OnePlus 3T en bra telefon?

Permalänk
Skrivet av pi:

Kostat så hela tiden. Aldrig kostat 3200.

Ok tack då var det pga att jag var i Thailand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Står även och väger mellan 64GB eller 128 GB. 4300kr för 64GB och 4800kr för 128 GB enligt deras webbsida. Har inte fyllt den jag har idag på 64GB fast 500kr extra för dubbelt minne är ju inte så jättemycket. Går det att beställa från fler pålitliga ställen än deras webbsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

Står även och väger mellan 64GB eller 128 GB. 4300kr för 64GB och 4800kr för 128 GB enligt deras webbsida. Har inte fyllt den jag har idag på 64GB fast 500kr extra för dubbelt minne är ju inte så jättemycket. Går det att beställa från fler pålitliga ställen än deras webbsida?

Pålitliga, jadu, problemet är att du, om du har otur, får kinesiska versionen eller amerikanska versionen, och då fungerar inte 4G i Sverige, så se upp med det lite

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Oneplus släppte en reklamfilm för sina mobiler igår. Den är rätt "udda" om man får säga det så...

Jag har funderat på en Oneplus 3T men avvaktar lite (behåller min gamla tills vidare). Priset är största fördelen för Oneplus, en annan är att deras extra-UI inte är så inkräktande och har massa bloatware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoCc:

Om du har en modern bil och planerar att använda Android Auto så rekommenderar jag dig att köpa med en extra laddare/laddkabel direkt. Jag upptäckte tyvärr att Android Auto inte fungerar med någon annan kabel utom original

Kör själv Android Auto dagligen och fungerar med alla kablar jag använt utan problem. Originalkabeln har jag aldrig ens använt i bilen.

Mobilen är Op3 och bilen Audi A4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Kör själv Android Auto dagligen och fungerar med alla kablar jag använt utan problem. Originalkabeln har jag aldrig ens använt i bilen.

Mobilen är Op3 och bilen Audi A4.

Ford Mondeo 2016 & OP3

Kan starta Android Auto, men efter att jag godkänner Terms of Service så låser sig skiten bara. Sökte runt på nätet och det var några andra som rapporterade diverse problem, men att så fort dom använde original kabeln så löste det sig. Provade ta med mig den till bilen nästa gång och det fungerade direkt.

Jag har fått lite uppdateringar på telefonen sedan dess men jag har inte provat igen.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Har haft en Xperia Z3 Compact de senaste två åren som jag inte vart nöjd med. Bloatware som inte går o ta bort, glappande hörlurskontakt, flärpar som gått sönder. Så nu har jag tack vare denna tråden också beställt en OnePlus 3T ^^ .. Kan återkomma med en liten recension när jag fått den

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Då har jag snart kört min telefon en vecka och tänkte rapportera mina intryck av min telefon och en arbetskamrat som haft sin ungefär lika länge som mej.
Jag är jättenöjd. Kör jobbnr och privat i samma mobil nu.
Uppfyller mina huvudkrav: Snabb, Ren från störande program, dualsim, bra batteritid.

Mina Plus
+Skärmen är grym, alla som tittat är imponerade.
+Snabb och ren från skräpprogram. Inga problem med att få in googlekontot och jobbets Exchange konto. (Kör samtliga mailkonton tot 3st i gmail appen)
+Laddning går fort som attan med 4A. Standard laddning med 1A blir den inte ens jummen.
+Rent generellt känns den inte varm då man arbetar med den. (Jämför med Galaxy S5)
+Jättesmidigt hantering av dualsim det enda jag inte provat är att skicka MMS med sim2

Mina Minus
-Något stor fysiskt i förhållande till mängden information på skärmen.
Det är precis att den får plats i framfickan på ett par jeans.
-Raderad sökruta för google figör ingen yta högst upp på skärmen. Jag raderar alltid sökrutan men på denna telefonen blir den skrivbordsytan död, inga widgets kan placeras där i stället.
-Är verkligen ljudet via 3,5mm uttaget helt hundra? Kompisen har fått justera nivåerna i eq för att få bra ljud. Jag kör visserligen med det headset som följer med samsung så det kan vara så att de har anpassat sina telefoner till deras egna hörlurar?
-Vågar man uppdatera på vanligt vis? Det förekommer att folk brickat sin enhet då uppdateringen låst sig.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

