Permalänk
Medlem

Andersson PSU SG GGP 2.0

Hej!

Jag såg nyss artikeln om Anderssons PSU:S här på Sweclockers och har lite funderingar angående denna PSU.

Jag köpte ett Andersson nätagg i December 2016 för hade fått coilwhine på mitt nya Asus GTX 1070 6GB och vid byte från min gamla PSU (https://www.inet.se/produkt/6909704/be-quiet-pure-power-l7-53...) försvann coilwhinet från grafikkortet. Hade ingen speciell budget att leka med efter köpet av grafikkortet så valde ett billigare alternativ som PSU.

Dock såg jag en del kommentarer angående Andersson som var mycket skeptiska till deras nätaggregat.

Jag undrar om det finns några speciella risker med att ha ett Andersson PSU i datorn, är det endast skit som kan gå sönder vilken sekund som helst eller har jag blivit påverkad av kommentarerna? Med andra ord, borde jag överhuvudtaget ha kvar PSU:n i datorn?

Det har fungerat bara bra de två månaderna som jag använt det och överklockat både grafikkortet och processorn utan några som helst problem.

Mvh Martin.

P.S Jag har en Andersson SG GGP 2.0 650W

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn, inget höjdarnätagg men absolut inget farligt.
Må stå Andersson på det men invändigt har dom köpt in dom från en tillverkare och klistrat på en egen lapp som dom flesta andra nätdelarna på marknaden så dom negativa kommentarerna kan du strunta i.

//fesen