Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur stoppar man utskrift?

Permalänk
Medlem

Hur stoppar man utskrift?

Jag har en Samsung skrivare som är ansluten till USB och som Windows 10 tar hand om helt. Den har tydligen själv installerat drivrutiner...

Jag ville skriva ut en sida från Internet och nu får inte stopp på denna. Har efter 2 ark tömt den på papper... Så fort jag stoppar papper i, kommer den igång och vill fortsätta...

Finns det något sätt att stoppa den?

Permalänk
Avstängd

Tyvärr kan jag jag inte svara på din fråga, men såhär brukar det se ut, åtminstone på äldre system, datorn skickar ett datapaket till skrivaren som skrivaren sedan lagrar i sitt eget internminne (motsvarande ett RAM minne) Sedan köar skrivaren rådata i en kronologisk kö.

De gamla systemen går alltså ej att komma åt från datorn i egentlig bemärkelse, utan måste ställas in på skrivaren för att tex stoppa en pågående process.

De nya vet jag ej dock..

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Stoppknappen på skrivaren eller cleara utskriftskön på datorn (traybar) brukar väll fungera

Permalänk
Avstängd

Utskriftskön på datorn innehåller stackad, icke avsänd data som köats utanför skrivarens internminne då detta är fullt eller inväntar respons.
Internt lagrad information kan ej stoppas från den (i allafall inte på äldre system) däremot icke avsänd information kan nollställas där.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Inget finns på skärmen. Den har dumpat allt i skrivaren.

Kollar efter stopp på skrivaren.

Permalänk
Avstängd

Är det ett nödstopp det gäller så brukar det gå att slå av med samma knapp som sköter av/på på skrivaren. Ofta skall man, likt på datorn när den hänger, hålla in den ett visst intervall tex.

Brukar finnas någon liten knapp man kommer åt med ett uträtat gem eller liknande för att nolla internminne, kolla i manualen om det går att nollställa skrivaren till fabriksinställningarna om den har aktivt internminne.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number