Åldersgräns för att åka till dreamhack själv

Permalänk
Inaktiv

Åldersgräns för att åka till dreamhack själv

Hej jag är 14 år just nu och vill åka på dreamhack summar 2017 kommer va 15 då. problemet är att ingen av mina föräldrar kan vara där men jag tycker att jag är tilräckligt stor för att vara där själv. har kompisar som ska dit ochså. bor ungeför 3 timmar från jönköping så bara om jag får sjkuss dit så borde det inte vara några problem?

Permalänk

§ 6.5 DreamHack har ingen åldersgräns, men deltagare under 18 år skall ha målsmans tillstånd för deltagande på DreamHack. Målsman ska informeras om dessa regler

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon281410:

Hej jag är 14 år just nu och vill åka på dreamhack summar 2017 kommer va 15 då. problemet är att ingen av mina föräldrar kan vara där men jag tycker att jag är tilräckligt stor för att vara där själv. har kompisar som ska dit ochså. bor ungeför 3 timmar från jönköping så bara om jag får sjkuss dit så borde det inte vara några problem?

Håller dina föräldrar med dig om detta, det är nog den viktigare frågan?

Vad gäller reglerna så verkar det ju inte finnas någon åldersgräns.

http://dreamhack.se/dhs17/information/event-rules/
"6.4 DreamHack has no minimum age requirement; participants under the age of 18 should have their parent’s permission to attend DreamHack. Guardian shall be aware of DreamHack’s rules!"

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv

@doggywrap: Jo men det jag undrar är om du tycker är lämpligt att en 15 åring är där själv. mina föräldrar tycker att jag är för ung fast jag vet att det finns 12 åringar som är själv.

Permalänk
Medlem

Rimligen kan ingen här svara på om just DU är mogen nog att vara ensam på DH.

Argumentet "det är andra femtonåringar där ensamma" är ett icke-argument, av rätt uppenbara skäl.

Mvh, 40 år och tvåbarnsfarsa

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag var där själv första gången med några polare, vi var 12-13år .
Dock bor vi mindre än en timme ifrån jönköping, det spelar nog också in

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TotalF:

Rimligen kan ingen här svara på om just DU är mogen nog att vara ensam på DH.

Argumentet "det är andra femtonåringar där ensamma" är ett icke-argument, av rätt uppenbara skäl.

Mvh, 40 år och tvåbarnsfarsa

My thoughts exactly.

Mvh 33 år och tvåbarnsfar.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

svårt att åka när man har över beskyddade föräldrar får inte ens vara ute när det är mörkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon281410:

svårt att åka när man har över beskyddade föräldrar får inte ens vara ute när det är mörkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig vart på DH, men att va ensam där är nog ingen höjdare för ingen vaktar din dator - lätt att folk snor saker där.
En dag kommer du förstå att dom vill DITT bästa, men överlag på DH är det väl typ aldrig bråk eller tjafs och att det finns mycket personal som vaktar?
I slutändan är väl 99% där för att ha kul och spela spel tillsammans?

Fann detta via google:
http://www.dreamhack.se/dhw10/files/2010/08/foraldrarinfo_dre...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7