Spel crashar när ratt ansluten

Permalänk

Spel crashar när ratt ansluten

Försökte köra lite Driver: San Fransisco i helgen men så fort jag startade spelet så crashade det. Jag försökte med att ominstallera drivrutiner för ratt + ominstallera hela uplay och spel. I alla andra spel så funkar ratten (Thrustmaster ferrari 458).
När jag sedan pluggade ur ratten så startade dock spelet, är dom inkompatibla på något sätt? Hjälp mig swec!

Permalänk
Medlem

@Travhäst: Spelet har EJ stöd för ratt.
Använd google så får du info

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Skrivet av OttO36:

@Travhäst: Spelet har EJ stöd för ratt.
Använd google så får du info

Jag är medveten om att original spelet i sin simplaste formfaktor inte har stöd för det, dock har jag faktiskt sett andra med ratt t.ex driving force gt & g920 som spelet rullar på fint med. Ska jag använda w,a,s,d knapparna eller? För varken xb 360 kontrollen eller ps4 funkar.

Permalänk
Hedersmedlem

@Travhäst: *Bumpinlägg raderade*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Citat:

Har någon en lösning? Annars kan man gärna berätta om liknande erfarenheter.

@Travhäst: Ingen som skulle kunna hjälpa mig!?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk