Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Wildlands? är det inte "be the hero" man får med kortet? vad är be the hero förresten? haha

Ajaj jag vill "bara" ha windlands....hoppas de får in fler

Ska se om nåt mail dyker upp från webbis med alla vouchers, de hade ingen aning i butik om DoW3 iaf men de hade det på sin sida så ordnar sig nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Mm sant, 1,8 låter bra faktist.
Kolla in det här

https://www.youtube.com/watch?v=R8yak_GHsXs

Ser ballt ut, kommer både till Vive och Rift snart eller?

Permalänk
Medlem

Aorus kortet är snyggt och väldigt tyst men två problem.

1. Coilwhine, ganska så högt och hörs då och då.
2. Dåliga klocks, måste fått historiens sämsta 1080TI. Lyckas nå 1960 mhz med full power target. Kör jag full voltage kan jag få 1970 mhz.

I spel ligger den runt 1930 mhz och är ju då runt 100 mhz ifrån vad de flesta andra ligger på. Funderar på skicka tillbaka det då coilwhine stör mig och den inte klocka så bra.

Vad ligger ni andra på för klocks?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Aorus kortet är snyggt och väldigt tyst men två problem.

1. Coilwhine, ganska så högt och hörs då och då.
2. Dåliga klocks, måste fått historiens sämsta 1080TI. Lyckas nå 1960 mhz med full power target. Kör jag full voltage kan jag få 1970 mhz.

I spel ligger den runt 1930 mhz och är ju då runt 100 mhz ifrån vad de flesta andra ligger på. Funderar på skicka tillbaka det då coilwhine stör mig och den inte klocka så bra.

Vad ligger ni andra på för klocks?

Du kan väl lägga upp en screen på resultaten från din TI?

Permalänk
Medlem

Galax GTX 1080 Ti Hall of Fame släpps med vit kylare och PCB för de som är intresserade..

Källa: https://www.nordichardware.se/nyheter/galax-avtacker-gtx-1080...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Wildlands? är det inte "be the hero" man får med kortet? vad är be the hero förresten? haha

"Be the Hero" är att man får välja mellan Wildlands eller For Honor

Permalänk
Medlem

EVGA GTX 1080 Ti SC2 review

Källa: http://www.pcworld.com/article/3191272/components-graphics/ev...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd

Jahaja, första kortet i Norden?

Permalänk
Skrivet av CpTiger:

"Be the Hero" är att man får välja mellan Wildlands eller For Honor

Jaha då jag inte stödjer always online spel så får det bli wildlands då i fall man skulle skaffa ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Aorus kortet är snyggt och väldigt tyst men två problem.

1. Coilwhine, ganska så högt och hörs då och då.
2. Dåliga klocks, måste fått historiens sämsta 1080TI. Lyckas nå 1960 mhz med full power target. Kör jag full voltage kan jag få 1970 mhz.

I spel ligger den runt 1930 mhz och är ju då runt 100 mhz ifrån vad de flesta andra ligger på. Funderar på skicka tillbaka det då coilwhine stör mig och den inte klocka så bra.

Vad ligger ni andra på för klocks?

Ca 1930 i boost i vanliga OC läget på mitt Asus Strix OC. Har inte börjat pilla manuellt ännu men är försiktig. Ska testa 120% power och dra upp 20-30MHz och se hur det går. Testade nya https://www.nordichardware.se/nyheter/unigine-visar-nya-gpu-t... igår och fick runt 9300 i 4K läget.

Permalänk
Medlem

@Lemasive: Du fick ett grafikkort för 8k å hon en pingvinstång för 8kr ?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macce601:

@Lemasive: Du fick ett grafikkort för 8k å hon en pingvinstång för 8kr ?

Hon äter inte godis, men hon kommer ju slippa mig.

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Ser ballt ut, kommer både till Vive och Rift snart eller?

Om några månader till både vive och oculus, det är 1 KILLE som har gjort hela spelet!

Permalänk
Medlem

Postar här också eftersom alla kanske inte läser tipstråden för deals

**
1080 ti founders edition (referenskort)

7 220kr inkl. frakt till Sverige ifrån Mindfactory
https://www.mindfactory.de/product_info.php/11GB-Palit-GeForc...

Billigast i Sverige BÖRJAR på 8000kr!!
**

Permalänk

Ni som köpte från webhallen, hur fick ni wildlands/for honor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Postar här också eftersom alla kanske inte läser tipstråden för deals

**
1080 ti founders edition (referenskort)

7 220kr inkl. frakt till Sverige ifrån Mindfactory
https://www.mindfactory.de/product_info.php/11GB-Palit-GeForc...

Billigast i Sverige BÖRJAR på 8000kr!!
**

Kan ge feedback att mindfactory är pålitlig.

Har beställt.
2 fullständig system.
6 st grafikkort.