Mina Minus
-Något stor fysiskt i förhållande till mängden information på skärmen.
Det är precis att den får plats i framfickan på ett par jeans.
-Raderad sökruta för google figör ingen yta högst upp på skärmen. Jag raderar alltid sökrutan men på denna telefonen blir den skrivbordsytan död, inga widgets kan placeras där i stället.
-Är verkligen ljudet via 3,5mm uttaget helt hundra? Kompisen har fått justera nivåerna i eq för att få bra ljud. Jag kör visserligen med det headset som följer med samsung så det kan vara så att de har anpassat sina telefoner till deras egna hörlurar?
-Vågar man uppdatera på vanligt vis? Det förekommer att folk brickat sin enhet då uppdateringen låst sig.

- Skärmen kunde haft något högre upplösning, det håller jag med om (men det är åas en avvägning mot priset).
- Jag har inga problem att lägga ikoner eller widgets där google-rutan legat.
- Ingen aning, har inte upplevt några problem.
- Folk lyckas bricka iPhones också, gör man bara som det står så skall det inte vara några problem. (Och som vanligt är det ju bara de som misslyckats som skriker och gormar, vi som lyckas tänker ju inte mer på det utan går vidare med våra liv istället).

I övrigt är jag lika nöjd som du. Gick från en iPhone 6 till denna och övergången kunde knappast varit smidigare. Underbart skönt att slippa ha två telefoner, systemet är rappt och inställningsmöjligheterna oändliga (iaf i en IOS-användares ögon).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Jag hade en. Den var som en Amerikansk stridsvagn

Permalänk
Medlem

När jag drar upp en app eller genväg till ytan där sökbaren fanns kommer "remove" rutan fram.
Hur tar man skärmbild så är det enklare att förklara.
En fundering: Jag har markerat sökbaren som osynlig. Den kanske finns kvar trots att den inte syns. Hur tar man då bort den helt?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Införskaffat en oneplus 3t. Har sen tidigare en Motorola X 2014. 16 GB började kännas för begränsat och batteriet räcker inte en arbetsdag heller.

Oneplus 3T 128 fixar bägge delarna fast jag är inte frälst i övrigt. Främst formatet som är kasst. Den är inte designad för att hålla i handen min gamla Note 2 var betydligt greppvänligare och var nog ännu bulkigare. Aldrig hållt i en halare telefon. Hade vart bättre de kört med samsungs plast som greppar bättre. Motorola X 2014 har en genial dimpel och mer handflatevänlig form och strävare metall men så är den lite mindre också men den kör åttor i användarvänlighet och går att använda utan skal. Oneplus 3T har massor med bezel så det är inte bara att den har 0,3 tum större skärm.
Med skal hoppas jag att jag kan börja känna att den kan bli hyfsat användbar ändå.

Ljudmässigt högtalarna är ingen höjdare men ljudet i sig den har lägre noisefloor än motorolan i alla fall men det där tar mer än en vecka att avgöra. Rapp överlag är den i alla fall men någon sekund längre laddningstid gör noll skillnad egentligen.

Bortsett ergonomin som är rätt så vital så är den vettig dock men ex Galaxy S7 säljs nu för samma pris så om det är någon vidare deal är tveksamt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Provetector:

Då har jag snart kört min telefon en vecka och tänkte rapportera mina intryck av min telefon och en arbetskamrat som haft sin ungefär lika länge som mej.
Jag är jättenöjd. Kör jobbnr och privat i samma mobil nu.
Uppfyller mina huvudkrav: Snabb, Ren från störande program, dualsim, bra batteritid.

Mina Plus
+Skärmen är grym, alla som tittat är imponerade.
+Snabb och ren från skräpprogram. Inga problem med att få in googlekontot och jobbets Exchange konto. (Kör samtliga mailkonton tot 3st i gmail appen)
+Laddning går fort som attan med 4A. Standard laddning med 1A blir den inte ens jummen.
+Rent generellt känns den inte varm då man arbetar med den. (Jämför med Galaxy S5)
+Jättesmidigt hantering av dualsim det enda jag inte provat är att skicka MMS med sim2

Mina Minus
-Något stor fysiskt i förhållande till mängden information på skärmen.
Det är precis att den får plats i framfickan på ett par jeans.
-Raderad sökruta för google figör ingen yta högst upp på skärmen. Jag raderar alltid sökrutan men på denna telefonen blir den skrivbordsytan död, inga widgets kan placeras där i stället.
-Är verkligen ljudet via 3,5mm uttaget helt hundra? Kompisen har fått justera nivåerna i eq för att få bra ljud. Jag kör visserligen med det headset som följer med samsung så det kan vara så att de har anpassat sina telefoner till deras egna hörlurar?
-Vågar man uppdatera på vanligt vis? Det förekommer att folk brickat sin enhet då uppdateringen låst sig.

