Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min dator kan ej starta en låt, video eller klipp på youtube?!

Permalänk
Medlem

Min dator kan ej starta en låt, video eller klipp på youtube?!

Hello,

Min dator har börjat krångla på senaste tiden och jag kan inte hitta en lösning till mitt problem så jag vänder mig till er.

För en tid sedan så började jag att redigera videos osv och nu kan det vara så att under tiden jag redigerar och vill starta videon för att se hur det blir, så går inte videon igång. Jag trycker på play men ingenting händer, förutom att play ikonen ändras till en stopp ikon. Sen spelar det ingen roll vad jag gör och i vilket program jag är, jag kan inte starta en film som ligger lokalt på datorn, kan inte starta en låt på spotify eller ett klipp på Youtube.

Enda lösningen är att starta om datorn, då kan jag starta alla filer igen tills det hänger sig, då är det bara att starta om datorn igen. Vad kan felet bero på?

Så här ser min dator ut innanför burken:
Moderkort: ASRock H67M
CPU: i7 2600 @ 3,4GHz
Grafikkort: Geforce GTX 960
RAM: 8 GB DDR3 @ 665MHz (kommer inte ihåg märke men om det behövs öppnar jag burken och kollar)

Behöver ni veta mer så säg till. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Låter som det skulle kunna vara något med ljudet som strular. Kanske så att ljudkortet hänger sig eller något? om du kan framtvinga felet och trycka på volym ikonen nere i aktivitetsfältet vid klockan och sedan sänka eller höja lite så ska de ju "plinga" till eller göra ett "test":

Visa signatur

.:Main:.
Windows 11 | Fractal design Define R6 TG | LG 38'' 38GN950 + Acer 34" Predator X34A | ASUS PRIME Z690-P | i7-12700k | ASUS STRIX GeForce RTX 4090 | DDR5 32GB@5200mhz | Samsung 980 PRO M.2 NVMe
.:Hackintosh Mini-ITX:.
macOS Monterey | Cooler Master NR200P | Intel i7 6600k | AMD 5500 XT | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av naxm:

Låter som det skulle kunna vara något med ljudet som strular. Kanske så att ljudkortet hänger sig eller något? om du kan framtvinga felet och trycka på volym ikonen nere i aktivitetsfältet vid klockan och sedan sänka eller höja lite så ska de ju "plinga" till eller göra ett "test":
http://i.imgur.com/9REGTha.png

Hej, förlåt för att jag har glömt att svara! Jag tror jag har löst det genom att ändra inställningarna för mitt ljudkort. Det har fungerat felfritt nu i alla fall sen du svarade mig så TACK SÅ MYCKET. Nu slipper jag köpa ny dator, phu!

Blev rätt nyfiken. Hur kan ljudkortet skapa detta problem egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orakelo:

Hej, förlåt för att jag har glömt att svara! Jag tror jag har löst det genom att ändra inställningarna för mitt ljudkort. Det har fungerat felfritt nu i alla fall sen du svarade mig så TACK SÅ MYCKET. Nu slipper jag köpa ny dator, phu!

Blev rätt nyfiken. Hur kan ljudkortet skapa detta problem egentligen?

Hej igen, ingen fara, såg själv efter att jag hade skrivit att det var några dagar sen du hade gjort tråden.
Anledning till varför jag trodde det var ljudkortet är för att ett ljudkort jag har för musikinspelning beter sig på liknande sätt men att det kan hända lite då och då när datorn startas. Då fungerar inte ljudet och varken youtube eller spotify fungerar heller. Ingen aning om vad det kan bero på i mitt fall men skönt att det löste sig för dig

Visa signatur

.:Main:.
Windows 11 | Fractal design Define R6 TG | LG 38'' 38GN950 + Acer 34" Predator X34A | ASUS PRIME Z690-P | i7-12700k | ASUS STRIX GeForce RTX 4090 | DDR5 32GB@5200mhz | Samsung 980 PRO M.2 NVMe
.:Hackintosh Mini-ITX:.
macOS Monterey | Cooler Master NR200P | Intel i7 6600k | AMD 5500 XT | 16GB