Kompisar hör mitt ljud genom hörlurar

Permalänk

Kompisar hör mitt ljud genom hörlurar

Hej,

Nu börjar jag dampa då jag har testat på både min gamla och nya dator och dessutom med flera headset. Mina kompisar hör mitt ljud jag hör även fast jag mutar min mic. Jag lirar med ett QPAD QH-90 och hade förr ett Turtle Beach x12. Jag har fått ny dator som det inte borde va något problem med men nu hör mina kompisar mitt ljud.

Antar att det är någon inställning, men snälla hjälp mig då jag haft detta hur länge som helst...
Behöver ni mer information så skriv gärna!

//Erik

Permalänk
Avstängd

Brukar vara intern kortslutning som orsakar detta, många vänner med billiga headsets har samma problem

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Brukar vara intern kortslutning som orsakar detta, många vänner med billiga headsets har samma problem

Hur fixar man det? Inte så sugen på att köpa hörlurar för över 800...

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är ju att använda en extern mikrofon istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vrooomster12:

Hej,

Nu börjar jag dampa då jag har testat på både min gamla och nya dator och dessutom med flera headset. Mina kompisar hör mitt ljud jag hör även fast jag mutar min mic. Jag lirar med ett QPAD QH-90 och hade förr ett Turtle Beach x12. Jag har fått ny dator som det inte borde va något problem med men nu hör mina kompisar mitt ljud.

Antar att det är någon inställning, men snälla hjälp mig då jag haft detta hur länge som helst...
Behöver ni mer information så skriv gärna!

//Erik

Jag hade samma problem med x12 ibland, byt mick i kontrollpanelen eller i skype bara. Det är nån bugg som gör att ditt ljud ut används som ljud in.

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Ett alternativ är ju att använda en extern mikrofon istället

Vi har nån Blue Yeti mic, skulle den funka? Behöver man skydd också som typ youtubers har?

Permalänk
Skrivet av PeanutPowerz:

Jag hade samma problem med x12 ibland, byt mick i kontrollpanelen eller i skype bara. Det är nån bugg som gör att ditt ljud ut används som ljud in.

Hur menar du?

Permalänk

Har du ditt headset kopplat i frontportarna på chassit? Brukar vara på tok för tunna/kassa kablar där som gör att du får väldigt mycket störningar åt båda håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vrooomster12:

Hur menar du?

https://gyazo.com/790678d44a696be4748ffe3e9cf70df1

Testa byt mikrofon där bilden visar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vrooomster12:

Vi har nån Blue Yeti mic, skulle den funka? Behöver man skydd också som typ youtubers har?

Behöver och behöver. Det påstås ju att det gör ljudet bättre. Själv har jag inte hört någon skillnad på min med/utan
Om någon läser det här och kan förklara närmare så får ni gärna göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Behöver och behöver. Det påstås ju att det gör ljudet bättre. Själv har jag inte hört någon skillnad på min med/utan
Om någon läser det här och kan förklara närmare så får ni gärna göra det.

det kallas väl puff-skydd och gör att man inte hör flåsningar/puffningar lika bra, inte att själva ljudet blir bättre.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Behöver och behöver. Det påstås ju att det gör ljudet bättre. Själv har jag inte hört någon skillnad på min med/utan
Om någon läser det här och kan förklara närmare så får ni gärna göra det.

https://www.wikiwand.com/en/Pop_filter

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag använde integrerade ljudkortet på mitt modekort, ljudet var extremt mycket högre till mina vänner också. Köpte ett riktigt ljudkort och sen var problemet borta/dolt.

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Har du ditt headset kopplat i frontportarna på chassit? Brukar vara på tok för tunna/kassa kablar där som gör att du får väldigt mycket störningar åt båda håll.

Testat båda, någon som jag märkte funkade var att ändra frekvensen på micen o ta nån "Acoustic noise cancelling" eller nåt. Men då hörde mina kompisar inte mig.

Skickades från m.sweclockers.com