Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Chassi med begränsade mått

Permalänk
Medlem

Chassi med begränsade mått

Tjenare alla goa!

Nu så är det så att jag ska flytta till väldigt mycket mindre, och då försöker jag ju förståss att hitta bra kompakt lösningar på diverse saker bl.a att ha datorn i skrivbordets hutch. Så därför behöver jag hitta ett chassi som dels passar hutchen samt funkar bra med min dators komponenter!

Krav för chassi
Max Djup: 400 MM
Max Höjd: 400 MM
Max Bredd: 300 MM

Datorns komponenter:

1 st ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC (STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5)
1 st ASUS Z170-AR - ATX / Z170 (BULK)
1 st Corsair PowerSupply (PSU) RM750x 750W
1 st Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz / DDR4 / CL13 / CMK16GX4M2A2133C13
1 st Fractal Design Define R5 Blackout Edition (Ej PSU)
1 st Intel Core i7-6700K - 8 trådar / 4,0GHz (4,2 Ghz Turbo) / 8MB / Socket 1151
1 st Noctua NH-D15 CPU Kylare
1 st Samsung SSD 256GB

Tack så mycket i förhand allihopa!

Permalänk
Medlem

Att du sitter på ett ATX-moderkort gör det förstås lite knivigare att hamna innanför ramarna du specar, men rent spontant skulle jag kika på den typ av chassin med "öppen planlösning" och lägre antal hårddiskburar som dykt upp på marknaden den senaste tiden, typ FD Define C, Corsair Carbide 400C och liknande.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

40mm högre än du önskar, men annars tror jag på det här: https://www.inet.se/produkt/6901659/fractal-design-define-c-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OliverU:

Tjenare alla goa!

Nu så är det så att jag ska flytta till väldigt mycket mindre, och då försöker jag ju förståss att hitta bra kompakt lösningar på diverse saker bl.a att ha datorn i skrivbordets hutch. Så därför behöver jag hitta ett chassi som dels passar hutchen samt funkar bra med min dators komponenter!

Krav för chassi
Max Djup: 400 MM
Max Höjd: 400 MM
Max Bredd: 300 MM

Datorns komponenter:

1 st ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC (STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5)
1 st ASUS Z170-AR - ATX / Z170 (BULK)
1 st Corsair PowerSupply (PSU) RM750x 750W
1 st Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz / DDR4 / CL13 / CMK16GX4M2A2133C13
1 st Fractal Design Define R5 Blackout Edition (Ej PSU)
1 st Intel Core i7-6700K - 8 trådar / 4,0GHz (4,2 Ghz Turbo) / 8MB / Socket 1151
1 st Noctua NH-D15 CPU Kylare
1 st Samsung SSD 256GB

Tack så mycket i förhand allihopa!

Ncase M1 kan nog passa väldigt bra! Det enda du behöver göra är att byta moderkort till mITX och skaffa en Noctua NH-C14.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enda ATX-chassi jag kan komma på som är under 400×400×300 är Raijintek Thetis - ATX-varianten av Metis.
Men jag kan inte garantera att grafikkortet passar in - det är på gränsen. Sen vet jag från Metis att det är inte världens bästa kylning i dem och det är lite tunn aluminiumplåt så man kanske inte är jätteglad över byggkvalitén.
Annars får du gå ner till mATX-moderkort för att hitta fler burkar nära 400×400. Många mATX och vissa mITX-burkar är något större än så.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.