Passar dessa saker tillsammans? (vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Passar dessa saker tillsammans? (vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Värkar jobbigt att fylla, men funka borde det göra.
Aquatuning har lager i sverige nu med, så inte bara tyskt längre^^

värt att tänka på är att vattenkylning inte ger fruktansvärt mycket bätre prestanda ~10-20% på en bra dag.
huvud anledningen är tysthet och snyghet.
imo är det mer värt att vänta på nästa lansering.
kolla även att dit 780 ti är referens model så att blocket passar.
vet inte hur det är med 780 men de nya referens korten är sämre när det kommer till överklockning
Jag hade väntat/väntar på msi seahawk för "1080" som lär komma runt sommaren, och snyggare block från ek.

så vida inte dinna öron blöder ^^ därför jag skaffa back in the day with gtx480 jävla hårtork.

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av kao172:

Värkar jobbigt att fylla, men funka borde det göra.
Aquatuning har lager i sverige nu med, så inte bara tyskt längre^^

värt att tänka på är att vattenkylning inte ger fruktansvärt mycket bätre prestanda ~10-20% på en bra dag.
huvud anledningen är tysthet och snyghet.
imo är det mer värt att vänta på nästa lansering.
kolla även att dit 780 ti är referens model så att blocket passar.
vet inte hur det är med 780 men de nya referens korten är sämre när det kommer till överklockning
Jag hade väntat/väntar på msi seahawk för "1080" som lär komma runt sommaren, och snyggare block från ek.

så vida inte dinna öron blöder ^^ därför jag skaffa back in the day with gtx480 jävla hårtork.

Tack för ditt svar och ursäkta min fördröjda respons. Har beslutat att vänta på att slå till på detta

Jasså, visste inte att det fanns i Sverige nu mera, får kolla bättre nästa gång.

Är sugen på 1080 Ti, får bli när priserna sjunker lite. MSI Seahawk verkar nice. Drar väll iväg med priset om det redan sitter vattenkylning på den från start?

Permalänk
Medlem

Visserligen är alphacools AIO kit bra men begränsningen är nog den inbyggda pumpen. Jag skulle nog rekommendera dig att köra custom kylning dvs. fristående pump, res, kopplingar, radiator etc. Anpassa kylningen utefter ditt chassi också. Du kanske kan hitta ett begagnat vattenblock till 780ti under tiden vem vet. Vattenkylning är ju en engångssumma förutom vattenblocket till grafikkortet, även fast vattenblocken till 980ti/titan x från EK passar till de nya 1080ti :). Kolla marknaden på swec, finns folk som säljer begagnade grejer till bra priser.