Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

W10 - Audio Enhancement Problem

Permalänk
Medlem

W10 - Audio Enhancement Problem

Tjena!

Windows 10 strular lite med mig just nu då Audio Enhancement Problem ruta kommer upp lite då och då när det passar sig själv och sedan stänger av allt inkommande och utgående ljud.

Det "roliga" är väl den att jag inte ens har Audio Enhancement aktiverat på W10.

Detta är bild på Realtek program som jag aldrig använder men kanske är relaterat(?)

Hoppas det är någon här som haft samma problem och kanske kan bidra med lite råd

Tackar och bugar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl ett usbanslutet headset så du använder inte ljudkortet i datorn och felmeddelandet tyder på att du har drivrutinsproblem, prova att installera om drivern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl ett usbanslutet headset så du använder inte ljudkortet i datorn och felmeddelandet tyder på att du har drivrutinsproblem, prova att installera om drivern.

Drivrutinen för Headsettet eller för moderkortet?

För jag får detta meddelande på ALLA aktiverade ljudenheter.

Permalänk
Medlem

Går det inte att stänga av Windows egna Audio Enhancement under Properties för standardenheten?

Alternativt högerklicka på den enhet (i din första bild) som du vill ha som standard( i ditt fall tolkar jag det som Headsetet) och välja den som standardenhet för kommunikation och ljud?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kimhypno:

Drivrutinen för Headsettet eller för moderkortet?

För jag får detta meddelande på ALLA aktiverade ljudenheter.

Båda drivrutinerna i så fall, det kanske är nått fel i win också men prova drivrutinerna innan du installerar om win.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Går det inte att stänga av Windows egna Audio Enhancement under Properties för standardenheten?

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Ftechnicallyeasy.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2Faudio-enhancements-windows-10.png&f=1

Alternativt högerklicka på den enhet (i din första bild) som du vill ha som standard( i ditt fall tolkar jag det som Headsetet) och välja den som standardenhet för kommunikation och ljud?

Jo denna som är problemet. Jag har ingen "Enhancement" tab. Detta problem är skit konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhypno:

Jo denna som är problemet. Jag har ingen "Enhancement" tab. Detta problem är skit konstigt.

Lite sent kanske men fann denna på webben:

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/Beats-Audio-compression-and-volume-fluctuation-HP-ENVY-m6/m-p/5137867/highlight/true#M67144

Har för mig att jag råkat ut för något liknande en gång, Realtek Audio lever sitt eget liv i Windows 10. Kan ibland fungera att installera den generella HighDef drivrutinen hellre än Realteks egen dynga.

Edit:
Men du har alltså senaste Logitech drivarna på plats i övrigt?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Fixade skiten med att installera en äldre version av Logitech Gaming software! SkitTech