Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med FPS drops olika spel H1Z1 och CS:GO

Permalänk

Problem med FPS drops olika spel H1Z1 och CS:GO

Hej!

Jag är osäker på vad jag ska lägga tråden då jag är ny här på forumet men hoppas detta funkar bra!

Nu är det så att jag har spelat på min dator i snart 2,5 år och på senare tid så har jag haft problem med FPS drops. Så fort jag skjuter, förflyttar siktet eller vänder mig i spelen så blir det en liten frysning varje millisekund och spelet blir nästintill ospelbart. Det ska ju liksom gå "smooth" så att säga. På H1 ligger jag på 40 fps med very low(!) settings och när jag lirar CS:GO så går jag under 60 fps så fort jag börjar spraya. Jag kör med 1920x1080 på båda spelen samt high performance på windows settings. Dock så funkar LoL alldeles utmärkt.

Mina speccs är (samt temperatur när jag har igång spelet i bakgrunden, ej idle):

Har ni mer frågor om datorn/settings så letar jag upp det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Avinstallera nuvarande grafikdrivrutin och gå tillbaka till en äldre. Funkar inte de så använd DDU för att rensa drivrutiner sen installera ny.

Det är ingen höjdare att ha spel på HDD nu för tiden då de inte hänger med att läsa tillräckligt snabbt. En SSD skulle göra susen.

Du bör klara dig på 8GB RAM men det vore optimalt om du hade 16.

Använd MSI Afterburner för att logga alla värden när du spelar så kan man se vad som händer när de laggar till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som problem med grafikprestanda så gör som ovanstående sa ladda ner Display Driver Uninstaller(DDU) och avinstallera alla nvidia drivrutiner. Ladda sedan ner igen från nvidias hemsida och installera.

Ditt GTX 760 ska utan problem driva CSGO med 60+++FPS. 8GB räcker gott till CSGO. Vissa spel som GTA V och liknande kan vara gränsfall med höga inställningar men inte CSGO.

Sen räcker en vanlig HDD gott å väl, i alla fall till CSGO då jag själv sitter på en sådan till mina spel, har dock inte H1Z1 så kan inte uttala mig om det spelet. Dock funkar GTA V och även nya Ghost Recon Wildlands BETAn med en vanlig HDD utan problem dessa är "open world"-spel som kan lida lite av pop-ins med en "slö" lagring.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SpeedRebirth:

Avinstallera nuvarande grafikdrivrutin och gå tillbaka till en äldre. Funkar inte de så använd DDU för att rensa drivrutiner sen installera ny.

Det är ingen höjdare att ha spel på HDD nu för tiden då de inte hänger med att läsa tillräckligt snabbt. En SSD skulle göra susen.

Du bör klara dig på 8GB RAM men det vore optimalt om du hade 16.

Använd MSI Afterburner för att logga alla värden när du spelar så kan man se vad som händer när de laggar till

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av krrjon:

Jag tycker det låter som problem med grafikprestanda så gör som ovanstående sa ladda ner Display Driver Uninstaller(DDU) och avinstallera alla nvidia drivrutiner. Ladda sedan ner igen från nvidias hemsida och installera.

Ditt GTX 760 ska utan problem driva CSGO med 60+++FPS. 8GB räcker gott till CSGO. Vissa spel som GTA V och liknande kan vara gränsfall med höga inställningar men inte CSGO.

Sen räcker en vanlig HDD gott å väl, i alla fall till CSGO då jag själv sitter på en sådan till mina spel, har dock inte H1Z1 så kan inte uttala mig om det spelet. Dock funkar GTA V och även nya Ghost Recon Wildlands BETAn med en vanlig HDD utan problem dessa är "open world"-spel som kan lida lite av pop-ins med en "slö" lagring.

Tack båda för bra svar. Ska testa detta direkt!

Permalänk

Här har du en guide om du vill öka din fps i CS. 60 är ingenting och du skall utan problem får mycket mycket mer:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=german&...