Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tappar uppkoppling då och då

Hejsan, Har Telia 30/10 och det har väl funkat utmärkt under de 8 åren som jag har bott här, men däremot enda sen November har jag haft problem lite då och då. Jag tappar uppkoppling helt och hållet eller överskrider en ping som är högre än 2000. Flera gånger försökt o prata med Telia men de säger bara "allt ser ok ut , det lär vara tekniskt utrustning i erat hus som felar". Vi har kommer att Uppgradera till Fiber inom kort utav IP-Only och kommer därefter att använda BahnHof för vi har hört mycket gott om dem (Dröjer dock några månader innan de börjar med anläggningen till våran fastighet). Men det känns så konstigt, det kan komma 30 gånger på en eftermiddag eller så händer det inte alls på en vecka. Ibland när jag kommer hem märker man direkt att nätet blir segare och då stänger jag av WI-FI på Telefonen (iphone 6) då kan det fungera klockrent igen men efter kanske en kvart så disconnectas man igen på alla enheter eller upplever riktigt tunga störningar. Vad skulle jag kunna göra för att Lokalisera problemet eventuellt fixa problemet för jag börjar bli riktigt less på detta.

Permalänk
Avstängd

Dåligt modem / router ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja antingen dålig router eller så att någon enhet får för sig att ladda upp saker eller ladda ner uppdateringar.