Ett tipps är ladda ner VPN och sätta land som Tyskland eller holland så kan du ladda ner senaste uppdateringen som fixar punkt 2 på minus sidan.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Får meddela att jag fortfarande är jättenöjd med telefonen och den snabba laddningen är perfekt.
Angående hur hal telefonen är så kör jag alltid mina telefoner i flipcase och då är den smidig att hålla i.

Jag har en uppdatering jag inte vågat köra in.
Den skall läggas in som man gör på vilken telefon som helst?
Kan man göra en backup på hela telefonen först?
Nu har jag hamnat i ett sådant läge att alla appar och inställningar för både jobb och fritid är installerade.
Det känns lite som att lägga "alla ägg i samma korg".
Önskar tips på bra app där man kan hitta och låsa en försvunnen telefon?
(Sonens "find my ifone har man ju fått köra några gånger...)

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

Önskar tips på bra app där man kan hitta och låsa en försvunnen telefon?
(Sonens "find my ifone har man ju fått köra några gånger...)

Det finns inbyggt i android
https://myaccount.google.com/find-your-phone

https://www.google.com/android/devicemanager

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Provetector:

Får meddela att jag fortfarande är jättenöjd med telefonen och den snabba laddningen är perfekt.
Angående hur hal telefonen är så kör jag alltid mina telefoner i flipcase och då är den smidig att hålla i.

Jag har en uppdatering jag inte vågat köra in.
Den skall läggas in som man gör på vilken telefon som helst?
Kan man göra en backup på hela telefonen först?
Nu har jag hamnat i ett sådant läge att alla appar och inställningar för både jobb och fritid är installerade.
Det känns lite som att lägga "alla ägg i samma korg".
Önskar tips på bra app där man kan hitta och låsa en försvunnen telefon?
(Sonens "find my ifone har man ju fått köra några gånger...)

Inbyggd finns, dock är det kört om telefonen återställs.
Med root och installera stöldskyddsapp (likt Cerberus) finns den kvar vid återställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Ett tipps är ladda ner VPN och sätta land som Tyskland eller holland så kan du ladda ner senaste uppdateringen som fixar punkt 2 på minus sidan.

Fick ner 7.1.1 via den. Lite lur på att batterianvändningen ökade markant dock och något konstigt med skalningen ikonerna använder inte skärmbredden fullt ut längre?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Fick ner 7.1.1 via den. Lite lur på att batterianvändningen ökade markant dock och något konstigt med skalningen ikonerna använder inte skärmbredden fullt ut längre?

Konstigt jag hade inga som helst problem och vart mest glad jag kunde ha fler ikoner på startskärmen xD

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Jag hade iof 0 ikoner på startskärmen innan. Nu har jag 4 på rad men jag har typ plats för 5 i rad. Nästan i alla fall

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Se på fan det gick att få 5 i rad men man fick göra det manuellt :p.

Fått hem min Spigen Rugged armor. Känns baklänges att det ger mer premiumkänsla med skal. Knapparna blev riktigt bra nu och bra med indent för profilslidern. Gillar även designen bättre med den svarta ramen. Oneplus får verkligen ett stort U för grunddesignen.

Kolfiberimiationerna ger inte ett så billigt intryck som förväntat och även plasten ser inte riktigt ut som billig plast. Har något slags sandpapperprofilering så den känns säker att hantera nu iaf.

Klart nöjd med skalet bara plus jämte oneplus naturell. Nu när man catchat alla favoritapplikationer börjar man verkligen digga rappheten. 6 GB Ram betalar sig måhända

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hej.
Köpte en oneplus 3T 128gb för en månad sedan och har haft problem sen dag ett med att den tappar signal. Har varit onåbar på telefon, den tappar kontakten på wifi och på mobil data verkar den inte stabil då ikonen ändras hela tiden från 4g, H+ till ingen tjänst på ett samma ställe.

Någon annan som haft det här problemet?

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //