Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikez:

Investera endast så mycket som du har råd att förlora. AMD aktien bör stiga, såvida de inte floppar och gör en bulldozer 2.0.

Om ryzen levererar kommer AMD ta marknadsandelar från Intel. Särskilt på servermarknaden där Intel idag står för ca 99% av marknaden.

Hoppas också AMD kan ta andelar på server sidan så dom får in lite välbehövligt kapital, tror gör man väl iofs i kyrkan men jag måste iaf säga att jag spekulerar i att AMD inte kommer att återupprepa dozer.

Inte för att jag "tror" att Ryzen når upp till Intels senaste och bästa heller överlag, rent generellt och hoppas alla kan hålla sina förväntningar i schack samt att vi slipper trist, noncharlant strunt och 10+ sidor buhuhu AMD a'la Wccftech när NDA väl lyfts, men det behöver dom iofs inte heller utan piska Intel prestanda/investerad krona och inte så extremt långt efter vad gäller singel trådat och dom kan ha en vinnande koncept isf, iaf i min mening.

Mina förväntningar forstsätter vara nerskruvade, försiktigt optimistisk men då inom vissa ramar, el ja man kan säga att jag vet vad jag INTE förväntar mig att dom åstakommer iaf och allt över det är bara bonus. Priserna här i Sverige och resten av världen överlag också för den delen kommer vara rätt avgörande så vida inget helt oförväntat sker i Swe test?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Någon här som på ett enkelt sätt kan förklara hur man går tillväga för att köpa AMD-aktier?

Skapa konto på Avanza och köp eller ring/gå in på din bank och be om hjälp.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Främst är det väl de senaste månaderna kursen har gått upp:
http://i.imgur.com/9wecphN.png

1år skulle det vara. Var senast inne och kollafe igår. Bra minne..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

Tja. Hur tror ni det kommer gå med försäljningen av AMD's Ryzen processorer? Funderade om man skulle investera i AMD-aktier!

Hah, du är ju lite sent ute med det med tanke på att de har gått upp typ 8 gånger i värde sedan de var billiga.
Jag skrev om det på Flashback i slutet av 2015, du skulle köpt dem då ..

Klart de kan stiga vidare nu med men det var då det var grymt billigt för AMD och det tekniska (d.v.s. att priset på aktierna hade börjat stiga) hade svängt över till positivt också.

Ryzen är ju långt mycket bättre än vad FX är idag och kommer kanske vara en attraktivare produkt än Intel på alla prisnivåer. Vem vet.

AMD har ju inget modernt grafikkort i övre entusiastsegmentet just nu och det är ju där de mesta pengarna finns så Vega kan säkert dra in några slantar också.

Sedan har vi ju allt AI-snack och så också men både Nvidia och AMD har ju dragit iväg något enormt det senaste året drygt.

Permalänk
Medlem

Enklaste är nog att skaffa ett konto antingen på Nordnet eller avanza.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

AMD har gått extremt starkt senaste åren, och förväntningarna verkar höga på nya produkterna. På kortare sikt talar dock tekniska indikatorerna för viss sälj.

Eller menar du med "investera" att köpa en Ryzenplattform?

Edit: Såg att du faktiskt menade aktien, se ovan.

Ur mitt perspektiv att se på det är det ju först vid noteringar under $9.5 och än mer $5.8 det ser negativt ut.

Sitta och snacka ur minut, tim eller dagsperspektiv känns ju inte så relevant för den som handlar på lite sikt och inte skall sitta och tradea aktien. Skall man tradea den och säg sälja vid noteringar under $13 så gäller det ju att ha en plan för när man skall ta hem vinsten / göra traden riskfri / hur man skall agera om priset går över $13 och än mer om det skulle gå över $14.27 igen (förslaget då är väl att ta förlusten (på en shortad position)..)

Disclaimer: Inte finansiellt råd jag tar inget ansvar det är dina pengar och ditt beslut hur du än gör o.s.v. Totalt hokus-pokus bla bla det är bara hur min pyttelilla erfarenhet av att kika på priset skulle säga och utgår helt enkelt ifrån högre toppar och lägre bottnar och inget annat.

Om ni undrar vad jag snackar om så kika på http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=amd och ändra till weekly så ser ni tidigare bottnar och toppar. Bygger på tanken att priset antagligen kommer stiga om det är stigande och falla om det är fallande. Och följa John / att fler gör samma sak.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt för 20k på 8-9 dollar.

Med tanke på deras dåliga position fram till Polaris så räcker det med att de bara nosar på Intel/nVidia för att aktien ska fortsätta.

Vega o Ryzen kommer defacto plocka marknadsandelar och ge svarts siffror. R&D är redan lagt för båda och frågan är inte om de kan casha in utan frågan är hur mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304