RMA ett grafikkort, fick credit vad inköpspriset var för att köpa vad man vill från dom. Dock stog dom ej för frakt, 20€

Väldig snabb svar på engelska om man frågar nått av dom, dock är kvitton, uppmaningar oftast på tyska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Milky Way:

Meh. Visade sig att Dustin klantat sig och skickat ett vanligt Aorus och inte ett Xtreme. Har precis fått hem det. Ska se vad Dustins kundservice kan erbjuda. Lutar väl åt att jag skickar tillbaka det snarare än tar mellanskillnaden om det blir alternativen.

Testa hur det klockar innan du skickar tillbaka det. Jag har inte hunnit testa själv men det borde inte vara nån skillnad i hur mycket du kan klocka dom. Förutom den naturliga otursfaktorn då.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Kan ge feedback att mindfactory är pålitlig.

Har beställt.
2 fullständig system.
6 st grafikkort.

RMA ett grafikkort, fick credit vad inköpspriset var för att köpa vad man vill från dom. Dock stog dom ej för frakt, 20€

Väldig snabb svar på engelska om man frågar nått av dom, dock är kvitton, uppmaningar oftast på tyska.

Skickades från m.sweclockers.com

Mindfactory är väldigt legit, inget man ens skulle behöva tveka över

Därför att deras hemsida osv är krånglig och ibland inkomplett är vad jag fått höra för att de agerar mer som distributör till andra återförsäljare runt om i Europa, därav kan de hålla så mycket lägre priser än alla andra

I mina ögon är man ofantligt dum o köpa sina kort i Sverige när skillnad i pris är ganska uppenbart, cirka 800kr för EXAKT samma kort (ja, referenskort med olika namn på kartongen) genom att köpa ifrån Tyskland Hade det varit 1-200kr, fine, men 800kr är fan skapligt

Permalänk
Medlem

95% fanspeed och ligger på 75 grader.

Sätter jag handen bakom datorn så känns det som en jävla bastu, grafikkortet bara dumpar varmluft i datorn. Men förvånad hur jäkla varmt det blir, vad ligger ni på efter 30 min spelande?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@sepultura1: jag fick ett mail efter några dygn där det stog att jag har koder som jag kan aktivera, du bör se koden om du loggar in på ditt konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

95% fanspeed och ligger på 75 grader.

Sätter jag handen bakom datorn så känns det som en jävla bastu, grafikkortet bara dumpar varmluft i datorn. Men förvånad hur jäkla varmt det blir, vad ligger ni på efter 30 min spelande?

Har precis avslutat en 3 timmars runda i GTA 5, 69°C låg kortet på då jag stängde ner och fläktarna har som högst varit uppe på 48%.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av LH474:

@sepultura1: jag fick ett mail efter några dygn där det stog att jag har koder som jag kan aktivera, du bör se koden om du loggar in på ditt konto

Ok, tack

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Cameltotem:

95% fanspeed och ligger på 75 grader.

Sätter jag handen bakom datorn så känns det som en jävla bastu, grafikkortet bara dumpar varmluft i datorn. Men förvånad hur jäkla varmt det blir, vad ligger ni på efter 30 min spelande?

Vilket kort har du? Låter extremt att det ska bli så varmt om du inte har founders?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Markusas:

@kaya: Jag vågade inte chansa på att Strix-kylaren får tillräckligt mycket utrymme i Define C Mini så jag beställde ett Corsair Crystal 460x, du får gärna återkomma med hur det funkade när du monterat.

Nu är det byggt. Vilket underbart chassi, så lättbyggt. Det märks att dom på FD gillar att bygga datorer.

Define Mini C

Edit: här är mitt gamla Bitfenix Phenomen, man kan inte tro att det bara skiljer 2,5 liter i volym, 33,4 mot 30.9 Liter.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Väntar på mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Vilket kort har du? Låter extremt att det ska bli så varmt om du inte har founders?

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa förstår inte heller hur det blir så varmt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@Cameltotem: Jag har 68grader på Strixen med 40% fanspeed...

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Cameltotem:

Jaa förstår inte heller hur det blir så varmt.

Vad har du för chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Grattis! Skönt att du hade mer tur än mig.

Skrivet av kaya:

Testa hur det klockar innan du skickar tillbaka det. Jag har inte hunnit testa själv men det borde inte vara nån skillnad i hur mycket du kan klocka dom. Förutom den naturliga otursfaktorn då.

Har inte ens öppnat kartongen, för jag antar att Dustin vill sälja det som nytt sen.

Skrivet av kaya:

Nu är det byggt. Vilket underbart chassi, så lättbyggt. Det märks att dom på FD gillar att bygga datorer.

Define Mini C
http://i.imgur.com/2kKZBhY.jpg

Edit: här är mitt gamla Bitfenix Phenomen, man kan inte tro att det bara skiljer 2,5 liter i volym, 33,4 mot 30.9 Liter.

http://i.imgur.com/WjnLSff.jpg

Räcker ventilationen i mini c om du har sidan på?

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Avstängd

@Milky Way: Ja ventilationen funkar bra, när jag körde superposition så kom jag upp i 72 grader och då hade jag kört testet runt 15 gånger i rad.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG