en ganska liten budget (som t.ex. TS) så är det ganska surt att betala för ett spel man inte gillar. Även om man kan få tillbaka pengarna så tar det (vill jag minnas) ett par dagar innan de kommer tillbaka på kontot, vilket förstås betyder att man inte kan spela något nytt spel under den tiden.

Okej, men du kan ju ändå inte klaga på Steam? Vilka andra tjänster har ett enligt dig ''bättre'' testsystem? Vilka andra tjänster har ens ett testsystem likt Steams?

Det finns spel med 3-4h story, tycker du att man ska kunna spela dem gratis då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Okej, men du kan ju ändå inte klaga på Steam? Vilka andra tjänster har ett enligt dig ''bättre'' testsystem? Vilka andra tjänster har ens ett testsystem likt Steams?

Det finns spel med 3-4h story, tycker du att man ska kunna spela dem gratis då?

Origin tillåter att, efter att första gången ha startat spelet, du har 24 timmar på dig att begära återköp. Vad andra speltjänster har för policy vet jag inte.
Men spelar det någon roll hur bra eller dåliga Steams konkurrenter är när det gäller den här frågan? Det är som att säga "det gör inget att maten jag köpte från restaurang X hade larver i sig med tanke på att dess konkurrent, restaurang Y, brukar servera möglig mat". Långdragen jämförelse men jag tror du förstår poängen.

Och som med allt annat så finns det undantag, om ett spel verkligen bara tar ett par timmar att klara ut så tror jag steam utan större problem kan hitta ett system som fungerar.
Sen kan man fråga sig vad steam skulle förlora på att folk lämnade tillbaka ett spel som man hinner spela klart under en testperiod. Dels så tror jag de flesta av alla som betalar för spel gärna vill behålla de efter att ha klarat av de en gång och dels (hoppas jag) kostar de spelen inte så många kronor att steam skulle bli lidande.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera mitt favoritspel Mirror's Edge Catalyst, då jag tycker det passar in på dina kriterier!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Origin tillåter att, efter att första gången ha startat spelet, du har 24 timmar på dig att begära återköp. Vad andra speltjänster har för policy vet jag inte.
Men spelar det någon roll hur bra eller dåliga Steams konkurrenter är när det gäller den här frågan? Det är som att säga "det gör inget att maten jag köpte från restaurang X hade larver i sig med tanke på att dess konkurrent, restaurang Y, brukar servera möglig mat". Långdragen jämförelse men jag tror du förstår poängen.

Det visste jag inte, bra av Origin då. Jämförelsen haltar dock, då Steam har en helt annat utbud av spel jämfört med Origin. De flesta spelen på Steam är små korta indiespel. Om man skulle få spela de i 24h, sedan lämna tillbaka, då skulle de flesta spelen på steam försvinna.

Skrivet av Trunk:

Och som med allt annat så finns det undantag, om ett spel verkligen bara tar ett par timmar att klara ut så tror jag steam utan större problem kan hitta ett system som fungerar.
Sen kan man fråga sig vad steam skulle förlora på att folk lämnade tillbaka ett spel som man hinner spela klart under en testperiod. Dels så tror jag de flesta av alla som betalar för spel gärna vill behålla de efter att ha klarat av de en gång och dels (hoppas jag) kostar de spelen inte så många kronor att steam skulle bli lidande.

Tror mig, över 95% av användarna på steam skulle spelat igenom spelet och lämnat tillbaka det oavsett om de gillade det eller inte. De kan ju bara köpa det igen senare när de vill spela om det igen?

Steam skulle såklart förlora pengar på det, men du tänkte inte på utvecklarna av alla dessa spel kanske? Hur skulle dem få lön, om folk kan spela deras spel gratis?

Permalänk
Medlem

Tomb Raider!