Egenskaper för speakers - Nivåer

Permalänk

Egenskaper för speakers - Nivåer

Hej, jag skippade precis allt vad virtuellt 7.1 ljud innebär och gick tillbaka till onboard audio. Nu är det såhär att jag har en inställning under egenskaper för högtalare som heter "Nivåer". Det finns reglage för samtliga ingångar på moderkortet såsom "Rear X in" ( X=en färg ). Dessa är alla på 0% just nu. Det enda som är på 100% är "Realtek HD audio output" samt "Rear" och "Front".

Min fråga är vad alla dessa "Rear X in" är för något eftersom ljudet fungerar med dessa på 0%, speciellt "Rear Green in" ?

Nån som sitter på kunskap om dessa?

Tacksam för svar, blir galen då jag ej hittar nåt på google.

Mvh Turbotraktor

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Har du något kopplat på ingångarna då ?

Eller kör du allt ljud från datorn.

Inga externa instrument, ljuduppspelningsenheter etc ?

Isf är det väl naturligt att du har ingångarna på 0.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Rekordmedlem

En gissning är att rear in nånting är ingångarna som sitter direkt på moderkortet och front är de som ansluts via frontpanelen, ingångar är för att ansluta nån ljudkälla till datorn och de flesta datorer har åtminstone en mikrofoningång och en linjeingång.
Står deras nivåer på 0 så tar de inte emot ljud men du kan ju spela upp ljud ändå för då använder du utgångarna och inte ingångarna.

Färgerna är färgerna vid kontakten för att märka upp dem eftersom det är svårt att få plats med text som förklarar funktionen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.